Inici -> Informació pública -> Catàleg de tràmits

Presentar una reclamació, denúncia o queixa de consum a l'OMIC (Oficina Municipal d'Informació al Consum)

Descripció

L'Oficina Municipal d'Informació al Consum atén consultes, reclamacions, denúncies i queixes relacionades amb consum.

Qui ho pot sol·licitar?
  • Els ciutadans i ciutadanes de Granollers que vulguin presentar una denúncia, queixa o reclamació de consum, o qualsevol persona que tingui un problema amb un servei o un comerç de Granollers.
  • Les persones treballadores autònomes i microempreses en matèria de serveis bàsics i de tracte continuat, que estiguin domiciliades a Granollers o tinguin un problema amb un servei o un comerç de Granollers. (Es considera microempresa, d'acord amb la recomanació 2003/361/CE, de 6 de maig, aquelles que tinguin menys de 10 treballadors i una facturació anual per sota dels 2 milions d'euros).

D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir de 1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament:

  • Les persones jurídiques.
  • Les entitats sense personalitat jurídica.
  • Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
  • Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Documentació a aportar
  • Imprès de reclamació / denúncia / queixa.
  • En el cas de formular la reclamació una persona autònoma o microempresa: declaració responsable de microempresa.
  • En el cas de presentar una reclamació: és imprescindible que s'adjunti una prova acreditativa d'haver cursat una reclamació prèvia a l'empresa amb la qual heu tingut la relació de consum, així com la resposta obtinguda o, en el seu cas, al·legar el fet de no haver obtingut cap resposta en el termini d'un mes (consultar apartat «més informació»)
  • Tiquet de compra, factura del producte o servei, pressupost, etc.
Com es fa?

A partir de 1 d'octubre de 2016 les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria i els qui els representin, estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament.

Per internet:

  1. Clicar a "tramitar".
  2. Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
  3. Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per e-mail.
  4. Notificació:
    1. Rebrà un correu electrònic amb l'enllaç directe a la seva notificació.
    2. Accedir a la seva notificació amb certificat digital o demanant una paraula de pas d'un sol ús. Per a més informació cliqueu aquí
    3. També podrà accedir-hi a través del portal seuelectronica.granollers.cat/notificacions

Presencialment:

    Presentar la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania amb cita prèvia i amb la documentació .

Qui tramita la sol·licitud? Ajuntament
Més informació
  1. En cas de necessitar informació i/o assessorament sobre temes relacionats amb el consum i sobre quines vies hi ha per defensar els drets dels consumidors s'ha de demanar cita prèvia trucant al telèfon de l'OMIC (938426635), fer la consulta mitjançant aquest formulari,  o bé enviant un correu electrònic a omic@granollers.cat
  2. L'OMIC realitza l' oportuna mediació amb la part reclamada per arribar a un acord. En el cas que l'oficina de consum no sigui competent, informarà a la persona interessada del tràmit més adient.
  3. Abans de reclamar a l'OMIC, és imprescindible que us adreceu a l'empresa amb la qual heu tingut la relació de consum; podeu fer-ho enviant-li un correu electrònic, una carta certificada o burofax al domicili social, o trucant al telèfon d'atenció al client. Si es tracta d'un servei bàsic i opteu pel canal telefònic, heu d'anotar i conservar el número de referència o incidència que us facilitin. Si feu la reclamació a l'establiment de manera presencial, demaneu el full oficial de queixa, reclamació i denúncia.
DESCÀRREGA DE DOCUMENTS
28 de juliol de 2021

Registro Electronico4 Empreses, entitats o representants (certificat digital amb Java)

Telematico Con DNI/PIN2 Persones físiques (idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital)

Presencial5 Presencial

  • Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC)
    • C. del Portalet, 4 1r
    • Horari: de dilluns a dijous de 9 a 14 h.
    • Telèfon: 93 842 66 35
    • omic@granollers.cat omic@granollers.cat
  • Oficina d'Atenció a la Ciutadania
    • C. de Sant Josep, 7
    • Horari:

      Horari d'atenció amb cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 19 h i divendres de 9 a 14 h.

      Horari d'atenció sense cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 15 h i divendres de 9 a 14 h. Només es podrà agafar torn fins a mitja hora abans de l'horari de tancament.

      Horari d'estiu:

      De l'1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 8.30 a 15 h; i divendres, de 9 a 14 h.

    • Telèfon:

      010 o 93 842 66 10 (per trucar fora de Granollers)

      De dilluns a dijous, de 9 a 19h. i divendres, de 9 a 14h.
      Horari d'estiu: de 1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 9 a 15h; i divendres, de 9 a 14h.

    • <p>oac@granollers.cat</p>

      oac@granollers.cat


Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat