Inici -> Informació pública -> Catàleg de tràmits

Bonificació de l'IBI per instal·lació de captadors tèrmics solars i captadors fotovoltaics

Descripció

Bonificació, per un període de cinc anys, per haver instal·lat sistemes per a l'aprofitament tèrmic o elèctric de l'energia solar per a l'autoconsum sense estar obligats per aquest fet per la normativa vigent o les ordenances municipals:

  • a) 50% de la quota íntegra de l'impost per als habitatges fins a un topall màxim de 200 euros/any per habitatges unifamiliars i de 100 euros/any per habitatges plurifamiliars.
  • b) 5% de la quota integra de l'impost per als habitatges plurifamiliars (zones comunes)

Es concedirà pels cinc anys següents a partir de l'exercici posterior al que figuri en el document que acrediti la legalització de la instal·lació davant la Generalitat de Catalunya

Qui ho pot sol·licitar?

Les persones físiques o jurídiques titulars de l'IBI

Requisits
  1. Que el sistema per a l'aprofitament tèrmic de l'energia solar que cobreixi un mínim del 60 % de la demanda total d'aigua calenta sanitària de l'immoble. ·
  2. Que el sistema d'aprofitament elèctric provinent de l'energia solar sigui destinat a autoconsum.
  3. Que la potència elèctrica de la instal·lació fotovoltaica sigui igual o superior al 30% de la potència elèctrica contractada de l'immoble sol·licitant, i que la potència nominal mínima sigui superior a 1 kW.
  4. Que l'import màxim de la bonificació serà de 100 euros anuals de la quota íntegra del tribut en el cas d'habitatges plurifamiliars i de 200 euros per a habitatges unifamiliars.
Període de presentació

Data màxima de presentació de les sol·licituds, el 31 de desembre inclòs. La bonificació tindrà efectes a partir de l'exercici següent.

Això no obstant, també gaudiran de la bonificació aquelles sol·licituds que compleixin els requisits a què s'ha fet esment i que es presentin abans de la fermesa de la liquidació. En cas contrari, aquest benefici fiscal tindrà efectes a partir de l'exercici següent al de la sol·licitud.

Documentació a aportar
  • Certificat final d'obra o documentació acreditativa de la comunicació d'obres exemptes de llicència amb la documentació requerida presentada davant l'Ajuntament.
  • Fotografies de la instal·lació acabada.
  • Certificat instal·lació de baixa tensió signada per instal·lador autoritzat.
  • Documentació acreditativa de la sol·licitud del número CAU a l'empresa distribuïdora d'electricitat. Cal disposar del número CUPS del punt de connexió.
  • Document acreditatiu de la inscripció en el Registre d'Instal·lacions Tècniques de Seguretat Industrial de Catalunya (RITSIC) d'una instal·lació de baixa tensió.
  • Document acreditatiu d'acompliment del procediment administratiu i de la documentació acreditativa de la inscripció de la instal·lació en el Registre d'Autoconsum de Catalunya (número d'inscripció al RAC).
  • Document acreditatiu de la potència contractada només en el cas que es sol·liciti la bonificació a).
  • Document acreditatiu de representació de tots els titulars sol·licitants en el cas d'habitatges plurifamiliars.
Com es fa?

A partir de 1 d'octubre de 2016 les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria i els qui els representin, estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament.

Per internet:

  1. Clicar a "tramitar".
  2. Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
  3. Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per e-mail.
  4. Notificació:
    1. Rebrà un correu electrònic amb l'enllaç directe a la seva notificació.
    2. Accedir a la seva notificació amb certificat digital o demanant una paraula de pas d'un sol ús. Per a més informació cliqueu aquí
    3. També podrà accedir-hi a través del portal seuelectronica.granollers.cat/notificacions

Presencialment:

Presentar la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania amb la documentació requerida.

Normativa Ordenances fiscals 2024: OF 1.1 IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES
Qui tramita la sol·licitud? Ajuntament
Observacions

Només serà aplicable una sola vegada per immoble, i sempre que el titular/s de la instal·lació coincideixi amb el titular/s de l'immoble o immobles beneficiat/s.

Aquest benefici fiscal serà incompatible amb altres bonificacions de l'impost de béns immobles. En cas de concurrència s'aplicarà la bonificació més beneficiosa per al contribuent.

La sol·licitud que afecti un habitatge plurifamiliar haurà de ser única, i l'haurà de presentar la persona que ostenti la representació de tots els titulars sol·licitants. Aquesta haurà d'indicar els immobles i els titulars beneficiaris, i haurà d'anar acompanyada del document acreditatiu de representació esmentat.

Tràmits relacionats
DESCÀRREGA DE DOCUMENTS
11 de gener de 2024

Registro Electronico4 Empreses, entitats o representants (certificat digital amb Java)

Telematico Con DNI/PIN2 Persones físiques (idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital)

Presencial5 Presencial

  • Oficina d'Atenció a la Ciutadania
    • C. de Sant Josep, 7
    • Horari:

      Horari d'atenció amb cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 19 h i divendres de 9 a 14 h.

      Horari d'atenció sense cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 15 h i divendres de 9 a 14 h. Només es podrà agafar torn fins a mitja hora abans de l'horari de tancament.

      Horari d'estiu:

      De l'1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 8.30 a 15 h; i divendres, de 9 a 14 h.

    • Telèfon:

      010 o 93 842 66 10 (per trucar fora de Granollers)

      De dilluns a dijous, de 9 a 19h. i divendres, de 9 a 14h.
      Horari d'estiu: de 1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 9 a 15h; i divendres, de 9 a 14h.

    • <p>oac@granollers.cat</p>

      oac@granollers.cat


Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat