Inici -> Informació pública -> Catàleg de tràmits

Comunicació prèvia d'obres exemptes de llicència

Descripció

Aquest procediment té per objecte COMUNICAR, amb caràcter previ al seu inici, actuacions que NO estan sotmeses a llicència prèvia municipal (amb projecte tècnic). Les actuacions no poden comportar un increment de superfícies, de volums, ni afectar estructura ni la distribució interior. No poden afectar edificis catalogats, ni implicar canvi d'ús a residencial. Tampoc inclou qualsevol intervenció que suposi la manipulació de fibrociment.

Dins de l'escrit de sol·licitud o mitjançant l'aportació de documents annexos, cal :
a) Descriure i justificar les obres que pretén executar.
b) Identificar amb precisió la finca afectada per les obres.
c) Representar gràficament les obres que per les seves característiques ho requereixin.
El grau de detall ha de ser suficient per apreciar les característiques, la situació i la destinació de les obres, amb la finalitat de comprovar la seva adequació a les determinacions de l'ordenament jurídic urbanístic i, quan la legislació sectorial ho prevegi expressament, als requisits que s'hi estableixen.

Qui ho pot sol·licitar?

L'interessat o qualsevol persona física o jurídica, actuant en representació d'aquest.

D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir de 1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament:

  • Les persones jurídiques.
  • Les entitats sense personalitat jurídica.
  • Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
  • Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Requisits

Tipus d'obres per a les quals es pot demanar Comunicació prèvia

A. Obres en locals i naus existents:

A1 Col·locació de rètols i tendals
A2 Obres i actuacions a l'interior de locals i naus que no afectin estructura, volumetria ni façanes, sense canvi d'ús a residencial, i que no pressuposin cap afectació mediambiental per a l'activitat vigent ja autoritzada.
A3 Col·locació o reparació de paviment en patis exteriors

B. Obres de millora a l'interior de vestíbuls i escales comunitàries que no modifiquin distribució ni estructura

B1 Reparació o substitució de revestiments i/o paviments.
B2 Formació de rampa per millora de l'accessibilitat a l'edifici.
B3 Renovació de les instal·lacions i substitució de baixants o renovació d'ascensor
B4 Reparació o substitució de conduccions enterrades (canonades de subministres i/o clavegueram).

C. Actuacions parcials de pintura i rehabilitació de façanes i celoberts (en elements comuns d'edificis) que no suposin una variació essencial de la composició exterior:

C1 Pintat i/o reparació de façanes. Cal indicar el color.
C2 Reparació, substitució o neteja de canals, baixants, ràfecs, cornises, llindes, brancals gàrgoles o acroteris.
C3 Col·locació, reparació o substitució de canonades d'instal·lacions i baixants.
C4 Reposició d'elements alterats per accidents o pel deteriorament de la façana.
C5 Eliminació d'elements sobreposats sense nova col·locació.
C6 Reparació puntual de terrasses, llosanes de balcons i baranes.
C7 Reparació puntual, pintat o substitució de fusteries exteriors, balconeres, persianes o reixes.
C8 Col·locació de reixes en obertures.

D. Intervenció parcial de cobertes/terrats que no suposin alteracions de la configuració arquitectònica

D1 Neteja i substitució de teules trencades.
D2 Refer minvells, buneres, aiguafons i canals interiors.
D3 Pavimentació i/o impermeabilització de terrats.
D4 Reparació de xemeneies o d'altres ventilacions.
D5 Reparació de claraboies o lluernes.
D6 Instal·lació d'elements tècnics (aire condicionat, antenes parabòliques, etc).
D7. Instal·lació de barbacoes d'obra.

E. Tanques i murs: (excepte en sòl no urbanitzable):

E1 Construcció de tanques perimetrals de solars o parcel·les
E2 Reparació, pintat i/o modificació de tanques de solars o parcel·les.
E3 Construcció de murs.
E4 Reparació, pintat i/o modificació de murs, excepte murs de contenció.

F. Enderrocs parcials: (excepte en sòl no urbanitzable)

F1 Enderroc de coberts d'una planta independent d'altres edificacions i de superfície màxima de 20m2.
F2 Enderrocs de tanques i murs (s'exclouen murs de contenció), sense moviment de terres.

G. Actuacions a jardins i solars en sol urbà:

G1 Tala puntual d'arbrat que no estigui catalogat.
G2 Moviments de terres inferiors a 1m de desnivell (incloses piscines de menys d'1m de fondària).
G3 Reparació de paviments i/o instal·lacions.

H. Elements publicitaris: (excepte en sòl no urbanitzable)

H1 Cartelleres publicitàries en parets mitgeres no consolidades i en tanques de solars.
H2 Elements d'identificació sobre bastides o lones.
H3 Elements d'identificació i publicitat en tanques d'obra i provisionals de solar.
H4 Elements aïllats, tipus tòtem.

I. Connexió, substitució i/o reparació en les xarxes i instal·lacions de subministrament, sanejament i telecomunicacions en àmbit privat

J. Instal·lació sistemes de captació solar tèrmica i fotovoltaica (veure documentació específica a presentar)

K. Retirada d'elements constructius de fibrociment amb contingut d'amiant (veure documentació específica a presentar)

Documentació a aportar
  • Full de comunicació prèvia d'obres exemptes de llicència.
  • DNI o NIF del sol·licitant.
  • Plànol d'emplaçament.
  • Fotografies de l'àmbit d'actuació (generals i concretes)
  • Memòria descriptiva i justificació de normativa
  • Representació gràfica, si s'escau.
  • Pressupost de l'actuació (desglossat per partides).
  • En cas d'instal·lació de bastides: Estudi bàsic de seguretat i salut i full d'assumeix.
  • En cas de pintat de façanes o instal·lació de rètol: Fotomuntatge (proposta cromàtica o retol)
  • En cas de comunitats de propietaris: acta de conformitat de la CC PP.
  • Justificant de pagament de la taxa, ICIO, dipòsits per residus o reposició de serveis.
  • En cas de instal·lacions fotovoltaiques (J) o retirades d'elements amb amiant (K) cal adjuntar una documentació específica (veure a l'apartat de Descàrrega de documents)
Com es fa?

A partir de 1 d'octubre de 2016 les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria i els qui els representin, estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament.

Per internet:

  1. Clicar a "tramitar".
  2. Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
  3. Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per e-mail..
  4. Anar a l'apartat de "Altres rebuts i autoliquidacions" de la Carpeta ciutadana.
    · En cas de no constar el rebut rebrà, el més aviat possible, un correu electrònic conforme ja el té disponible a la carpeta ciutadana.
    · El rebut es generarà amb les dades de l'interessat que consten a la sol·licitud,
    · En cas d'haver-hi representant també podrà accedir al rebut en aquest mateix apartat.
  5. El pagament es pot realitzar amb targeta, banca electrònica o imprimir la carta de pagament i pagar per finestreta a les entitats financeres que consten en el document.
  6. Un cop realitzat el pagament cal enviar el justificant amb el tràmit " Aportació de documentació requerida". Cal cercar amb el botó de la lupa i seleccionar el codi de requeriment facilitat en el mail. Si no troba aquest codi ha de seleccionar l'opció "Aportació lliure" i en el camp "Referencia" posar el número d'expedient.

Presencialment:

  1. Presentar a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania el full de comunicació d'obres exemptes de llicència amb la documentació requerida.
  2. Pagar la taxa corresponent que inclou ICIO i/o dipòsits de runes i/o reposició de serveis amb targeta de crèdit/dèbit en el moment de presentar la sol·licitud o prèviament amb la carta de pagament a les entitats financeres que consten en el document.
  3. El rebut de la taxa pagada i la còpia de la sol·lcitud servirà de justificant per possibles inspeccions.
Preu i forma de pagament

Ordenances Fiscals 2.2., Epígraf 3.6 Assabentat o full de conformitat d'obres exemptes de llicència: 32,00 euros.

Ordenances Fiscals 1.3 Art. 4.4 Impost sobre construccions, instal·lacions i obres; tipus de gravamen el 3,58% del pressupost.

Decret 89/2010 de Programa de Gestió de Residus de la Contrucció de Catalunya (PROGROC) Art. 11, caldrà dipositar una garantia en concepte de runes, terres i/o residus de 150,00 euros.

Ordenances Fiscals 2.2  Art. 10.3b Dipòsit reposició serveis en voreres:49,00€/m2.

Es fa per autoliquidació de la taxa, ICIO i/o dipòsits per runes, per reposició de serveis en el moment de presentar la sol·licitud o prèviament amb la carta de pagament a les entitats financeres que consten en el document.

Per a més informació sobre el càlcul veure document adjunt al tràmit.

Normativa

Article 187 bis del Text Refós de la Llei d'Urbanisme (consolidat amb les modificacions introduïdes per la Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica

Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació del text refós de la Llei d'urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d'agost;.

Llei 7/2001, del 27 de juliol, de mesures fiscals i finances.

Article 36 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística.

Qui tramita la sol·licitud? Habitatge i urbanisme
Observacions

El termini màxim per a la realització de les obres és de 90 dies.

Més informació

Habitatge i urbanisme

Tràmits relacionats
DESCÀRREGA DE DOCUMENTS
24 d'abril de 2024

Telematico Con certificado1 Empreses, entitats o representants (certificat digital amb Autofirma)

Registro Electronico4 Empreses, entitats o representants (certificat digital amb Java)

Telematico Con DNI/PIN2 Persones físiques (idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital)

Presencial5 Presencial

  • Oficina d'Atenció a la Ciutadania. Cita Prèvia
    • C. de Sant Josep, 7
    • Horari:

      Horari d'atenció sense cita prèvia:
      De dilluns a dijous de 8.30 a 15 h i divendres de 9 a 14. Només es podrà agafar torn fins a mitja hora abans de l'horari de tancament.

      Horari d'atenció amb cita prèvia:
      De dilluns a dijous de 8.30 a 19 h i divendres de 9 a 14 h.

      Demanar cita prèvia

      Horari d'estiu:
      De l'1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 8.30 a 15 h; i divendres, de 9 a 14 h.

    • Telèfon:

      010

      93 842 66 10 (per trucar fora de Granollers)

    •  <p>oac@granollers.cat</p>

      oac@granollers.cat


Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat