Descripció |
Sol·licitar llicència d'obres menors que requereixen projecte tècnic i que estan incloses en alguna de les actuacions següents: - A Reforma a l'interior d'habitatges existents, que comporten modificació o nova distribució, afectació puntual de l'estructura i/o façana.
- B Obres i actuacions a l'interior de locals i naus existents que comporten modificació o nova distribució, afectació puntual de l'estructura i/o façana, sense canvi d'ús a residencial.
- C. Actuacions globals de pintura i rehabilitació de façanes i celoberts, sense modificació de la composició d'obertures.
- D. Rehabilitació global de cobertes i terrats, sense modificació del sistema estructural ni de la volumetria.
- E. Obres d'edificació de nova construcció d'escassa entitat constructiva
- F. Instal·lació de grues torre
- G. Actuacions en exteriors de finques en sòl no urbanitzable.
- H. Pròrroga d'una obra menor.
|
Qui ho pot sol·licitar? |
L'interessat o qualsevol persona física o jurídica, actuant en representació d'aquest. D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir de 1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament: - Les persones jurídiques.
- Les entitats sense personalitat jurídica.
- Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
- Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
|
Requisits |
Presentar la sol·licitud de llicència d'obra menor juntament amb la documentació requerida i pagament de la taxa, ICIO i dipòsits. |
Documentació a aportar |
En tos els casos: Projecte tècnic signat pel tècnic i l'interessat. Documentació específica segons el tipus d'obra que es realitza: - A Reforma a l'interior d'habitatges existents, que comporten modificació o nova distribució, afectació puntual de l'estructura i/o façana (excepte les modificacions que suposin la variació de la superfície dels habitatges o el nombre d'entitats independents).
- Justificació del D141/2012 i del POUM, i certificat d'habitabilitat.
- Justificació del CTE, si s'escau.
- Plànols d'estat actual i proposta (plantes i seccions), a escala adequada i acotats.
- Estudi bàsic de seguretat i salut, si cal.
- Full d'assumeix o certificat de compatibilitat del tècnic responsable.
Tècnics habilitats: Arquitectes superiors i arquitectes tècnics - B Obres i actuacions a l'interior de locals i naus existents que comporten modificació o nova distribució, afectació puntual de l'estructura i/o façana, sense canvi d'ús a residencial (No suposa la modificació substancial de la distribució de la totalitat de l'edifici, ni l'alteració dels límits de les seves entitats).
- Justificació de la normativa d'aplicació (*).
- Plànols d'estat actual i proposta (plantes i seccions), a escala adequada i acotats.
- Estudi bàsic de seguretat i salut, si cal.
- Full d'assumeix o certificat de compatibilitat del tècnic responsable.
- C. Actuacions globals de pintura i rehabilitació de façanes i celoberts (sense modificació de la composició d'obertures).
- Justificació de la normativa d'aplicació (*).
- Plànols estat actual i proposta (plantes i seccions), a escala adequada i acotats.
- Estudi bàsic de seguretat i salut, si cal.
- Full d'assumeix o certificat de compatibilitat del tècnic responsable.
- D. Rehabilitació global de cobertes i terrats (sense modificació del sistema estructural ni de la volumetria).
- Justificació de la normativa d'aplicació (*).
- Plànols d'estat actual i proposta (plantes i seccions), a escala adequada i acotats.
- Estudi bàsic de seguretat i salut, si cal.
- Full d'assumeix o certificat de compatibilitat del tècnic responsable.
- E. Obres edificació nova construcció escassa entitat constructiva i senzillesa tècnica que no tinguin caràcter residencial (eventual o permanent) ni públic i siguin d'una sola planta, i que no se situïn en sòl no urbanitzable o urbanitzable delimitat.
- Justificació de la normativa d'aplicació*
- Plànols estat actual i proposta (plantes i seccions), a escala adequada i acotats.
- Estudi bàsic de seguretat i salut, si cal
- Full d'assumeix o certificat de compatibilitat del tècnic responsable.
- F. Instal·lació de grues torre
- Projecte tècnic
- Estudi bàsic de seguretat i salut
- Full d'assumeix del tècnic responsable
- Certificat de tramitació de llicència municipal de grua desmuntada
- Assegurança de responsabilitat civil
Tècnics habilitats supòsits B C D i E: arquitectes superiors, enginyers superiors, arquitectes tècnics i enginyers tècnics. - G. Actuacions en exteriors de finques en sòl no urbanitzable (tala puntual d'arbrat que no estigui catalogat, moviments de terres inferiors a 1m de desnivell, reparació de paviments i/o instal·lacions, construcció de tanques perimetrals).
- H. Pròrroga d'una obra menor.
- Indicar número d'expedient del qual prové
(*) Veure la justificació de la normativa d'aplicació en el document de la sol·licitud de la llicència. |
Com es fa? |
A partir de 1 d'octubre de 2016 les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria i els qui els representin, estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament. Per internet: - Clicar a "tramitar".
- Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
- Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per e-mail.
- Pagament de la Taxa:
- Rebreu un correu electrònic, comunicant que ja disposen del rebut de la llicència, dipositat a l'apartat de "Altres rebuts i autoliquidacions" de la Carpeta ciutadana. En cas d'haver-hi un representant, també podrà accedir al rebut en aquest mateix apartat.
- Podeu fer el pagament de la taxa que inclou ICIO i/o dipòsits, amb targeta, banca electrònica o imprimir la carta de pagament i pagar per finestreta a les entitats financeres que consten en el document.
- Un cop realitzat el pagament cal enviar el justificant amb el tràmit " Aportació de documentació requerida". Cal cercar amb el botó de la lupa i seleccionar el codi de requeriment facilitat en el correu electrònic. Si no troba aquest codi ha de seleccionar l'opció "Aportació lliure" i en el camp "Referencia" posar el número d'expedient
- Notificació:
- Rebreu un correu electrònic amb l'enllaç directe a la seva notificació.
- Accedir a la seva notificació amb certificat digital o demanant una paraula de pas d'un sol ús al portal seuelectronica.granollers.cat/notificacions
Presencialment: Presentar la sol·licitud amb la documentació requerida a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania, pagar la taxa corresponent que inclou ICIO i/o dipòsits, amb targeta de crèdit/dèbit.
|
Preu i forma de pagament |
Es fa per autoliquidació de la taxa, ICIO i/o dipòsits per runes, per reposició de serveis i/o taxa d'ocupació de via pública Taxa urbanística: Ordenances Fiscals 2.2., Epígraf 3.2 Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO): Ordenances Fiscals 1.3 Art. 4.4 Impost sobre construccions, instal·lacions i obres Dipòsits residus i reposició de serveis: Decret 89/2010 de Programa de Gestió de Residus de la Construcció de Catalunya (PROGROC) Art. 11, caldrà dipositar una garantia en concepte de runes, terres i/o residus. Ordenances Fiscals 2.2 Art. 10.3 La taxa d'ocupació de via pública, si s'escau, que es regula a les Ordenances Fiscals 2.13. Per més informació sobre el càlcul del la taxa veure document adjunt al tràmit. |
Normativa |
Art 187 del Text Refós de la Llei d'Urbanisme (consolidat amb les modificacions introduïdes per la Llei 3/2012, del 22 de febrer, de modificació del text refós de la Llei d'urbanisme, aprovat pel Decret legislatiu 1/2010, del 3 d'agost. Llei 7/2001, del 27 de juliol, de mesures fiscals i finances), Article 33 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística. |
Qui tramita la sol·licitud? |
Habitatge i urbanisme |
Més informació |
Habitatge i urbanisme |
Tràmits relacionats |
|