Inici -> Informació pública -> Catàleg de tràmits

Bonificació de l'impost de vehicles per a titulars de turismes elèctrics o híbrids

Descripció

Els vehicles en funció del distintiu ambiental gaudiran d'una bonificació sobre la quota de l'impost:

Del 75% durant 2 anys

Del 50% durant 3 anys

El període màxim de bonificació és de cinc anys comptats a partir de l'any següent al de la data de matriculació.

La sol·licitud només s'ha de presentar una vegada i no té caràcter retroactiu.

Qui ho pot sol·licitar? El titular del vehicle.
Requisits
  • Vehicles que tinguin distintiu Zero emissions (etiqueta blava):
    • Vehicles elèctrics de bateria (BEV)
    • Vehicles elèctrics d'autonomia estesa (REEV)
    • Vehicles elèctrics híbrids endollables  (PHEV) amb una autonomia mínima de 40 km
    • Vehicles de pila combustible
  •  Vehicles que tinguin distintiu ECO (etiqueta verda i blava):
    • Vehicles híbrids no endollables (HEV)
    • Vehicles propulsats per gas natural (GNC)
    • Vehicles propulsats per gas natural liquat (GNL)
    • Vehicles propulsats per gas natural liquat de petroli (GLP)
Període de presentació

La sol·licitud de bonificació s'ha de presentar amb anterioritat a que la liquidació hagi adquirit fermesa, per tal de produir efectes des del mateix exercici. En cas contrari, la bonificació produirà drets a partir de l'exercici següent.

Documentació a aportar
  1. Sol·licitud general (instància)
  2. Permís de circulació
  3. La fitxa tècnica del vehicle
Com es fa?

A partir de 1 d'octubre de 2016 les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria i els qui els representin, estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament.

Per internet:

  1. Clicar a "tramitar".
  2. Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
  3. Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per e-mail.
  4. Notificació:
    1. Rebrà un correu electrònic amb l'enllaç directe a la seva notificació.
    2. Accedir a la seva notificació amb certificat digital o demanant una paraula de pas d'un sol ús. Per a més informació cliqueu aquí
    3. També podrà accedir-hi a través del portal seuelectronica.granollers.cat/notificacions

Presencialment:

Presentar la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania amb la documentació requerida.

Qui tramita la sol·licitud? Ajuntament
Continguts relacionats
DESCÀRREGA DE DOCUMENTS
7 de juny de 2022

Registro Electronico4 Empreses, entitats o representants (certificat digital)

Telematico Con DNI/PIN2 Persones físiques (idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital)

Presencial5 Presencial

  • Oficina d'Atenció a la Ciutadania
    • C. Sant Josep, 7
    • Horari:

      Horari d'atenció amb cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 19 h i divendres de 9 a 14 h.

      Horari d'atenció sense cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 15 h i divendres de 9 a 14 h. Només es podrà agafar torn fins a mitja hora abans de l'horari de tancament.

      Horari d'estiu:

      De l'1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 8.30 a 15 h; i divendres, de 9 a 14 h.

    • Telèfon:

      010 o 93 842 66 10 (per trucar fora de Granollers)

      De dilluns a dijous, de 9 a 19h. i divendres, de 9 a 14h.
      Horari d'estiu: de 1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 9 a 15h; i divendres, de 9 a 14h.

    • <p>oac@granollers.cat</p>

      oac@granollers.cat


Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat