Inici -> Informació pública -> Catàleg de tràmits

Bonificació de l'impost de vehicles per a titulars de turismes elèctrics o híbrids

Descripció

Els vehicles en funció de l'etiqueta ambiental gaudiran d'una bonificació sobre la quota de l'impost:

Del 75% durant 2 anys

Del 50% durant 3 anys

El període màxim de bonificació és de cinc anys comptats a partir de l'any següent al de la data de matriculació.

La sol·licitud nomès s'ha de presentar una vegada i no té caràcter retroactiu.

Qui ho pot sol·licitar? El titular del vehicle

D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir de 1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament:

  • Les persones jurídiques.
  • Les entitats sense personalitat jurídica.
  • Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
  • Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Requisits
  • Vehicles que tinguin etiqueta Zero emissions (etiqueta blava):
    • Vehicles elèctrics de bateria (BEV)
    • Vehicles elèctrics d'autonomia estesa (REEV)
    • Vehicles elèctrics híbrids endollables  (PHEV) amb una autonomia mínima de 40 km
    • Vehicles de pila combustible
  •  Vehicles que tinguin etiqueta ECO (etiqueta verda i blava):
    • Vehicles híbrids no endollables (HEV)
    • Vehicles propulsats per gas natural (GNC)
    • Vehicles propulsats per gas natural liquat (GNL)
    • Vehicles propulsats per gas natural liquat de petroli (GLP)
Període de presentació Des de la data de matriculació fins a la data de finalització del període de pagament en voluntària de cadascun dels exercicis fiscals d'aplicació de la bonificació.
Documentació a aportar
  1. Sol·licitud general (instància)
  2. Permís de circulació
  3. La fitxa tècnica del vehicle
Com es fa?

A partir de 1 d'octubre de 2016 les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria i els qui els representin, estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament.

Per internet:

  1. Clicar a "tramitar".
  2. Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
  3. Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per e-mail.
  4. Notificació:
    1. Rebrà un correu electrònic amb l'enllaç directe a la seva notificació.
    2. Accedir a la seva notificació amb certificat digital o demanant una paraula de pas d'un sol ús. Per a més informació cliqueu aquí
    3. També podrà accedir-hi a través del portal seuelectronica.granollers.cat/notificacions

Presencialment:

Presentar la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà amb la documentació requerida.

Qui tramita la sol·licitud? Ajuntament
Continguts relacionats
DESCÀRREGA DE DOCUMENTS
26 de gener de 2018

Presencial Presencial

  • Oficina d'atenció al ciutadà
    • C. Sant Josep, 7
    • Horari:

      Dilluns-Dijous 8:30 a 19h.
      Divendres 8.30 a 14h.

      Horari d'estiu: de 1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, 8.30 a 15h; i divendres, de 8.30 a 14h.

      De 13 a 16h. els temps d'espera acostumen a ser baixos.

    • Telèfon:

      010 trucant des de Granollers

      93 842 66 10

    • Fax: 93 842 66 99
    • oac@granollers.cat

Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat