Inici -> Informació pública -> Catàleg de tràmits

Llicència municipal per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari

Descripció

És el règim d'intervenció a través del qual la persona o empresa que vol realitzar un espectacle públic o activitat recreativa de caràcter extraordinari, sol·licita a l'Ajuntament la llicència municipal i acompanya la documentació que justifica que l'activitat complirà els requisits que exigeix la normativa aplicable.
Es consideren espectacles públics i activitats recreatives de caràcter extraordinari les següents:

  • Les activitats d'espectacles o recreatives de caràcter eventual que es volen dur a terme en locals o recintes que disposen d'autorització per una activitat diferent a la que es pretén instal·lar.
Qui ho pot sol·licitar?

La persona física o jurídica que vol posar funcionament un establiment fix obert al públic, d'espectacles públics o activitats recreatives ordinàries o, el seu representant legal. En aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s'actua.

La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal.

D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir de 1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament:

  • Les persones jurídiques.
  • Les entitats sense personalitat jurídica.
  • Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
  • Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Requisits
  1. Obtenció de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau.
  2. Acreditar la disponibilitat del local o espai on es vol instal·lar l'activitat.
  3. Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.
  4. Acreditar el compliment de l'article 46 del Decret 112/2010, de 31 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament d'espectacles i activitats recreatives, en relació al Pla d'autoprotecció.
Documentació a aportar
  1.  La sol·licitud de la llicència municipal d'establiments fixos oberts al públic d'espectacles i activitats recreatives extraordinàries.
  2. Memòria amb el contingut de l'article 113 del Decret 112/2010, redactada i signada per un tècnic competent.
  3. Memòria tècnica i annexos, plànols i certificats tècnics (si s'escau), signats per tècnic/s competent/s que justifiquin les mesures de seguretat en cas d'incendi de la instrucció tècnica ITC SP 144 de Bombers de la Generalitat. 
  4.  Plànols d'emplaçament, planta i secció de l'activitat projectada a escala adequada, amb detall dels usos, instal·lacions, condicions de protecció contra incendis, aforament, recorreguts d'evacuació. 
  5.  Documentació relativa a mobilitat amb el contingut que determini la normativa d'avaluació de la mobilitat generada.
  6. Un estudi d'impacte acústic de l'establiment amb el contingut requerit per les ordenances de contaminació acústica, la normativa específica de protecció contra la contaminació acústica o aquella que la substitueixi.
  7. Memòria del dispositiu d'assistència sanitària d'acord amb el que estableixi la normativa reguladora.
  8. Memòria descriptiva de les condicions d'higiene i salubritat que acrediti que es disposa dels serveis d'assistència sanitària que preveu l'Ordenança i, en tot cas, els que preveu el Decret 112/2010.
  9. Documentació requerida per la normativa sobre prevenció i control ambiental segons correspongui en funció de les característiques de l'establiment i de les activitats a desenvolupar-hi.
  10. Document acreditatiu de la designació per la persona sol·licitant de la llicència de la persona que ha d'assumir la responsabilitat tècnica de l'execució del projecte i que ha d'expedir la certificació que acrediti l'adequació de l'establiment a la llicència atorgada.
  11. La sol·licitud de llicència urbanística, si escau, acompanyada per la documentació requerida per la normativa urbanística. Aquesta sol·licitud es pot presentar simultàniament a la presentació d'altres sol·licituds d'autorització o llicència.
  12. Abans de l'obertura de l'establiment, la persona titular de l'establiment o la persona que en tingui la representació, ha d'acreditar que ha contractat una assegurança de responsabilitat civil per les quanties mínimes que s'indiquen al Decret 112/2010, mitjançant una declaració responsable, segons model normalitzat, la qual haurà d'anar acompanyada de l'últim rebut pagat.
  13. Rebut corresponent al pagament de la taxa
Com es fa?

A partir de 1 d'octubre de 2016 les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria i els qui els representin, estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament.

Per internet:

Prèviament cal haver pagat la taxa corresponent realitzant el tràmit de  Sol·licitud de l'autoliquidació de la taxa d'activitats

  1. Clicar a "tramitar".
  2. Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
  3. Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per e-mail.
  4. Notificació:
    1. Rebrà un correu electrònic amb l'enllaç directe a la seva notificació.
    2. Accedir a la seva notificació amb certificat digital o demanant una paraula de pas d'un sol ús. Per a més informació cliqueu aquí
    3. També podrà accedir-hi a través del portal seuelectronica.granollers.cat/notificacions

Presencialment:

Presentar la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania i pagar la taxa corresponent amb targeta de crèdit/dèbit.

Preu i forma de pagament

OF 2.3 Taxa per la prestació dels serveis d'intervenció administrativa en l'activitat dels ciutadans a prèvia llicència, comunicació prèvia o declaració responsable i pels controls posteriors a l'inici de les activitats. Article 6. Quota tributària: m) Llicència municipal per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari.

Ordenances fiscals

Sol·licitud de l'autoliquidació de la taxa d'activitats

Normativa

Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives

Decret 112/2010, de 31 d'agost, Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives Ordenança d'intervenció municipal en espectacles públics i activitats recreatives

Qui tramita la sol·licitud? Activitats i instal·lacions
Recursos
Observacions Hi ha resolució.La resolució es dicta i es notifica en un termini màxim d'un mes a comptar de la data de presentació de la sol·licitud. El temps de resposta a requeriments de l'ajuntament o altres administracions que es facin dins el tràmit de la sol·licitud no computa dins aquest termini.
Més informació

Quan el servei tècnic municipal, en comprovar les dades consignades a la comunicació prèvia d'obertura detecti qualsevol inexactitud, falsedat o omissió ho posarà en coneixement de la persona titular, que tindrà deu dies per corregir-la i/o perfeccionar-la.

Si la inexactitud, falsedat o omissió tenen caràcter essencial el servei tècnic municipal elevarà proposta a l'òrgan municipal competent per tal que, prèvia audiència a la persona interessada dicti un acte administratiu en virtut del qual es declari sense efecte la comunicació prèvia.

La memòria de l'activitat ha d'estar a disposició de qualsevol inspecció posterior.

Tràmits relacionats
19 d'abril de 2024

Registro Electronico4 Empreses, entitats o representants (certificat digital amb Java)

Presencial5 Presencial

  • Oficina d'Atenció a la Ciutadania
    • C. de Sant Josep, 7
    • Horari:

      Horari d'atenció amb cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 19 h i divendres de 9 a 14 h.

      Horari d'atenció sense cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 15 h i divendres de 9 a 14 h. Només es podrà agafar torn fins a mitja hora abans de l'horari de tancament.

      Horari d'estiu:

      De l'1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 8.30 a 15 h; i divendres, de 9 a 14 h.

    • Telèfon:

      010 o 93 842 66 10 (per trucar fora de Granollers)

      De dilluns a dijous, de 9 a 19h. i divendres, de 9 a 14h.
      Horari d'estiu: de 1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 9 a 15h; i divendres, de 9 a 14h.

    • <p>oac@granollers.cat</p>

      oac@granollers.cat


Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat