Inici -> Informació pública -> Catàleg de tràmits

Sol·licitud de subvenció per a la creació d'empreses. Convocatòria 2024

Descripció

La finalitat de les subvencions és donar suport a les noves iniciatives empresarials de la ciutat contribuint al creixement de l'activitat emprenedora, del comerç, del sector de les indústries culturals i creatives, i de les empreses cooperatives.

Qui ho pot sol·licitar?

Es pot presentar a aquesta subvenció qualsevol persona, física o jurídica, de nova creació i de naturalesa privada, que iniciïn una activitat econòmica de manera individual o col·lectiva, reunint els requisits establerts a les bases.

Requisits

Requisits generals:

  • No tenir deutes amb l'administració pública.
  • Disposar d'una adreça electrònica de contacte a efectes de comunicació dels tràmits vinculats a aquesta convocatòria de subvenció.
  • Ser titular d'un compte bancari on rebre l'import de la subvenció.
  • Estar donat/da d'alta al cens d'activitats econòmiques de l'Agència Tributària.
  • Que l'activitat econòmica estigui localitzada al municipi de Granollers.

Requisits específics per a les persones físiques:

  • Que l'activitat econòmica s'hagi donat d'alta en el període comprés entre el dia 1 de gener de 2023 i el dia que finalitzi el termini per presentar la sol·licitud d'aquesta subvenció. S'entendrà com a data d'inici de l'activitat econòmica, la que figuri com a data d'alta en el Règim Especial del Treball Autònom a la Tresoreria General de la Seguretat Social o mutualitat del col·legi professional corresponent.
  • Estar desocupada el dia abans de la data d'inici de l'activitat econòmica.

Requisits específics per a les persones jurídiques:

  • Que la constitució de societat s'hagi produït en el període comprés entre el dia 1 de gener de 2023 i el dia que finalitzi el termini per presentar la sol·licitud d'aquesta subvenció.

La concurrència dels requisits detallats s'acreditaran al moment de lliurar la sol·licitud, mitjançant la presentació dels documents que s'indiquen a l'apartat Documentació a aportar.

Període de presentació del 13 de juny al 13 de setembre
Documentació a aportar

Documentació acreditativa de la personalitat i representació:

 a) En el cas de persones físiques:

- Document d'identitat de la persona sol·licitant i/o del/de la representant legal.
- Document que acrediti la representació que té la persona signant de la sol·licitud.

b) En el cas de persones jurídiques:
- NIF i estatuts vigents de la societat o entitat degudament inscrits en el registre corresponent, a excepció de les entitats i associacions inscrites al registre municipal d'entitats i associacions ciutadanes.
-Document que acrediti la representació que té la persona signant de la sol·licitud i còpia del seu DNI.

Documentació general:

  • Formulari de sol·licitud d'aquesta convocatòria de subvencions degudament emplenat. (codi de la convocatòria: 766468 - Servei de Promoció Econòmica)
  • Memòria de l'activitat per la qual es demana la subvenció, d'acord amb el model normalitzat.
  • Pressupost de l'activitat, d'acord amb el model normalitzat, on s'han de detallar i quantificar les despeses que motiven la sol·licitud de la subvenció, en concepte de constitució, inici i manteniment de l'activitat econòmica corresponents als 12 primers mesos d'activitat. La suma d'aquestes despeses ha de ser com a mínim del doble de la quantitat de subvenció sol·licitada i com a màxim de 18.000,00 €.
  • Declaració responsable de reunir els requisits per ser beneficiari/ària.
  • Certificat d'estar al corrent d'obligacions tributàries i de la Seguretat Social, si no s'ha acceptat de forma expressa al final de la sol·licitud per a que siguin obtinguts directament per l'Ajuntament de Granollers.
  • Certificat, de l'entitat bancària que acrediti la titularitat del compte bancari de la persona beneficiària de la subvenció, mitjançant el model normalitzat de l'Ajuntament o l'equivalent expedit per l'entitat bancària, en el què serà ingressat l'import de la subvenció.
  • Certificat de situació censal de l'Agència Tributària, on aparegui el domicili de l'activitat econòmica per la qual es demana la subvenció.
  • Si escau, document de l'Agent de la Propietat Immobiliària que faci constar que el local en planta baixa on es localitza l'activitat estava buit i disponible per al mercat de lloguer o venda amb una anterioritat de 90 dies a la data d'inici de la nova activitat empresarial.

En el cas de persones jurídiques caldrà aportar també:

  • En el cas el cas de creació de qualsevol tipus de societat (cooperativa, mercantil,...), documentació que acrediti la data de constitució de la mateixa, escriptura de constitució o document equivalent.
  • Per acreditar el CCAE, només en el cas d'empreses culturals i creatives, el duplicat de documents d'inscripció i assignació de CCC per a empresari (document Resolució Inscripció d'Empresari al Sistema de la Seguretat Social).

En el cas de persones físiques caldrà aportar també

  • Informe de vida laboral que acrediti que la persona sol·licitant, estava desocupada el dia abans de la data d'inici de l'activitat económica.
  • Alta de la persona sol·licitant en el Règim Especial del Treball Autònom de la Tresoreria General de la Seguretat Social o mutualitat del col·legi professional corresponent.
  • Document que acrediti el codi CCAE objecte de subvenció, només en el cas d'empreses culturals i creatives.
Com es fa?

A partir de l'1 d'octubre de 2016 les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria i els qui els representin, estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament.

Per internet:

  1. Clicar a "tramitar".
  2. Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
  3. Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per e-mail.
  4. Notificació:
    1. Rebrà un correu electrònic amb l'enllaç directe a la seva notificació.
    2. Accedir a la seva notificació amb certificat digital o demanant una paraula de pas d'un sol ús. Per a més informació cliqueu aquí
    3. També podrà accedir-hi a través del portal seuelectronica.granollers.cat/notificacions

Presencialment:

Presentar la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania amb la documentació requerida. Es recomana demanar cita prèvia

Qui tramita la sol·licitud? Servei de Promoció Econòmica
ENLLAÇOS D'INTERÈS
14 de juny de 2024

Telematico Con certificado1 Empreses, entitats o representants (certificat digital amb Autofirma)

Registro Electronico4 Empreses, entitats o representants (certificat digital amb Java)

Telematico Con DNI/PIN2 Persones físiques (idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital)

Presencial5 Presencial

  • Oficina d'Atenció a la Ciutadania
    • C. de Sant Josep, 7
    • Horari:

      Horari d'atenció amb cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 19 h i divendres de 9 a 14 h.

      Horari d'atenció sense cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 15 h i divendres de 9 a 14 h. Només es podrà agafar torn fins a mitja hora abans de l'horari de tancament.

      Horari d'estiu:

      De l'1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 8.30 a 15 h; i divendres, de 9 a 14 h.

    • Telèfon:

      010 o 93 842 66 10 (per trucar fora de Granollers)

      De dilluns a dijous, de 9 a 19h. i divendres, de 9 a 14h.
      Horari d'estiu: de 1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 9 a 15h; i divendres, de 9 a 14h.

    • <p>oac@granollers.cat</p>

      oac@granollers.cat


Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat