Descripció |
Estan subjectes a llicència d'obra major les actuacions incloses en l'art 187 del Text Refós de la Llei d'Urbanisme (consolidat amb les modificacions introduïdes per la Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació del text refós de la Llei d'urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d'agost, i per la Llei 7/2001, del 27 de juliol, de mesures fiscals i finances) i en l'article 33 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística. |
Qui ho pot sol·licitar? |
L'interessat o qualsevol persona física o jurídica, actuant en representació d'aquest. D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir de 1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament: - Les persones jurídiques.
- Les entitats sense personalitat jurídica.
- Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
- Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
|
Requisits |
Tipus de llicència d'obra major: - Obres d'edificació de nova construcció, llevat de les construccions d'escassa entitat constructiva i senzillesa tècnica que no tinguin, de manera eventual o permanent, caràcter residencial ni públic i siguin d'una sola planta, que no se situïn en sòl no urbanitzable o urbanitzable no delimitat.
- Les obres que augmentin o redueixin el volum d'un edifici.
- Les obres d'ampliació o reducció de la superfície construïda d'un edifici.
- Les obres d'enderroc total o parcial d'edificis existents.
- Les obres de reforma que comportin la modificació de l'estructura d'un edifici.
- Les obres de reforma que suposin modificació substancial de la distribució interior dels edificis.
- Les obres que afectin els elements i espais catalogats al Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Arqueològic de Granollers (PEPPAA).
- La col·locació de rètols o instal·lacions a la coberta d'edificacions i que poden modificar l'estat de càrregues de l'edifici.
- Les que es realitzin en façana i modifiquin l'aspecte exterior de les edificacions, i la seva composició.
- Les obres puntuals d'urbanització no incloses en projecte d'urbanització.
- Les de construcció de murs de contenció, pous i obres de captació d'aigua.
- En general totes les obres de moviments de terres, excepte aquelles que suposin una variació del nivell natural de terres en més/menys 1m.
- Les actuacions de tallada d'arbres que formin massa arbòria i que tinguin una superfície major a 1.000 m²
- El canvi d'ús d'edificis a un ús residencial.
- L'extracció d'àrids i explotació de pedreres.
- L'acumulació de residus i el dipòsit de materials que alterin les característiques del paisatge.
- La instal·lació d'hivernacles o instal·lacions similars, llevat que els murs perimetrals d'aquestes instal·lacions siguin inferiors a 1 metre d'alçària.
- La instal·lació de cases prefabricades o instal·lacions similars, ja siguin provisionals o permanents.
- La instal·lació de serveis de subministrament d'energia, d'aigua, de sanejament, de telefonia o altres serveis similars, i la col·locació d'antenes o dispositius de telecomunicacions, excepte les infraestructures relatives a les xarxes públiques de comunicacions electròniques que, d'acord amb la legislació de telecomunicacions, estiguin subjectes al règim de declaració responsable que s'hi estableix.
|
Documentació a aportar |
- Sol·licitud de llicència d'obres majors
- Fotocòpia del DNI o NIF
- Declaració censal (036) o afiliació al gremi de constructors
- Document d'acceptació de runes, signat pel gestor autoritzat. (Hi ha de constar el codi del gestor i el domicili de l'obra)
- Fitxa de residus, d'acord amb el D. 89/2010
- Justificant de pagament de la taxa ICIO i dipòsits.
- Plànol d'emplaçament
- Fotografies de l'àmbit d'actuació (generals i concretes)
- Projecte tècnic
- Estudi de seguretat i salut
- Pressupost de l'actuació (per partides)
- Full d'assumeix del tènic visat
- Full estadístic d'edificació i habitatge
- Projecte d'infraestructures comunes de telecomunicacions (ICT), si cal
|
Com es fa? |
A partir de 1 d'octubre de 2016 les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria i els qui els representin, estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament. Per internet: - Clicar a "tramitar".
- Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
- Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per e-mail.
- Pagament de la Taxa:
- Rebreu un correu electrònic, comunicant que ja disposeu del rebut de la taxa de la llicència, dipositat a l'apartat de "Altres rebuts i autoliquidacions" de la Carpeta ciutadana. En cas d'haver-hi un representant, també podrà accedir al rebut en aquest mateix apartat.
- Podeu fer el pagament de la taxa amb targeta, banca electrònica o imprimir la carta de pagament i pagar per finestreta a les entitats financeres que consten en el document.
- Un cop realitzat el pagament cal enviar el justificant amb el tràmit " Aportació de documentació requerida". Cal cercar amb el botó de la lupa i seleccionar el codi de requeriment facilitat en el correu electrònic. Si no troba aquest codi ha de seleccionar l'opció "Aportació lliure" i en el camp "Referencia" posar el número d'expedient
- Pagament ICIO i dipòsits:
- L'interessat rebrà el rebut per correu postal certificat
- Podeu fer el pagament de la taxa amb targeta, banca electrònica o imprimir la carta de pagament i pagar per finestreta a les entitats financeres que consten en el document
- Notificació:
- Rebreu un correu electrònic amb l'enllaç directe a la seva notificació.
- Accedir a la seva notificació amb certificat digital o demanant una paraula de pas d'un sol ús al portal seuelectronica.granollers.cat/notificacions
Presencialment: Presentar la sol·licitud amb la documentació requerida a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania, pagar la taxa corresponent que inclou ICIO i/o dipòsits, amb targeta de crèdit/dèbit.
|
Preu i forma de pagament |
Taxa urbanística O.F. 2.2, epígraf 3.1 Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO) O.F. 1.3, Annex Varia segons si és nova edificació o no. Veure document adjunt al tràmit per realitzar el càlcul. Garantia de reposició de serveis O.F. 2.2 Artícle 10.3 Varia segons afectació a la via pública. |
Qui tramita la sol·licitud? |
Habitatge i urbanisme |
Més informació |
Habitatge i urbanisme |
Tràmits relacionats |
|