Inici -> Informació pública -> Concursos i premis

Obtenir un certificat digital IdCAT gratuïtament

Descripció

El certificat digital idCAT és un certificat reconegut d'identificació i signatura electrònica avançada per a ciutadans i ciutadanes que garanteix la seva identitat a internet. 

Aquest certificat, que és gratuït, té un període màxim de validesa de quatre anys.

Actualment, el certificat idCAT s'utilitza, entre molts d'altres, per realitzar tràmits a l'Oficina Virtual d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament de Granollers, Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Direcció General de Cadastre i la Seguretat Social, Direcció General de Trànsit.... Per a més informació podeu dirigir-vos a www.idcat.cat.

Qui ho pot sol·licitar?

Qualsevol persona física nascuda a Espanya o a l'estranger amb document d'identitat en vigor (DNI,NIE,passaport)

Documentació a aportar
  • Document d'Identitat vigent original (DNI, NIE o passaport)
  • Document en paper que s'obté al fer la prevalidació des del web de l'idcat
Com es fa?

Si vostè disposa de Dni electrònic ja pot utilitzar-lo com a certificat digital sempre que en recordi la clau de pas. Sino la recorda només s'ha de dirigir a l'oficina d'expedició de DNI i activar una nova paralua de pas introduïnt el seu Dni-e i el seu dit a la màquina que hi trobarà.

Per obtenir el certificat digital idCAT: - A través del web de l'Agència Catalana de Certificació es pot accedir a la pàgina de sol·licitud www.idcat.cat, des de l'opció Sol·licitud. En aquesta pàgina trobarem un formulari que ens permetrà introduir les dades necessàries per obtenir la identitat digital: nom, cognoms, DNI, adreça electrìonica, ... un cop introduïdes les dades s'emmagatzema la petició per tal que pugui ser validada.

En finalitzar aquest pas, i tenint en compte el codi postal del peticionari, l'aplicació l'informarà de les diferents oficines on es podrà identificar personalment amb el document acreditatiu d'identitat (en el cas de Granollers, el ciutadà HA DE CLICAR SOBRE LA PARAULA GRANOLLERS PER COMPLETAR EL PROCÉS CORRECTAMENT.

El ciutadà o ciutadana haurà d'anar a l'oficina de registre que s'ha triat i una vegada validada la seva identitat se l'haurà de descarregar en el mateix ordinador des d'on s'ha fet la sol.licitud

Qui tramita la sol·licitud? Ajuntament
ENLLAÇOS D'INTERÈS
23 de desembre de 2020

Presencial5 Presencial

  • Oficina d'Atenció a la Ciutadania
    • C. Sant Josep, 7
    • Horari:

      De dilluns a dijous, de 9 a 19h.
      Divendres, de 9 a 14h.
      Horari d'estiu: de 1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 9 a 15h; i divendres, de 9 a 14h.

    • Telèfon:

      010

      93 842 66 10 (per trucar fora de Granollers)

      Per fer un tràmit presencial cal demanar cita prèvia al 010.

    • oac@granollers.cat oac@granollers.cat

Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat