Inici -> Informació pública -> Catàleg de tràmits

Sol·licitar el servei d'atenció dins la llar

Descripció

El servei bàsic d'ajuda a domicili inclou:

  • Atenció personal: Servei que es dirigeix fonamentalment a la cura en la seva llar de la persona o persones ateses i a promoure la integració en el seu entorn, a recolzar i assessorar al cuidador no professional, depenent del perfil i necessitats de la persona usuària, així com dels objectius proposats en cada cas.
  • Acompanyaments fora de la llar per la relació amb exterior i amb entorn.
  • El servei de neteja de la llar: inclou les actuacions de caràcter domèstic. Són activitats i tasques adreçades fonamentalment a la cura de la llar com a suport a l'autonomia personal i de la unitat de convivència.
Qui ho pot sol·licitar?

Les persones empadronades i amb domicili habitual i fix al municipi de Granollers (el servei només es presta dins el mateix municipi), de totes les franges d'edat que no tenen suport familiar i social i tenen dificultats o manca d'autonomia a l'hora de seguir una alimentació correcta.

Documentació a aportar

1. Documentació general:

  • Sol·licitud de Serveis d'Atenció domiciliària
  • Autorització de consulta de dades emplenada i signada per tots els membres de la unitat familiar majors de 16 anys.
  • DNI, NIE o passaport del sol·licitant
  • Documentació relativa a la separació o divorci, si s'escau.
  • Treballadors: fulls de salari dels últims tres mesos.
  • Extractes bancaris de la unitat de convivència dels últims 3 mesos (en cas de no poder aportar les documentacions indicades en els punts anteriors).
  • Declaració jurada d'ingressos (quan no hi hagi cal altre document justificatiu)
  • Darrer rebut del lloguer o de la hipoteca (si s'escau)
  • Ordre de domiciliació bancària (SEPA)

2. Documentació específica:

  • Documentació acreditativa de les despeses per la cura i atenció a la persona (si és el cas)
  • Informe mèdic on s'indiqui el tipus de dieta

3. Tota aquella altra documentació que el tècnic referent de serveis socials consideri necessària per valorar l'ajut.

4. En cas que el sol·licitant o els membres de la unitat familiar no autoritzin la consulta de dades, caldrà que aportin la documentació acreditativa necessària per la tramitació de la prestació:

  • Família nombrosa
  • Família monoparental
  • Aturats: dades de la prestació per desocupació (SEPE)
  • Certificat acreditatiu de la percepció del a Renda Garantida
  • Pensionistes: Certificat acreditatiu de la percepció d'una pensió (INSS)
  • Última declaració de renda
  • Pensió no contributiva
  • Ingrés mínim vital
  • Certificat o volant col·lectiu d'empadronament
Com es fa?

Caldrà que la persona sol·licitant demani una cita presencial al seu EBASP (Equip Bàsic d'Atenció Social Primària) corresponent: Equips Bàsics d'Atenció Primària (EBASP)

La presentació de la sol·licitud i de la documentació requerida es podrà fer:

Presencialment:

A l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania amb la documentació requerida.

Per internet:

  1. Clicar a "tramitar".
  2. Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
  3. Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per e-mail.
  4. Notificació:
    1. Rebrà un correu electrònic amb l'enllaç directe a la seva notificació.
    2. Accedir a la seva notificació amb certificat digital o demanant una paraula de pas d'un sol ús. Per a més informació cliqueu aquí
    3. També podrà accedir-hi a través del portal seuelectronica.granollers.cat/notificacions
Qui tramita la sol·licitud? Serveis socials
Continguts relacionats
DESCÀRREGA DE DOCUMENTS
28 de novembre de 2022

Telematico Con DNI/PIN2 Persones físiques (idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital)

Presencial5 Presencial

  • Oficina d'Atenció a la Ciutadania
    • C. de Sant Josep, 7
    • Horari:

      Horari d'atenció amb cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 19 h i divendres de 9 a 14 h.

      Horari d'atenció sense cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 15 h i divendres de 9 a 14 h. Només es podrà agafar torn fins a mitja hora abans de l'horari de tancament.

      Horari d'estiu:

      De l'1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 8.30 a 15 h; i divendres, de 9 a 14 h.

    • Telèfon:

      010 o 93 842 66 10 (per trucar fora de Granollers)

      De dilluns a dijous, de 9 a 19h. i divendres, de 9 a 14h.
      Horari d'estiu: de 1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 9 a 15h; i divendres, de 9 a 14h.

    • <p>oac@granollers.cat</p>

      oac@granollers.cat


Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat