Inici -> L'Ajuntament -> Ple municipal

Resum dels acords de Ple de 23 de febrer de 2016







1).- Aprovació de l'acta de la sessió del dia 22 de gener de 2016.

2).- Control i fiscalització pel Ple dels òrgans de govern de la corporació i, en concret, dels acords adoptats per la Junta de Govern Local en les sessions números 1 a 4, corresponents als dies 6, 12, 19 i 26 de gerer de 2016, respectivament, pel repartiment que de les actes d'aquestes sessions s'ha efectuat als portaveus dels partits polítics, en els termes de l'article 22.2a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, i els articles 104 i 113.1.b) del RD 2568/1986, de 28 de novembre.

3).- Control i fiscalització pel Ple dels òrgans de govern de la corporació i, en concret, de les resolucions de l'alcalde president i els seus delegats, mitjançant donació de compte, en els termes de l'article 22.2a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, i dels articles 42 i 104 el RD 2568/1986, de 28 de novembre.

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L'ÀREA
DE PROCESSOS ESTRATÈGICS I COMUNICACIÓ

4).- Dictamen relatiu a aprovar la creació del Registre Municipal d'Instruccions i respostes dissociades i aprovació inicial del seu reglament.

El Ple municipal aprova la creació i el reglament del Registre Municipal d'instruccions i respostes dissociades i segueix treballant així per garantir l'accés dels ciutadans a la informació pública.

L'aprovació dóna compliment a la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, que imposa a les administracions públiques, com a obligació de transparència, la publicitat activa de la informació relativa a les decisions i les actuacions de rellevància jurídica, en particular, les directrius, les instruccions i les respostes dissociades a consultes plantejades que tinguin una incidència especial sobre la interpretació i l'aplicació de les normes.

L'obligació legal de fer públics aquests documents s'aconsegueix amb la creació d'un registre administratiu en format electrònic, d'accés universal i consulta pública a través de la seu electrònica municipal. El Registre Municipal d'instruccions i consultes dissociades funciona sota la direcció i gestió de la Secretaria General. La regulació del citat Registre s'inspira en els principis de transparència, simplicitat, proximitat i servei a la ciutadania.
El Reglament aprovat regula la naturalesa, les característiques i el procediment d'aprovació dels documents municipals que incideixen sobre la interpretació i l'aplicació de les normes, i la manera com s'ha de fer pública, en aplicació del principi de transparència i de les obligacions de publicitat activa.
Es consideren documents municipals que incideixen sobre la interpretació i aplicació de les normes:
a) Les instruccions: són els documents que contenen les ordres aprovades per un òrgan administratiu superior amb funció directiva, dirigides als òrgans que jeràrquicament en depenen, que incorporen una interpretació d'una disposició legal o reglamentària que han d'utilitzar en l'exercici de les seves funcions.
b) Les respostes dissociades a consultes plantejades: són el documents emesos per òrgans administratius competents com a respostes a consultes plantejades per la ciutadania, sobre la interpretació i l'aplicació d'una norma, les quals, especialment pel que fa als seus efectes, es regulen per la seva normativa específica.


Aprovat per unanimitat

5).- Dictamen relatiu a aprovar els models de formularis de declaració de béns i activitats en compliment de la Llei catalana 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, als efectes de la seva publicitat en el Portal de Transparència de l'Ajuntament de Granollers, i els models de formulari a l'empara de l'article 75 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de Bases de Règim Local, als efectes de la seva custòdia per part de Secretaria.


El Ple aprova els models específics per formular la declaració sobre possibles causes d'incompatibilitat o sobre qualsevol activitat que proporcioni o pugui proporcionar ingressos, així com la dels béns i drets patrimonials i la participació en societats, dels membres electes i dels directius i funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional. Aquestes declaracions es presentaran al Servei de Transparència de l'Ajuntament de Granollers i seran públics al Portal de Transparència; igualment, constaran al Registre d'Interessos i seran custodiats per la Secretaria General.


Aprovat per unanimitat

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L'ÀREA DE GOVERN I ECONOMIA

6).- Donar compte del nomenament pel procediment de màxima urgència previst a l'article 291 del Decret legislatiu 2/2003 de 28 d'abril de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya.

El Ple dóna compte de la Resolució del Regidor d'Hisenda i Recursos Humans núm. 669 /2016 relativa a nomenar funcionària interina Maria del Rosario Serra de Vecchi, com a professora del Cicle Formatiu de Grau Superior de laboratori clínic i biomèdic de l'Escola Municipal del Treball. El nomenament es fa amb caràcter de substitució per causa de baixa per incapacitat temporal, fins que finalitzi el procés selectiu o que es produeixi la reincorporació de la titular de la plaça .

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L'ÀREA D'ACCIÓ COMUNITÀRIA I BENESTAR

7).- Dictamen relatiu a aprovar la incorporació de l'Ajuntament de Granollers en el Consell de participació de la Residència Can Mònich, i nomenar el representant municipal

El Ple aprova la incorporació de l'Ajuntament de Granollers en el Consell de Participació de Centres de la Residència Can Mònich, així com facultar per a acords successius l'alcalde de Granollers per nomenar-ne el representant municipal, i nomenar la regidora de Salut Pública, Serveis Socials i Igualtat Maria del Mar Sánchez representant a l'esmentat Consell.

Aprovat per unanimitat


JUNTA DE PORTAVEUS

8.).- Mocions

8.1. Moció que presenta el Grup Municipal Ciutadans (C's), amb una esmena del Grup Municipal del PSC, d'ajuda a les Societats Civils

Aprovada per unanimitat

Acords:

1- Estudiar que l'Ajuntament de Granollers modifiqui l'ordenança fiscal que regula la taxa en la prestació de serveis d'intervenció administrativa en l'activitat dels ciudatans i les empreses, a través del sotmetiment a llicència, comunicació prèvia o declaració responsable, quan es tracti d'una transmisió vinculada al canvi normatiu derivat de l'entrada en vigor de la Llei 24/2014.

Aprovada per unanimitat


8.2. Moció que presenta el Grup Municipal de la Crida per Granollers ¿ CUP, amb una esmena del Grup Municipal CiU, amb l'objectiu de reduir la contaminació ambiental i acústica producte del trànsit de pas a la ronda Sud de Granollers

Aprovada per unanimitat

Acords:

1. Emplaçar el Govern de la Generalitat de Catalunya a buscar una solució amb la concessionària del grup Abertis, Invicat, per tal que s'apliquin mesures de bonificació per a vehicles pesants en la C33.

2. Emplaçar el Govern de la Generalitat de Catalunya a alliberar el peatge de la C-33 quan finalitzi el 2021 la pròrroga del conveni amb la concessionària del grup Abertis, Invicat.

3. Emplaçar el Govern de l'Estat espanyol a buscar una solució amb la concessionària del grup Abertis, Acesa, per tal que s'apliquin mesures de bonificació per a vehicles pesants en el tram de l'AP-7 entre Montmeló i Cardedeu.

4. Estudiar amb la Generalitat de Catalunya l'establiment de mesures de restricció de trànsit de pas de vehicles pesants per la ronda Sud (C-352), entre l'enllaç de la C17 i el camí de Santa Quitèria.


TORN DE PRECS, PREGUNTES I INTERPEL·LACIONS

Data de creació:  19 de febrer de 2016

Data de publicació:  19 de febrer de 2016

Entrada en vigor:  19 de febrer de 2016

31 de març de 2016

Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat