Inici -> Informació pública -> Catàleg de tràmits

Llicències de parcel·lació / Divisió horitzontal/ Certificat innecessarietat

Descripció

Estan subjectes a llicències les parcel.lacions de finques, segregacions, agrupacions i divisions horitzontals d'edificis existents

Qui ho pot sol·licitar?

El titular de la finca

D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir de 1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament:

  • Les persones jurídiques.
  • Les entitats sense personalitat jurídica.
  • Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
  • Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Documentació a aportar
  • Sol·licitud de llicència parcel·lació/divisió horitzontal
  • DNI o NIF del sol·licitant.
  • A. Parcel·lació: (d'acord amb el que estableixen els articles 191 a 196 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Urbanisme, i els articles 17 a28 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística)

    • Plànol d'emplaçament i fotografies
    • Projecte tècnic amb:
      • Memòria justificativa, amb la finalitat o l'ús a què es pretenguin destinar els lots proposats i la seva adequació al planejament urbanístic aplicable i al règim legal de formació de parcel·les i finques.
      • Plànol de situació de la finca que es pretengui dividir, amb indicació de la seva referència registral i cadastral.
      • Plànol parcel·lari de la finca esmentada, a escala adequada i amb base cartogràfica topogràfica, representatiu dels lots proposats.
    • Nota simple o certificació del Registre de la propietat on consti la descripció de la finca inicial actualitzada
    • Proforma del document públic o privat que reflecteixi la divisió de terrenys o l'operació jurídica assimilada que se sol·liciti.
  • B. Divisió horitzontal: (d'acord amb els articles 30 i 31 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística)

    • Plànol d'emplaçament i fotografies
    • Projecte tècnic amb:
      • Memòria justificativa de l'adequació del nombre d'habitatges, establiments o altres elements susceptibles d'aprofitament privatiu independent proposats a les determinacions del planejament urbanístic i a la legislació sectorial aplicables.
      • Plànols a escala amb el nombre d'entitats susceptibles d'aprofitament privatiu independent, la seva superfície i ús urbanístic.
    • Proforma del document públic o privat pel qual es modifica el nombre d'entitats susceptibles d'aprofitament privatiu independent respecte dels autoritzats en una llicència urbanística anterior.
    • Nota simple o certificació del Registre de la Propietat on consti la descripció de la finca inicial, actualitzada.
    • Document que acrediti la conformitat/autorització de la Comunitat de Propietaris en relació a aquest acte, si s'escau.
    • Si són habitatges, s'haurà d'acreditar que es disposa de cèdula d'habitabilitat o bé que els habitatges reuneixen les condicions mínimes d'habitabilitat.
  • C. Certificat d'innecessarietat

    • En cas de parcel·lació:
      • Cal justificar alguns dels supòsits establerts a l'artícle 27 de Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística, i cal aportar la documentació del punt A. Parcel·lació.
    • En cas de divisió horitzontal:
      • Plànol emplaçament i fotografies.
      • Nota simple o certificació del Registre de la propietat on consti la descripció de la finca inicial, actualitzada
      • Proforma de l'escriptura pública de parcel·lació o divisió horitzontal.
      • Es recomana aportar còpia de la llicència d'obres de l'immoble.
      • Descripció escrita i gràfica dels immobles en que es vol dividir la finca, per tal
        de comprovar que s'adeqüen als aprovats per llicència.
      • Si són habitatges, s'haurà d'acreditar que es disposa de cèdula d'habitabilitat o bé que els habitatges reuneixen les condicions mínimes d'habitabilitat.

Com es fa?

A partir de 1 d'octubre de 2016 les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria i els qui els representin, estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament.

Per internet:

  1. Clicar a "tramitar".
  2. Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
  3. Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per e-mail..
  4. Anar a l'apartat de "Altres rebuts i autoliquidacions " de la carpeta ciutadana. En cas de no constar el rebut rebrà, el més aviat possible, un correu electrònic conforme ja el té disponible a la carpeta ciutadana.
    El rebut es generarà amb les dades de l'interessat que consten a la sol·licitud,
    En cas d'haver-hi representant també podrà accedir al rebut en aquest mateix apartat
  5. El pagament es pot realitzar amb targeta, banca electrònica o imprimir la carta de pagament i pagar per finestreta a les entitats financeres que consten en el document.
  6. Un cop realitzat el pagament cal enviar el justificant amb el tràmit " Aportació de documentació requerida". Cal cercar amb el botó de la lupa i seleccionar el codi de requeriment facilitat en el correu electrònic. Si no troba aquest codi ha de seleccionar l'opció "Aportació lliure" i en el camp "Referencia" posar el número d'expedient.
  7. Notificació:

    1. Rebrà un correu electrònic amb l'enllaç directa a la seva notificació.
    2. Accedir a la seva notificació amb certificat digital o demanar una paraula de pas d'un sol ús en el portal seuelectronica.granollers.cat/notificacions

    Presencialment:

    Presentar la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania i pagar la taxa corresponent amb targeta de crèdit/dèbit.

Preu i forma de pagament Segons ordenances fiscals vigents
Qui tramita la sol·licitud? Ajuntament
Observacions

El silenci positiu es donarà sempre que no s'oposi a la Llei o a les normes de planejament propis

DESCÀRREGA DE DOCUMENTS
9 d'octubre de 2023

Registro Electronico4 Empreses, entitats o representants (certificat digital amb Java)

Telematico Con DNI/PIN2 Persones físiques (idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital)

Presencial5 Presencial

  • Oficina d'Atenció a la Ciutadania
    • C. de Sant Josep, 7
    • Horari:

      Horari d'atenció amb cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 19 h i divendres de 9 a 14 h.

      Horari d'atenció sense cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 15 h i divendres de 9 a 14 h. Només es podrà agafar torn fins a mitja hora abans de l'horari de tancament.

      Horari d'estiu:

      De l'1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 8.30 a 15 h; i divendres, de 9 a 14 h.

    • Telèfon:

      010 o 93 842 66 10 (per trucar fora de Granollers)

      De dilluns a dijous, de 9 a 19h. i divendres, de 9 a 14h.
      Horari d'estiu: de 1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 9 a 15h; i divendres, de 9 a 14h.

    • <p>oac@granollers.cat</p>

      oac@granollers.cat


Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat