Inici -> L'Ajuntament -> Catàleg de tràmits
Preguntes freqüents per temes.
Per fer el pagament de la denúncia necessiteu disposar de la carta de pagament. Podeu obtenir-la a través de la Seu Electrònica, o bé presencialment. Podeu consultar com obtenir-la a Com puc sol·licitar una carta de pagament?
El seu pagament implica el reconeixement de comissió de la infracció.
Rebreu la nova carta de pagament al correu electrònic facilitat a la instància amb el descompte del 50%.
Si no sol·liciteu la carta de pagament rebreu la notificació de la denúncia al vostre domicili per correu certificat. Aquesta notificació inclou també la possibilitat de pagament amb un 50% de descompte, i comporta l'acceptació del fer denunciat així com la renúncia a formular al·legacions.
Podeu anul·lar la denúncia a les màquines de zona blava en termini d'una hora des de la denúncia.
Les Ordenances municipals tipifiquen com a infracció tant la no obtenció del tiquet, com la obtenció del tiquet amb dades que no corresponguin al vehicle estacionat.
Si heu estat denunciats per no obtenir tiquet i considereu al·legar que vau cometre un error en la matrícula, esteu en el vostre dret de fer-ho, però recordeu que, és responsabilitat de l'usuari introduir correctament les dades de la matrícula per el que s'obté un tiquet d'estacionament regulat. En qualsevol cas, si el número de matrícula que consta al tiquet no correspon amb el del vehicle, esteu incomplint la normativa i sereu sancionats per aquest altre concepte.
Recordeu que el pagament amb reconeixement de la infracció es realitza amb un 50% de descompte.
Més informació:
El descompte és del 50%. La carta de pagament inclourà aquest descompte.
Recordeu que el seu pagament amb el descompte implica el reconeixement de la infracció.
Més informació:
No, no és necessari. Els sistemes de lectura dels vigilants estan interconnectats amb els parquímetres i les dades del tiquet les tenen actualitzades en tot moment.
Sí. Encara que el vostre vehicle sigui «0 emissions», heu d'obtenir el corresponent tiquet per estacionar a la zona blava.
Els parquímetres disposen d'una tecla expressa per aquesta tipologia de vehicles. En clicar-la haureu de fer constar la matrícula.
Es consideren vehicles de Zero emissions aquells que disposen del distintiu de color BLAU. Ciclomotors, tricicles, quadricicles i motocicletes, turismes, furgonetes lleugeres, vehicles de més de 8 places i vehicles de transport de mercaderies classificats al Registre de Vehicles de la DGT com a vehicles elèctrics de bateria (BEV), vehicles elèctrics d'autonomia extensa (REEV) i vehicles elèctrics híbrids endollables (PHEV) amb una autonomia mínima de 40 quilòmetres o vehicles de pila de combustible.
Per fer el pagament de la denúncia amb la bonificació, podeu dirigir-vos amb la butlleta de l'agent, a les entitats bancàries col·laboradores que indica l'anvers de la butlleta en l'horari establert per realitzar els pagaments per finestreta.
Per fer el pagament telemàticament, necessiteu disposar de la carta de pagament. Podeu obtenir-la a través de la Seu Electrònica, o bé presencialment.
Podeu consultar com obtenir-la a:
El seu pagament implica el reconeixement de comissió de la infracció.
Rebreu la nova carta de pagament al correu electrònic facilitat a la instància amb el descompte del 50%.
Si no sol·liciteu la carta de pagament rebreu la notificació de la denúncia al vostre domicili per correu certificat. Aquesta notificació inclou també la possibilitat de pagament amb un 50% de descompte, i comporta l'acceptació del fer denunciat així com la renúncia a formular al·legacions.
No. En aquest cas la denúncia ja us ha estat notificada.
La butlleta que us han lliurat indica que podeu pagar-la en el termini de 20 dies naturals, amb bonificació si reconeixeu la comissió de la infracció.
Podeu fer el pagament directament amb la butlleta, o bé sol·licitar una carta de pagament.
Recordeu que el pagament amb reconeixement de la infracció es realitza amb bonificació i comporta la renúncia a formular al·legacions.
Disposa de 20 dies naturals ( de dilluns a diumenge) des de que rep la notificació de denúncia al domicili o des de és entregada en mà per realitzar el tràmit.
Podeu fer-ho a través de la Seu Electrònica en aquest enllaç
Si sou una persona jurídica teniu obligació de comunicar el conductor sempre que el vehicle estigues circulant en el moment de la denúncia. Altrament sereu sancionats per no fer-ho.
Si sou una persona jurídica i el vehicle no estava circulant en el moment de la denúncia, no teniu obligació de comunicar el conductor.
Si sou una persona física no teniu obligació de comunicar el conductor, si bé en el cas de retirada de punts aquests es detrauran al titular del vehicle.
Si sou una persona física i no comuniqueu el conductor responsable de la infracció dins del termini establert, els punts seran retirats al titular del vehicle.
Si sou una persona jurídica teniu obligació legal de comunicar el conductor. Altrament sereu sancionats per no fer-ho.
Podeu comunicar el nou propietari a través del tràmit «Comunicar conductor»
Aquesta comunicació serà aplicada només a la denúncia concreta. Us recomanem que comuniqueu el canvi de conductor a la DGT per tal que no continuï succeint.
Podeu consultar la normativa en matèria de circulació i trànsit a la Seu Electrònica de l'Ajuntament i/o al web de la DGT:
Haureu de posar-vos en contacte amb el Servei Català de Trànsit:
La Oficina de Sancions de l'Ajuntament de Granollers no tramita aquestes denúncies. Únicament les remet al Servei Català de Trànsit on s'inicia el procediment sancionador.
L'haureu de recollir al dipòsit municipal, situat al carrer Sant Jaume, 66. ( Aparcament Can Comas) . Telèfon 93 732 46 77. Obert les 24 hores.
Per a la seva retirada haureu de pagar la taxa pel servei de grua i si s'escau, les hores de pupil·latge.
Recordeu que la retirada de grua implica sempre dos conceptes: la sanció corresponent a la infracció, i l'import pagat al dipòsit corresponent a la taxa pel servei de grua.
Rebreu notificació per correu certificat, del procediment sancionador per la denúncia de la Policia Local amb motiu de la infracció que ha ocasionat la retirada.
No, únicament heu pagat la taxa pel servei de grua per la retirada del vehicle.
Recordeu que la retirada de grua implica sempre dos conceptes: la sanció corresponent a la infracció, i l'import pagat al dipòsit corresponent a la taxa pel servei de grua.
Rebreu notificació per correu certificat, del procediment sancionador per la denúncia de la Policia Local amb motiu de la infracció que ha ocasionat la retirada (per exemple, per haver estacionat en un gual, en doble fila....).
Podeu recollir la vostra targeta a la Oficina de Sancions, al carrer Princesa 55, 1er pis; en horari de 9 a 14 h de dilluns a divendres.
Podeu estacionar a la zona blava sense obtenir tiquet d'estacionament. Recordeu que la targeta haurà de ser exhibida a la part frontal del vehicle, i que haurà de ser perfectament identificable des de l'exterior del vehicle.
També podeu estacionar a les places de lliure utilització reservades per a persones amb mobilitat reduïda.
Amb la butlleta de denúncia (paper al parabrises o entregada en mà) podeu sol·licitar la carta de pagament:
Podeu fer el pagament a la Seu electònica.
Recordeu que el pagament amb reconeixement de la infracció es realitza amb bonificació i comporta la renúncia a formular al·legacions.
Podeu realitzar el pagament de forma telemàtica a través de la Seu Electrònica, o bé de forma presencial a determinades entitats bancàries col·laboradores.
Necessiteu disposar de la carta de pagament o bé de la butlleta que l'agent us hagi lliurat.
Per realitzar el pagament telemàticament accediu al següent enllaç. No necessiteu disposar de certificat electrònic.
Rebreu la nova carta de pagament al correu electrònic facilitat a la instància amb el descompte del 50%.
Podeu consultar com obtenir-la a:
També podeu realitzar el pagament de forma presencial a les següents entitats bancàries: Banc Sabadell, Banc Santander i Bankia (únicament si disposeu de la notificació de denúncia que us arriba al domicili).
Recordeu que el pagament amb reconeixement de la infracció es realitza amb bonificació i comporta la renúncia a formular al·legacions.
Sí. Podeu pagar-la accedint a la Seu electrònica.
Si no ha passat més d'una setmana de la caducitat, podeu sol·licitar-ne un duplicat de forma telemàtica o presencialment a la Seu electrònica.
No. El pagament de la denúncia comporta el reconeixement del fet denunciat i comporta la renúncia a formular al·legacions.
És el fet de reconèixer la infracció el que dóna dreta a bonificació.
El fet de presentar al·legacions comporta el no reconeixement de la infracció.
Si, perdeu el dret a la bonificació. Si presenteu al·legacions i aquestes es desestimen ja no podreu beneficar-vos del descompte
És el fet de reconèixer la infracció el que dóna dreta a bonificació.
El fet de presentar al·legacions comporta el no reconeixement de la infracció.
Accedint a la Carpeta Ciutadana.
Accedint a la Carpeta Ciutadana.
El termini per presentar al·legacions depèn de la norma infringida.
Com a regla general, per als procediments en matèria de circulació, trànsit i zona blava, el termini és de 20 dies naturals.
Per a la resta de procediments el termini legal és d'entre 10 i 15 dies hàbils. La resolució d'incoació us ho ha de concretar. La Oficina de Sancions, com a regla general, aplica el termini màxim de 15 dies hàbils.
Les al·legacions presentades fora de termini no es tenen en consideració. Són tractades com a no presentades i el procediment continua la seva tramitació.
La resposta a les seves al·legacions es realitzarà mitjançant resolució. El termini per dictar i notificar resolució es determina per cada normativa específica i, en cas de no s'estableixi expressament, aquest no podrà ser superior als sis mesos des de la data d'incoació de l'expedient sancionador.
Podeu entendre la vostra sol·licitud com a desestimada per silenci administratiu. Podeu presentar recurs de reposició davant l'Ajuntament dins el termini d'un mes, o adreçar-vos directament a la jurisdicció contenciosa-administrativa en el termini de dos mesos.
L'Administració disposa del termini d'un mes per resoldre el vostre recurs.
Passat aquest termini sense resolució podeu entendre desestimada la vostra sol·licitud per silenci administratiu. Si ho considereu adient, podeu adreçar-vos a la jurisdicció contenciosa en el termini de dos mesos.
Si no esteu d'acord amb la denúncia de zona blava o de la Policia Local, podeu presentar al·legacions contra la mateixa.
Recordeu que el fet de presentar al·legacions comporta el no reconeixement de la infracció.
És el fet de reconèixer la infracció el que dóna dret a la bonificació, és a dir al descompte.
Si no esteu d'acord amb la denúncia de zona blava o de la Policia Local, podeu presentar al·legacions, de forma telemàtica i presencial.
Disposeu de la informació relativa al tràmit.
Recordeu que el fet de presentar al·legacions comporta el no reconeixement de la infracció.
És el fet de reconèixer la infracció el que dóna dreta a bonificació.
Podeu presentar recurs de reposició en el termini d'un mes a la notificació de la resolució o, alternativament, recurs contenciós-administratiu en el termini de dos mesos des de la notificació.
Si opteu pel recurs de reposició davant l'Ajuntament, disposeu de més informació al tràmit.
Podeu presentar una instància general indicant el número d'expedient.
Podeu consultar la normativa.
Sobre la Seu
Altra informació d'interès
Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada
6.
08401
Granollers
(Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat