Descripció |
Estan subjectes a llicències les parcel.lacions de finques, segregacions, agrupacions i divisions horitzontals d'edificis existents |
Qui ho pot sol·licitar? |
El titular de la finca D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir de 1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament: - Les persones jurídiques.
- Les entitats sense personalitat jurídica.
- Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
- Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
|
Documentació a aportar |
- Sol·licitud de llicència parcel·lació/divisió horitzontal
- DNI o NIF del sol·licitant.
A. Parcel·lació: (d'acord amb el que estableixen els articles 191 a 196 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Urbanisme, i els articles 17 a28 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística) - Plànol d'emplaçament i fotografies
- Projecte tècnic amb:
- Memòria justificativa, amb la finalitat o l'ús a què es pretenguin destinar els lots proposats i la seva adequació al planejament urbanístic aplicable i al règim legal de formació de parcel·les i finques.
- Plànol de situació de la finca que es pretengui dividir, amb indicació de la seva referència registral i cadastral.
- Plànol parcel·lari de la finca esmentada, a escala adequada i amb base cartogràfica topogràfica, representatiu dels lots proposats.
- Nota simple o certificació del Registre de la propietat on consti la descripció de la finca inicial actualitzada
- Proforma del document públic o privat que reflecteixi la divisió de terrenys o l'operació jurídica assimilada que se sol·liciti.
B. Divisió horitzontal: (d'acord amb els articles 30 i 31 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística) - Plànol d'emplaçament i fotografies
- Projecte tècnic amb:
- Memòria justificativa de l'adequació del nombre d'habitatges, establiments o altres elements susceptibles d'aprofitament privatiu independent proposats a les determinacions del planejament urbanístic i a la legislació sectorial aplicables.
- Plànols a escala amb el nombre d'entitats susceptibles d'aprofitament privatiu independent, la seva superfície i ús urbanístic.
- Proforma del document públic o privat pel qual es modifica el nombre d'entitats susceptibles d'aprofitament privatiu independent respecte dels autoritzats en una llicència urbanística anterior.
- Nota simple o certificació del Registre de la Propietat on consti la descripció de la finca inicial, actualitzada.
- Document que acrediti la conformitat/autorització de la Comunitat de Propietaris en relació a aquest acte, si s'escau.
- Si són habitatges, s'haurà d'acreditar que es disposa de cèdula d'habitabilitat o bé que els habitatges reuneixen les condicions mínimes d'habitabilitat.
C. Certificat d'innecessarietat
- En cas de parcel·lació:
- Cal justificar alguns dels supòsits establerts a l'artícle 27 de Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística, i cal aportar la documentació del punt A. Parcel·lació.
- En cas de divisió horitzontal:
- Plànol emplaçament i fotografies.
- Nota simple o certificació del Registre de la propietat on consti la descripció de la finca inicial, actualitzada
- Proforma de l'escriptura pública de parcel·lació o divisió horitzontal.
- Es recomana aportar còpia de la llicència d'obres de l'immoble.
- Descripció escrita i gràfica dels immobles en que es vol dividir la finca, per tal
de comprovar que s'adeqüen als aprovats per llicència. - Si són habitatges, s'haurà d'acreditar que es disposa de cèdula d'habitabilitat o bé que els habitatges reuneixen les condicions mínimes d'habitabilitat.
|
Com es fa? |
A partir de 1 d'octubre de 2016 les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria i els qui els representin, estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament. Per internet: - Clicar a "tramitar".
- Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
- Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per e-mail..
- Anar a l'apartat de "Altres rebuts i autoliquidacions " de la carpeta ciutadana. En cas de no constar el rebut rebrà, el més aviat possible, un correu electrònic conforme ja el té disponible a la carpeta ciutadana.
El rebut es generarà amb les dades de l'interessat que consten a la sol·licitud, En cas d'haver-hi representant també podrà accedir al rebut en aquest mateix apartat - El pagament es pot realitzar amb targeta, banca electrònica o imprimir la carta de pagament i pagar per finestreta a les entitats financeres que consten en el document.
- Un cop realitzat el pagament cal enviar el justificant amb el tràmit " Aportació de documentació requerida". Cal cercar amb el botó de la lupa i seleccionar el codi de requeriment facilitat en el correu electrònic. Si no troba aquest codi ha de seleccionar l'opció "Aportació lliure" i en el camp "Referencia" posar el número d'expedient.
Notificació: - Rebrà un correu electrònic amb l'enllaç directa a la seva notificació.
- Accedir a la seva notificació amb certificat digital o demanar una paraula de pas d'un sol ús en el portal seuelectronica.granollers.cat/notificacions
Presencialment: Presentar la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania i pagar la taxa corresponent amb targeta de crèdit/dèbit.
|
Preu i forma de pagament |
Segons ordenances fiscals vigents |
Qui tramita la sol·licitud? |
Ajuntament |
Observacions |
El silenci positiu es donarà sempre que no s'oposi a la Llei o a les normes de planejament propis |