Inici -> Informació pública -> Catàleg de tràmits

Permís per ocupar la via pública amb reserva d'estacionament per a vehicles i talls de circulació de carrers (hores)

Descripció

Obtenir un permís d'ocupació de la via pública de curta durada (pagament per hores) pels següents casos:

  • Reserva d'estacionament amb o sense presència policial
  • Ocupació parcial d'un carril de circulació
  • Tall total de la circulació d'un carrer 
  • Estacionament de vehicles damunt la vorera o en zones de vianants.

No s'inclou en aquest tràmit les reserves d'estacionament per obres (pagament per setmanes) o de llarga durada per a establiments de característiques especials.

Qui ho pot sol·licitar?

L'interessat

D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir de 1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament:

  • Les persones jurídiques.
  • Les entitats sense personalitat jurídica.
  • Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
  • Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Com es fa?  

Cal sol·licitar el permís amb un mínim de 48 h d'antelació, en dies laborables, no inclou els caps de setmana ni festius tot i que es recomana fer-ho amb més anticipació. No obstant això, si es necessita fer una reserva d'estacionament, aquest permís s'ha de demanar amb un mínim de 4 dies d'antelació. Per a la realització de la reserva d'estacionament és necessari senyalitzar la ubicació 4 dies abans i un cop senyalitzada, trucar a la Policia Local (938426692) perquè hi vagin a aixecar acta policial dels vehicles estacionats. En cas que no es demani l'aixecament d'acta policial, la retirada de vehicles que ocupin la reserva d'estacionament prèviament senyalitzada, anirà a càrrec del sol·licitant.

Si finalment no es realitza l'ocupació de la via pública autoritzada, cal trucar al 938426692 i enviar un correu electrònic a l'adreça mobilitat@granollers.cat amb una antelació mínima de dues hores. En cas contrari, l'ocupació de la via pública s'entendrà com a efectuada i no es retornarà l'import de la taxa abonada.

Per internet:

  1. Clicar a "tramitar".
  2. Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
  3. Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per correu electrònic.
  4. Cal esperar la confirmació per correu electrònic que el permís s'ha autoritzat. En el correu electrònic es rep informació del rebut generat així com el document per posar en les senyals si és necessari. No es pot realitzar l'ocupació si no s'ha rebut la confirmació per correu electrònic.
  5. Pagament de la Taxa:
    1. Anar a Altres rebuts i autoliquidacions de la carpeta ciutadana. En cas de no constar el rebut pendent de pagament se us generarà el més aviat possible i rebreu un correu electrònic avisant d'aquest fet.
    2. Fer el pagament de la taxa amb targeta, banca electrònica o imprimir la carta de pagament i pagar per finestreta a les entitats financeres que consten en el document.

Presencialment (només per no obligats a la tramitació electrònica):

  1. Presentar la sol·licitud amb la documentació requerida a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania i pagar la taxa corresponent amb targeta de crèdit/dèbit.
  2. En alguns casos l'ocupació no serà immediata, i caldrà que el servei corresponent en doni l'autorització
Preu i forma de pagament Segons ordenances fiscals vigents
Qui tramita la sol·licitud? Ajuntament
Més informació
  • Trucar al Servei de Mobilitat 938426750 (amb una antelació mínima de 48 hores) per tal que autoritzin l'ocupació.
  • Cal tenir el comprovant de pagament en el lloc de l'ocupació.
Tràmits relacionats
DESCÀRREGA DE DOCUMENTS
23 de novembre de 2023

Registro Electronico4 Empreses, entitats o representants (certificat digital amb Java)

Telematico Con DNI/PIN2 Persones físiques (idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital)

Presencial5 Presencial

  • Oficina d'Atenció a la Ciutadania
    • C. de Sant Josep, 7
    • Horari:

      Horari d'atenció amb cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 19 h i divendres de 9 a 14 h.

      Horari d'atenció sense cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 15 h i divendres de 9 a 14 h. Només es podrà agafar torn fins a mitja hora abans de l'horari de tancament.

      Horari especial:

      25 de març de 2024: de 8.30 a 15 h
      26 de març de 2024: de 8.30 a 15 h
      27 de març de 2024: de 8.30 a 19 h
      28 de març de 2024: de 8.30 a 14 h

      Horari d'estiu:

      De l'1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 8.30 a 15 h; i divendres, de 9 a 14 h.

    • Telèfon:

      010 o 93 842 66 10 (per trucar fora de Granollers)

      De dilluns a dijous, de 9 a 19h. i divendres, de 9 a 14h.
      Horari d'estiu: de 1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 9 a 15h; i divendres, de 9 a 14h.

    • <p>oac@granollers.cat</p>

      oac@granollers.cat


Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat