Inici -> FAQ - Preguntes freqüents sobre la Tramitació electrònica

FAQs - Preguntes freqüents sobre la Tramitació electrònica

Què fer quan surt missatge "Error del servidor 403 - Prohibido: acceso denegado"?

faqsSuportTramitacioElectronicaIMG01

Quan surt aquest error és degut a que la pàgina web nostra no detecta el Certificat digital. Hi ha dues possibilitat pel qual passa:

1. Pot ser degut a que no està instal·lat el certificat digital en aquest ordinador, o que no està instal·lat en el navegador que feu servir. Per saber si està instal·lat el certificat cal anar a:

- InternetExplorer: Herramientas faqsSuportTramitacioElectronicaIMG02Opciones de Internet – Contenido - Certificados
- Google Chrome: Clicar IconafaqsSuportTramitacioElectronicaIMG03 Configuració - Mostra la configuració avançada - HTTPS/SSL Gestiona els certificats.
- Mozilla Firefox: Clicar IconafaqsSuportTramitacioElectronicaIMG04 Opciones-Avanzado-Certificados- Ver certificados

S'obre una finestra i en l'apartat de personal o Sus certificados ha de sortir el certificat.
Internet Explorer i Google Chrome utilitzen el mateix lloc on buscar el certificat (repositori de certificats).
Mozilla Firefox utilitza un lloc propi per emmagatzemar els certificats digitals.
Per tant si teniu instal·lat el certificat en Mozilla Firefox, si utilitzeu els altres navegadors no us detectarà el certificat digital. Si el teniu instal·lat amb Internet Explorer també anirà amb Google Chrome però no amb Mozilla Firefox.
Per com instal·lar el certificat digital en els altres navegadors podeu anar al tutorial "Instal·lar IdCAT des de la còpia de seguretat".

2. El teniu instal·lat però no el detecta. Això normalment és degut a que no hi ha instal·lades uns arxius addicionals que cal instal·lar per que es detecti el certificat. Aquests arxius tenen noms diversos. Posem exemple dels més comuns i el link on anar a buscar aquests arxius.

2.1. Certificat Idcat: S'anomenen Claus públiques Son dues claus i cal trobar-les al següent enllaç.
També podeu anar a l'espai de suport on hi ha el certificat digital Idcat que hi ha uns tutorials sobre aquest certificat. Podeu mirar el tutorial "Passos a seguir per descarregar l'IdCat".

2.2. Certificat FNMT: S'anomenen Certificados raiz. Són 4 certificats. El link on trobar-los és aquest (són els 4 primers que surten (2 certificados raiz i 2 certificados subordinados)).

2.3. DNIe: S'anomena Modulo PKCS11 Al tractar-se d'un certificat en xip necessitem un lector de DNI i al connectar-lo al USB automàticament detecta i instal·la el driver de la targeta i el mòdul criptogràfic que cal instal·lar. El link on trobar-ho per si no ho fa automàticament és el següent.

Tornar a l'índex

Què fer quan surt el missatge al final de fer la tramitació que diu "S'ha produït un error en el procés de la seva sol·licitud...."?

faqsSuportTramitacioElectronicaIMG05

En aquest cas pot ser degut a que esteu adjuntant un document que no es PDF. Haureu de tornar a realitzar la sol·licitud i adjuntar documents PDF exclusivament.

També pot ser perquè adjunteu molts documents. És convenient llavors adjuntar només els documents obligatoris i després fer un tràmit d'aportació de documentació o instància genèrica adjuntant la resta de documents.

Tornar a l'índex

Què fer quan el navegador es queda esperant i no carrega la pàgina?

faqsSuportTramitacioElectronicaIMG06

En aquests casos pot ser degut a diversos motius:

1- No tenim el Java instal·lat. Per sol·lucionar-ho cal instal·lar java https://www.java.com/es/download/).

2- Tenim el Java però una versió antiga. Cal actualitzar-lo. (https://www.java.com/es/download/).

3- Tenim Java actualitzat. Cal ACCEPTAR O PERMETRE SEMPRE els avisos que surten quan es tramita.

4- Si segueix sense funcionar podem borrar els arxius temporals de Java. (veure FAQ com eliminar arxius temporals i Applets de Java).

5- Si segueix sense funcionar, llavors ja és un problema de permisos que te el vostre usuari que no permet que s'instal·li una aplicació de Java. Cal tenir permisos adequats.

Tornar a l'índex

Com puc esborrar els arxius temporals i Applets de java?

Mirar el següent tutorial.

Tornar a l'índex

Com puc tramitar telemàticament si tinc Windows?

Mirar el següent tutorial.

Tornar a l'índex

Com puc tramitar amb MAC i Safari?

S'han de seguir dos tutorials, un primer general i un d'específic sobre Mac.

Tornar a l'índex

Com puc accedir a les Notificacions electròniques?

Mirar el següent tutorial.

Tornar a l'índex

Com puc tramitar electrònicament si sóc una entitat?

Cal tenir certificat digital. Hi ha dues opcions:

- Opció preferent: certificat digital de representant: Expedit a la FNMT.

- Opció secundària: certificat digital personal DNIe o iDcat, etc Caldrà aportar l'autorització de representació en cas que no sigui el president de l'entitat.

Tornar a l'índex

17 d'octubre de 2017

Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@ajuntament.granollers.cat