Inici -> Informació pública -> Catàleg de tràmits

Canvi de titular de béns immobles (IBIU)

Descripció

Canvi del titular d'un bé immoble en el padró de l'impost amb efectes de l'any següent a partir de la data d'adquisició.

Qui ho pot sol·licitar?

El venedor o el comprador

D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques a partir de 1 d'octubre de 2016 els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament:

  • Les persones jurídiques.


  • Les entitats sense personalitat jurídica.

  • Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.

  • Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

  • Documentació a aportar
    • La còpia simple de l'escriptura de compra-venda, sentència o resolució judicial, certificat de defunció.
    • Compareixença (declaració de transmissió de domini de la finca)
    • Annex compareixença
    Com es fa?

    A partir de 1 d'octubre de 2016 les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria i els qui els representin, estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament.

    Per internet:

    1. Clicar a "tramitar".
    2. Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
    3. Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per e-mail.
    4. Notificació:
      1. Rebrà un correu electrònic amb l'enllaç directe a la seva notificació.
      2. Accedir a la seva notificació amb certificat digital o demanant una paraula de pas d'un sol ús. Per a més informació cliqueu aquí
      3. També podrà accedir-hi a través del portal seuelectronica.granollers.cat/notificacions

    Presencialment:

    Presentar la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania amb cita prèvia, i amb la documentació requerida.

    Qui tramita la sol·licitud? Ajuntament
    Observacions
    • En cas que el canvi de titular generi plusvàlua posteriorment l'Ajuntament notificarà l'import, el lloc i les dates de pagament.
    Tràmits relacionats
    Continguts relacionats
    DESCÀRREGA DE DOCUMENTS
    21 de febrer de 2024

    Registro Electronico4 Empreses, entitats o representants (certificat digital amb Java)

    Telematico Con DNI/PIN2 Persones físiques (idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital)

    Presencial5 Presencial

    • Oficina d'Atenció a la Ciutadania
      • C. de Sant Josep, 7
      • Horari:

        Horari d'atenció amb cita prèvia:

        De dilluns a dijous de 8.30 a 19 h i divendres de 9 a 14 h.

        Horari d'atenció sense cita prèvia:

        De dilluns a dijous de 8.30 a 15 h i divendres de 9 a 14 h. Només es podrà agafar torn fins a mitja hora abans de l'horari de tancament.

        Horari especial:

        25 de març de 2024: de 8.30 a 15 h
        26 de març de 2024: de 8.30 a 15 h
        27 de març de 2024: de 8.30 a 19 h
        28 de març de 2024: de 8.30 a 14 h

        Horari d'estiu:

        De l'1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 8.30 a 15 h; i divendres, de 9 a 14 h.

      • Telèfon:

        010 o 93 842 66 10 (per trucar fora de Granollers)

        De dilluns a dijous, de 9 a 19h. i divendres, de 9 a 14h.
        Horari d'estiu: de 1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 9 a 15h; i divendres, de 9 a 14h.

      • <p>oac@granollers.cat</p>

        oac@granollers.cat


    Ajuntament de Granollers
    Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
    93 842 66 10 - 010
    oac@granollers.cat