Inici -> Informació pública -> Catàleg de tràmits

Bonificació de l'impost de vehicles segons la seva etiqueta ambiental

Descripció

Bonificació de l'impost de vehicles en funció de la seva etiqueta ambiental, Distintiu Zero emissions (BEV, REEV, PHEV) i Distintiu ECO (HEV,GNC, GNL, GLP) només pel període corresponent als 5 anys posteriors a l'any de matriculació del vehicle i gaudiran d'una bonificació del 75% durant 2 anys i el 50% pels 3 anys restants

La sol·licitud només s'ha de presentar una vegada i no té caràcter retroactiu.

Qui ho pot sol·licitar? El titular del vehicle.
Requisits
  • Vehicles que tinguin distintiu Zero emissions (etiqueta blava):
    • Vehicles elèctrics de bateria (BEV)
    • Vehicles elèctrics d'autonomia estesa (REEV)
    • Vehicles elèctrics híbrids endollables  (PHEV) amb una autonomia mínima de 40 km
    • Vehicles de pila combustible
  •  Vehicles que tinguin distintiu ECO (etiqueta verda i blava):
    • Vehicles híbrids no endollables (HEV)
    • Vehicles propulsats per gas natural (GNC)
    • Vehicles propulsats per gas natural liquat (GNL)
    • Vehicles propulsats per gas natural liquat de petroli (GLP)
Període de presentació

Les sol·licituds de bonificació s'han d'interposar com a data límit el 3 de maig de 2023 per tal que produeixin efectes al mateix exercici. Les bonificacions sol·licitades i atorgades amb posterioritat a aquesta data, produiran efectes a partir de l'exercici següent.

Documentació a aportar
  1. Sol·licitud general (instància)
  2. Permís de circulació
  3. La fitxa tècnica del vehicle
Com es fa?

A partir de 1 d'octubre de 2016 les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria i els qui els representin, estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament.

Per internet:

  1. Clicar a "tramitar".
  2. Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
  3. Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per e-mail.
  4. Notificació:
    1. Rebrà un correu electrònic amb l'enllaç directe a la seva notificació.
    2. Accedir a la seva notificació amb certificat digital o demanant una paraula de pas d'un sol ús. Per a més informació cliqueu aquí
    3. També podrà accedir-hi a través del portal seuelectronica.granollers.cat/notificacions

Presencialment:

Presentar la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania amb la documentació requerida.

Qui tramita la sol·licitud? Servei de Gestió Tributària
Continguts relacionats
ENLLAÇOS D'INTERÈS
1 de març de 2023

Registro Electronico4 Empreses, entitats o representants (certificat digital)

Telematico Con DNI/PIN2 Persones físiques (idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital)

Presencial5 Presencial

  • Oficina d'Atenció a la Ciutadania
    • C. de Sant Josep, 7
    • Horari:

      Horari d'atenció amb cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 19 h i divendres de 9 a 14 h.

      Horari d'atenció sense cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 15 h i divendres de 9 a 14 h. Només es podrà agafar torn fins a mitja hora abans de l'horari de tancament.

      Horari d'estiu:

      De l'1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 8.30 a 15 h; i divendres, de 9 a 14 h.

    • Telèfon:

      010 o 93 842 66 10 (per trucar fora de Granollers)

      De dilluns a dijous, de 9 a 19h. i divendres, de 9 a 14h.
      Horari d'estiu: de 1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 9 a 15h; i divendres, de 9 a 14h.

    • <p>oac@granollers.cat</p>

      oac@granollers.cat


Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat