Inici -> Informació pública -> Catàleg de tràmits

Comunicació d'inici d'activitat en un establiment amb certificat tècnic

Descripció

Mitjançant la Comunicació d'inici d'activitat en un establiment amb certificat tècnic la persona interessada posa en coneixement de l'Administració l'inici o modificació substancial d'una activitat econòmica, de les incloses en l'annex de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica (vegeu columna corresponent a "Certificat tècnic"), i hi adjunta el certificat tècnic acreditatiu del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l'exercici de l'activitat.

Amb aquest formulari no es poden comunicar els establiments turístics de turisme rural, els quals es comuniquen amb un formulari específic que trobareu a:

Qui ho pot sol·licitar?

La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal.

Requisits

1. Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d'obres quan procedeixi

2. L'activitat a desenvolupar ha de ser compatible amb el planejament urbanístic

3. Disposar del certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l'activitat, instal·lació o establiment, signat per un tècnic competent, segons model normalitzat

4. Disposar de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si és el cas (per exemple, guals, terrasses, etc.).

5. Si es tracta d'establiments de comerç al detall d'aliments i begudes; restaurants i establiments de menjar; provisió de menjars preparats, bars i bars-restaurants, podeu comprovar els requisits que s'apliquen per a la vostra activitat en matèria de salut alimentària en el quadre adjunt.

6. Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.

Període de presentació

La comunicació d'inici d'activitat en un establiment amb certificat tècnic es presenta abans d'iniciar l'activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme i sempre que la intervenció prèvia preceptiva segons la normativa sectorial hagi finalitzat favorablement.

Documentació a aportar

1. Comunicació d'inici d'activitat en un establiment amb certificat tècnic d'acord amb el model normalitzat.

2. Certificat del tècnic competent, que sigui responsable de la posada en funcionament de l'activitat, d'acord amb el model normalitzat.

3. En el cas d'establiments alimentaris, declaració responsable d'inici d'activitat per a establiments alimentaris.

4. Justificant acreditatiu que s'ha realitzat el pagament de la taxa corresponent a aquesta tramitació.

Com es fa?

A partir de 1 d'octubre de 2016 les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria i els qui els representin, estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament.

Per internet:

Prèviament cal haver pagat la taxa corresponent realitzant el tràmit de: Sol·licitud de l'autoliquidació de la taxa d'activitats

  1. Clicar a "tramitar"
  2. Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
  3. Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per e-mail.

Presencialment:

A l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania en el moment de presentar la sol·licitud d'obertura corresponent s'ha pagar la taxa corresponent amb targeta de crèdit o de dèbit.

Preu i forma de pagament

OF 2.3 Taxa per la prestació dels serveis d'intervenció administrativa en l'activitat dels ciutadans a prèvia llicència, comunicació prèvia o declaració responsable i pels controls posteriors a l'inici de les activitats. Article 6. Quota tributària: e) Control posterior de la comunicació d'inici d'activitat amb certificat tècnic.

Ordenances fiscals

Sol·licitud d'autoliquidació de la taxa d'activitats

Normativa

Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica.

Qui tramita la sol·licitud? Activitats i instal·lacions
Observacions

Les comunicacions presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestreta única empresarial (a través de l'Ajuntament, l'OGE o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent.

La presentació de la comunicació faculta l'Administració per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.

Més informació

La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l'activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.

Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l'inici de l'activitat, es podrà iniciar un procediment d'esmena.

L'Ajuntament podrà incorporar l'activitat en un pla d'inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.

Tràmits relacionats
DESCÀRREGA DE DOCUMENTS
1 de febrer de 2024

Registro Electronico4 Empreses, entitats o representants (certificat digital amb Java)

Telematico Con DNI/PIN2 Persones físiques (idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital)

Presencial5 Presencial

  • Oficina d'Atenció a la Ciutadania
    • C. de Sant Josep, 7
    • Horari:

      Horari d'atenció amb cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 19 h i divendres de 9 a 14 h.

      Horari d'atenció sense cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 15 h i divendres de 9 a 14 h. Només es podrà agafar torn fins a mitja hora abans de l'horari de tancament.

      Horari d'estiu:

      De l'1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 8.30 a 15 h; i divendres, de 9 a 14 h.

    • Telèfon:

      010 o 93 842 66 10 (per trucar fora de Granollers)

      De dilluns a dijous, de 9 a 19h. i divendres, de 9 a 14h.
      Horari d'estiu: de 1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 9 a 15h; i divendres, de 9 a 14h.

    • <p>oac@granollers.cat</p>

      oac@granollers.cat


Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat