Inici -> Informació pública -> Catàleg de tràmits

Sol·licitud subvencions arranjament d'habitatges per a les persones grans any 2023

Descripció

La finalitat d'aquest Programa és promoure l'autonomia funcional i millorar la qualitat de vida al domicili de persones grans i persones amb necessitats especials, garantint les condicions de seguretat, higiene, habitabilitat i eficiència energètica mínimes, afavorint l'accessibilitat i la qualitat de vida de les persones dins la seva llar.

És un Programa d'adaptació funcional d'habitatges amb les següents tipologies
d'intervencions:

  1. En banys, per afavorir l'accessibilitat i facilitar la higiene personal.
  2. En cuines, per millorar les condicions de seguretat i ús.
  3. De caràcter general, per facilitar la mobilitat i accessibilitat al domicili, especialment en zones de trànsit.
  4. Actuacions complementàries de millora de l'eficiència energètica dels domicilis.
Qui ho pot sol·licitar?

Les persones físiques de 65 anys o més grans o menors de 65 anys amb necessitats especials en relació a la capacitat física i psíquica per desenvolupar les activitats de la vida diària dins la llar i que tenen condició d'habitants de Granollers.

Període de presentació Del 6 al 21 de novembre
Documentació a aportar
  • Sol·licitud
  • Annex 1 i 2

A la sol·licitud s'ha d'adjuntar i/o autoritzar la consulta de la documentació següent
relativa a tots els membres de la unitat familiar majors de 16 anys, inclosa la
persona beneficiària

Documentació identificativa obligatòria:

  • NIF/NIE del sol·licitant, així com de tots els membres de la unitat familiar que autoritzin l'Ajuntament a consultar les seves dades.
  • En cas de representació legal o acolliment del beneficiari, documentació acreditativa d'aquest fet.

Documentació obligatòria acreditativa social i d'autonomia personal:

  • En cas de disposar de valoració del grau de discapacitat d'algun membre de la unitat familiar, certificats que acreditin aquestes circumstàncies i el seu grau.
  • En cas de reconeixement de situacions de dependència, la resolució acreditativa del grau de dependència.
  • En cas de presentar dificultats en la realització de les Activitats Bàsiques de la Vida Diària (ABVD) i no disposar de certificat de valoració de discapacitat ni valoració de dependència, informe d'escala de Barthel realitzat per un tècnic facultatiu d'un servei públic (metge/metgessa, infermer/infermera, terapeuta ocupacional,...)
  • En cas de rebre suport social als serveis socials municipals, cal indicar-ho a la sol·licitud a l'espai corresponent

Documentació obligatòria acreditativa dels ingressos de la unitat familiar:

  • En tots els casos, informe de vida laboral actualitzat emès per la Seguretat Social, o bé caldrà signar una autorització per tal que l'Ajuntament consulti les dades de l'informe de vida laboral dels últims 12 mesos a la Tresoreria General de la Seguretat Social.
  • Darrera declaració de la renda, o acreditació de la situació econòmica dels darrers dotze (12) mesos de l'exercici anterior al de presentació de la sol·licitud (de gener a desembre), acreditant alguna de les situacions següents:
    • En cas de ser treballador/a fix/a o temporal, els fulls de salari o certificat equivalent dels últims 12 mesos de l'any anterior al de presentació de la sol·licitud (gener a desembre), on constin els ingressos percebuts
    • En el cas de treballadors autònoms, les declaracions trimestrals de l'any anterior al de la sol·licitud dels models 130 o bé 131. No obstant, en cas d'estar exempt de presentar els esmentats models, caldrà acreditar-ho mitjançant l'alta d'autònoms en cas d'autònom col·laborador, o bé mitjançant el model 303 en cas d'autònom professional.
    • En cas de persones en situació d'atur, les dades de la prestació per desocupació a l'Institut Nacional de Treball (SEPE), on consti si es percep la prestació d'atur i la seva quantia.
    • En cas de persones perceptores de la Renda Garantida o la Renda o l'Ingrés Mínim Vital, el certificat acreditatiu actualitzat
    • En cas de pensionistes, el certificat acreditatiu de la percepció d'una pensió i de la seva quantia relativa a l'any anterior.
    • Qualsevol altra documentació no prevista amb anterioritat que acrediti fefaentment altres ingressos. Si s'escau, declaració responsable d'ingressos econòmics dels últims 12 mesos de l'exercici anterior al de presentació de la sol·licitud, d'aquells membres de la unitat familiar que no els puguin acreditar d'altra forma.

Documentació complementària:

El darrer rebut de la hipoteca o del lloguer de l'habitatge on resideixi la persona beneficiària, si és el cas.

Com es fa?

Per internet:

  • Clicar a "tramitar".
  • Emplenar el formulari i revisades les dades del tràmit clicar el botó "Signar i enviar" (el procés pot trigar una mica, cal esperar).
  • Es genera un document justificant de registre que us el podeu guardar o enviar per e-mail.
    Notificació:
  • Rebrà un correu electrònic amb l'enllaç directe a la seva notificació.
  • Accedir a la seva notificació amb certificat digital o demanant una paraula de pas d'un sol ús.
  • També podrà accedir-hi a través del portal seuelectronica.granollers.cat/notificacions

Presencialment:

Presentar la sol·licitud a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania amb la documentació requerida.

Qui tramita la sol·licitud? Serveis socials
Més informació
ENLLAÇOS D'INTERÈS
7 de novembre de 2023

Telematico Con DNI/PIN2 Persones físiques (idCAT Mòbil, Cl@ve o certificat digital)

Presencial5 Presencial

  • Oficina d'Atenció a la Ciutadania
    • C. de Sant Josep, 7
    • Horari:

      Horari d'atenció amb cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 19 h i divendres de 9 a 14 h.

      Horari d'atenció sense cita prèvia:

      De dilluns a dijous de 8.30 a 15 h i divendres de 9 a 14 h. Només es podrà agafar torn fins a mitja hora abans de l'horari de tancament.

      Horari especial:

      25 de març de 2024: de 8.30 a 15 h
      26 de març de 2024: de 8.30 a 15 h
      27 de març de 2024: de 8.30 a 19 h
      28 de març de 2024: de 8.30 a 14 h

      Horari d'estiu:

      De l'1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 8.30 a 15 h; i divendres, de 9 a 14 h.

    • Telèfon:

      010 o 93 842 66 10 (per trucar fora de Granollers)

      De dilluns a dijous, de 9 a 19h. i divendres, de 9 a 14h.
      Horari d'estiu: de 1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, de 9 a 15h; i divendres, de 9 a 14h.

    • <p>oac@granollers.cat</p>

      oac@granollers.cat


Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat