Inici -> Informació pública -> Catàleg de tràmits

Bonificació de l'IAE per la realització d'obres per part de l'Ajuntament a les vies públiques

Descripció

Obtenir la bonificació de fins al 40 % sobre la quota municipal, aquells subjectes passius on els locals d'activitat es vegin afectats per la realització d'obres en les vies publiques, realitzades per part de l'Ajuntament, que tinguin una durada superior a tres mesos. La reducció es graduarà de la manera següent:

           Durada de l'obra                                   % Anual de Reducció
            Entre 3-6 mesos                                          Fins al 20%
            Entre 6-9 mesos                                          Fins al 30%
            Entre 9-12 mesos                                        Fins al 40%

Si les obres s'inicien i acaben en el mateix exercici econòmic, la reducció de la quota s'aplicarà a la liquidació de l'exercici següent.

En canvi, si les obres s'inicien en un exercici i acaben en un altre, la reducció de la quota es practicarà en la liquidació de l'exercici immediatament posterior a la finalització de les obres en qüestió.

Qui ho pot sol·licitar?

Les persones jurídiques titulars de l'IAE

Període de presentació Entre la data d'inici de les obres i els 3 mesos següents a la data de la seva finalització.
Documentació a aportar
  1. Declaració d'alta de l'impost d'activitats econòmiques al municipi (model 840).
  2. Documentació fotogràfica de l'afectació.
  3. Documentació acreditativa de la representació, si és el cas.
Com es fa?

A partir de 1 d'octubre de 2016 les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria i els qui els representin, estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament.

Per internet:

  1. Clicar a "tramitar".
  2. Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
  3. Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per e-mail.
  4. Notificació:
    1. Rebrà un correu electrònic amb l'enllaç directe a la seva notificació.
    2. Accedir a la seva notificació amb certificat digital o demanant una paraula de pas d'un sol ús. Per a més informació cliqueu aquí
    3. També podrà accedir-hi a través del portal seuelectronica.granollers.cat/notificacions
Normativa

Ordenances fiscals OF 1.5

IMPOST SOBRE ACTIVITATS ECONÒMIQUES

Qui tramita la sol·licitud? Servei de Gestió Tributària
Més informació Si l'Administració no respon en un termini de sis mesos, la sol·licitud es considerarà desestimada tot i que es podrà presentar recurs via contenciosa administrativa. Tot i això, l'Administració continua tenint l'obligació de resoldre la sol·licitud.
ENLLAÇOS D'INTERÈS
11 d'abril de 2025

Telematico Con certificado1 Empreses, entitats o representants (certificat digital amb Autofirma)

Telematico Con DNI/PIN2 Persones físiques (idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital)


Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat