Inici -> L'Ajuntament -> Ple municipal
1).- Aprovació de l'acta de la sessió del dia 22 de gener de 2016.
2).- Control i fiscalització pel Ple dels òrgans de govern de la corporació i, en concret, dels acords adoptats per la Junta de Govern Local en les sessions números 1 a 4, corresponents als dies 6, 12, 19 i 26 de gerer de 2016, respectivament, pel repartiment que de les actes d'aquestes sessions s'ha efectuat als portaveus dels partits polítics, en els termes de l'article 22.2a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, i els articles 104 i 113.1.b) del RD 2568/1986, de 28 de novembre.
3).- Control i fiscalització pel Ple dels òrgans de govern de la corporació i, en concret, de les resolucions de l'alcalde president i els seus delegats, mitjançant donació de compte, en els termes de l'article 22.2a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, i dels articles 42 i 104 el RD 2568/1986, de 28 de novembre.
El Ple municipal aprova la creació i el reglament del Registre Municipal d'instruccions i respostes dissociades i segueix treballant així per garantir l'accés dels ciutadans a la informació pública.
L'aprovació dóna compliment a la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, que imposa a les administracions públiques, com a obligació de transparència, la publicitat activa de la informació relativa a les decisions i les actuacions de rellevància jurídica, en particular, les directrius, les instruccions i les respostes dissociades a consultes plantejades que tinguin una incidència especial sobre la interpretació i l'aplicació de les normes.
L'obligació legal de fer públics aquests documents s'aconsegueix amb la creació d'un registre administratiu en format electrònic, d'accés universal i consulta pública a través de la seu electrònica municipal. El Registre Municipal d'instruccions i consultes dissociades funciona sota la direcció i gestió de la Secretaria General. La regulació del citat Registre s'inspira en els principis de transparència, simplicitat, proximitat i servei a la ciutadania.
El Reglament aprovat regula la naturalesa, les característiques i el procediment d'aprovació dels documents municipals que incideixen sobre la interpretació i l'aplicació de les normes, i la manera com s'ha de fer pública, en aplicació del principi de transparència i de les obligacions de publicitat activa.
Es consideren documents municipals que incideixen sobre la interpretació i aplicació de les normes:
a) Les instruccions: són els documents que contenen les ordres aprovades per un òrgan administratiu superior amb funció directiva, dirigides als òrgans que jeràrquicament en depenen, que incorporen una interpretació d'una disposició legal o reglamentària que han d'utilitzar en l'exercici de les seves funcions.
b) Les respostes dissociades a consultes plantejades: són el documents emesos per òrgans administratius competents com a respostes a consultes plantejades per la ciutadania, sobre la interpretació i l'aplicació d'una norma, les quals, especialment pel que fa als seus efectes, es regulen per la seva normativa específica.
Aprovat per unanimitat
El Ple aprova els models específics per formular la declaració sobre possibles causes d'incompatibilitat o sobre qualsevol activitat que proporcioni o pugui proporcionar ingressos, així com la dels béns i drets patrimonials i la participació en societats, dels membres electes i dels directius i funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional. Aquestes declaracions es presentaran al Servei de Transparència de l'Ajuntament de Granollers i seran públics al Portal de Transparència; igualment, constaran al Registre d'Interessos i seran custodiats per la Secretaria General.
Aprovat per unanimitat
El Ple dóna compte de la Resolució del Regidor d'Hisenda i Recursos Humans núm. 669 /2016 relativa a nomenar funcionària interina Maria del Rosario Serra de Vecchi, com a professora del Cicle Formatiu de Grau Superior de laboratori clínic i biomèdic de l'Escola Municipal del Treball. El nomenament es fa amb caràcter de substitució per causa de baixa per incapacitat temporal, fins que finalitzi el procés selectiu o que es produeixi la reincorporació de la titular de la plaça .
El Ple aprova la incorporació de l'Ajuntament de Granollers en el Consell de Participació de Centres de la Residència Can Mònich, així com facultar per a acords successius l'alcalde de Granollers per nomenar-ne el representant municipal, i nomenar la regidora de Salut Pública, Serveis Socials i Igualtat Maria del Mar Sánchez representant a l'esmentat Consell.
Aprovat per unanimitat
Aprovada per unanimitat
Acords:
1- Estudiar que l'Ajuntament de Granollers modifiqui l'ordenança fiscal que regula la taxa en la prestació de serveis d'intervenció administrativa en l'activitat dels ciudatans i les empreses, a través del sotmetiment a llicència, comunicació prèvia o declaració responsable, quan es tracti d'una transmisió vinculada al canvi normatiu derivat de l'entrada en vigor de la Llei 24/2014.
Aprovada per unanimitat
Aprovada per unanimitat
Acords:
1. Emplaçar el Govern de la Generalitat de Catalunya a buscar una solució amb la concessionària del grup Abertis, Invicat, per tal que s'apliquin mesures de bonificació per a vehicles pesants en la C33.
2. Emplaçar el Govern de la Generalitat de Catalunya a alliberar el peatge de la C-33 quan finalitzi el 2021 la pròrroga del conveni amb la concessionària del grup Abertis, Invicat.
3. Emplaçar el Govern de l'Estat espanyol a buscar una solució amb la concessionària del grup Abertis, Acesa, per tal que s'apliquin mesures de bonificació per a vehicles pesants en el tram de l'AP-7 entre Montmeló i Cardedeu.
4. Estudiar amb la Generalitat de Catalunya l'establiment de mesures de restricció de trànsit de pas de vehicles pesants per la ronda Sud (C-352), entre l'enllaç de la C17 i el camí de Santa Quitèria.
Data de creació: 19 de febrer de 2016
Data de publicació: 19 de febrer de 2016
Entrada en vigor: 19 de febrer de 2016
Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada
6.
08401
Granollers
(Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat