Inici -> L'Ajuntament -> Ple municipal

Resum dels acords de Ple de 25 d'octubre de 2011




1).- Aprovació de l'acta de Ple de la sessió ordinària del dia 27 de setembre de 2011.

2).- Control i fiscalització pel Ple dels òrgans de govern de la corporació i, en concret, dels acords adoptats per la Junta de Govern Local en les sessions números 28 a 31, corresponents als dies 5, 12, 19 i 26 de setembre de 2011, respectivament, pel repartiment que de les actes d'aquestes sessions s'ha efectuat als portaveus dels partits polítics, en els termes de l'article 22.2a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, i els articles 104 i 113.1.b) del RD 2568/1986, de 28 de novembre.

3).- Control i fiscalització pel Ple dels òrgans de govern de la corporació i, en concret, de les resolucions de l'alcalde president i els seus delegats, mitjançant donació de compte, en els termes de l'article 22.2a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, i dels articles 42 i 104 el RD 2568/1986, de 28 de novembre.

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L'ÀREA DE GOVERN I ECONOMIA

4).- Dictamen relatiu a la realització del sorteig públic per a la designació de presidents i vocals de les meses electorals per a les Eleccions Generals 2011, que s'han de celebrar el proper dia 20 de novembre.

Se celebra el sorteig públic entre les persones censades en la secció censal electoral corresponent, per designar el president i els vocals que han de formar part de les 70 meses distribuïdes als 31 col·legis electorals per a les Eleccions Generals del proper 20 de novembre.

5).- Dictamen relatiu a l'aprovació de l'expedient MC MUSEU 2/2011 de modificació del Pressupost del Patronat Municipal del Museu de Granollers per suplement de crèdits.

El Ple aprova l'expedient MC MUSEU 2/2011 de modificació del pressupost del Patronat Municipal del Museu de Granollers per suplement de crèdits per un import de 12.000 euros, que es destinaran a exposicions i activitats.

6).- Dictamen relatiu a l'aprovació de l'expedient MC EMT 2/2011 de modificació del Pressupost del Patronat Municipal de l'Escola Municipal de Treball per suplement de crèdits.

El Ple aprova l'expedient MC EMT 2/2011 de modificació del Pressupost del Patronat Municipal de l'Escola Municipal de Treball per suplement de crèdits per un import de 11.000 euros, que es destinaran a treballs de neteja.

7).- Dictamen relatiu a l'aprovació de l'expedient MC ESLL 3/2011 de modificació del Pressupost del Patronat de l'Escola Municipal Salvador Llobet per 10.000 €.

El Ple aprova l'expedient MC ESLL 3/2011 de modificació del Pressupost del Patronat de l'Escola Municipal Salvador Llobet per suplement de crèdits per un import de 10.000 euros, que es destinaran al servei de menjador.

Votació conjunta del punts 5-6-7
A favor: PSC
En contra: PP
Abstenció: CiU, ICV-EUiA i Acció Granollers

8).- Dictamen relatiu a la modificació de les Ordenances Fiscals i de les Normes reguladores de preus públics, per a l'exercici de 2012.




Els impostos, les taxes i els preus públics per a l'any vinent no pugen per sobre de l'IPC.

La majoria d'impostos, taxes i preus públics que s'hauran de pagar l'any 2012 s'incrementen un 3%. La pujada és la que preveu l'Índex de preus de consum (IPC). L'Ajuntament de Granollers, però, no aplica cap increment sobre les taxes i els preus públics relacionats amb Serveis Socials, ja que el govern de la ciutat considera prioritari donar suport a les persones més vulnerables.

Tampoc s'apuja l'impost sobre vehicles de tracció mecànica (circulació) ni el de plusvàlues, ni l'ICIO, Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres. Una altra taxa que no puja és la d'ocupació de la via pública amb taules i cadires (terrasses), que en algun cas s'abaixa.

Per tant, la factura fiscal que haurà de pagar l'any vinent una família tipus s'incrementa un 2,2% respecte aquest any, el que suposa un augment mitjà de 12,17 €.

La taxa que puja respecte aquest any és la de les escoles bressol i l'Escola Municipal de Música Josep M. Ruera, fruit de la forta disminució de finançament del govern català. L'Ajuntament de Granollers manté l'aportació a les escoles bressol i a l'escola de música, tot i que les famílies hauran d'assumir una part de la taxa, que correspon a 20 €.

Bonificacions i fraccionament dels pagaments

Les famílies amb rendes mínimes, en atur de llarga durada, tenen una bonificació de fins al 95 % en la taxa d'escombraries. Aquesta és una de les novetats que es presenta enguany; a més, l'equip de govern ha mantingut les bonificacions dels últims anys per tal de facilitar el pagament a aquells que tinguin els impostos domiciliats, es fraccionarà en dos el pagament de la taxa d'escombraries d'habitatges. La taxa d'escombraries comercial i l'impost de béns immobles (IBI) es fracciona en 3 pagaments. També s'ofereix la possibilitat, prèvia sol·licitud, de fer el pagament d'impostos i taxes periòdiques de manera fraccionada sense interessos.

S'amplia la bonificació per als vehicles que consumeixen combustibles no contaminats, que passa del 50 % al 75% de descompte, i per als vehicles híbrids o bimodals, que passa del 75% al 90 % de bonificació, en ambdós casos durant dos exercicis fiscals complets.

Es manté la bonificació en l'IBI per a famílies nombroses.

Aquelles empreses que creïn nous llocs de treball podran beneficiar-se d'una bonificació en l'IAE de fins al 20 %.

En l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres es mantenen les bonificacions en les obres de rehabilitació i adequació d'elements comuns en edificis de més de 10 anys.

S'amplia de 3 a 5 anys la bonificació del 50% en l'IBI dels habitatges que instal·lin sistemes d'energia solar sense estar-hi obligats per llei.

Votació
A favor: PSC, Acció Granollers
En contra: CiU, PP
Abstenció: ICV-EUiA

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L'ÀREA DE TERRITORI I CIUTAT

9).- Dictamen relatiu a aprovar definitivament el projecte, iniciar l'expedient licitatori i aprovar la contractació i el plec de clàusules administratives i prescripcions tècniques particulars per al contracte de concessió demanial per la implantació d'instal·lacions solars fotovoltaiques en la coberta de diferents equipaments públics municipals, a adjudicar mitjançant procediment obert i tramitació ordinària.

El Ple va aprovar, de forma inicial, el 22 de febrer passat, el projecte d'implantació
d'instal·lacions solars fotovoltaiques en les cobertes de diferents equipaments públics municipals. Durant el període d'exposició pública, l'empresa TFM Energia Solar Fotovoltaica, S.A va presentar diverses al·legacions al Plec de clàusules que ha de regir la concessió. En el decurs de la tramitació d'aquest expedient hi ha hagut canvis en la normativa contractual, que ha estat modificada per la Llei d'Economia Sostenible, cosa que comporta variacions al Plec tecnicoadministratiu.

Així doncs, el Ple aprova resoldre les al·legacions presentades i aprovar definitivament el projecte, alhora que n'iniciala licitació i aprova la contractació i els plecs de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques particulars que han de regir la concessió demanial per la implantació de les esmentades instal·lacions solars.

Recordem que Granollers és el primer municipi que presenta un plec de clàusules d'acord amb la recent normativa vigent. Els equipaments objecte de la instal·lació, són:

. Escola Municipal de Treball
· Escola Granullarius
· Centre Vallès
· Centre Cívic Nord
· Escola Pau Vila
· Pavelló poliesportiu el Congost
· Escola Bressol Municipal El Teler

El període de concessió s'estableix en 25 anys, a partir dels quals la instal·lació revertirà a l'Ajuntament de Granollers. A canvi, l'Ajuntament rebrà un cànon per la venda de l'energia elèctrica que les plaques produiran.

En base a estudis previs que s'han efectuat per part d'enginyeries especialitzades, les set cobertes que es treuen a licitació signifiquen una potència instal·lada de 257,14 kW, una producció de 311.124 kW a l'any i un estalvi d'emissions anual que s'estima en 120.000 quilos de CO2. El cost total de la inversió puja a 915.000 euros.

Aprovat per unanimitat

JUNTA DE PORTAVEUS

10).- MOCIONS

¿ Moció del Grup Municipal d'ICV-EUiA de Granollers per declarar Granollers ciutat activa en la prevenció dels desnonaments i la defensa del dret a l'habitatge; instar el govern de l'Estat a modificar la llei hipotecària amb la finalitat de regular la dació en pagament; i a adoptar les mesures necessàries per evitar els desnonaments per motius econòmics i garantir el dret a l'habitatge.

S'aprova la moció, amb els vots a favor d'ICV-EUiA, PSC, Acció Granollers. CiU i PP, abstenció

Acords:

Primer.- Declarar Granollers com a ciutat activa i compromesa en la prevenció de desnonaments per dificultats econòmiques i en defensa del dret a l'habitatge.

Segon.- Demanar al Govern de l'Estat que, tal com vénen proposant la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca i altres organitzacions socials, aprovi una modificació de la regularització hipotecària que inclogui la figura de la dació en pagament, de manera que, en els casos de residència habitual, si el banc executa la hipoteca i es queda amb l'habitatge, la totalitat del deute (principal, més interessos i costes judicials) quedi liquidada. A més ha de garantir, també, amb efectes retroactius, que quedi condonat el deute dels qui ja han patit el desnonament en el marc d'una execució hipotecària.

Tercer.- Instar el Govern de l'Estat a aprovar una moratòria o implementar les mesures necessàries per paralitzar el desnonaments de les famílies i persones en situació d'insolvència sobrevinguda i involuntària. Instar el Govern de la Generalitat que, en l'àmbit de les seves competències, aprovi amb caràcter d'urgència mesures destinades que els milers de pisos buits d'aquests embargaments siguin posats immediatament a disposició de les famílies/persones desnonades i sense recursos en règim de lloguer social, no superant el 30% de la renta familiar disponible.

Quart.- Més enllà de les mesures de competència estatal i de la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Granollers continuarà implantant mesures a nivell municipal per prevenir i evitar els desnonaments, com:

a) Reimpulsar la Xarxa d'Habitatge de Lloguer Social de la Generalitat de Catalunya, i finalitzar les gestions per a la posada en marxa de la gestió directa dels ajuts per al lloguer de joves de l'Estat (Renda Bàsica d'Emancipació).
b) Establir un protocol d'actuació d'urgència per tal de trobar solucions als casos de famílies desnonades a través d'habitatges de lloguer social, d'acord amb les possibilitats econòmiques de les persones afectades.
c)Treballar per la formalització d'una Comissió especialitzada com a marc de trobada de les parts implicades en els desnonaments (representació dels afectats, caixes i bancs, l'Agència de l'Habitatge de Catalunya i l'Ajuntament) per tal de prevenir els desnonaments i promoure acords que evitin la pèrdua de la llar per part de les famílies afectades.
d) L'Ajuntament mantindrà el servei de seguiment de la situació global de l'habitatge a Granollers, inclosos els processos d'execució hipotecària i desnonaments.
e)Reforçar la coordinació entre els serveis d'habitatge i serveis socials de l'Ajuntament sobre les problemàtiques derivades de l'habitatge.
f)Cercar les fórmules adients per oferir directament a les famílies/persones en procés de desnonament assessorament legal i funció de mediació amb els bancs i caixes per trobar alternatives que no comportin la negació del dret a l'habitatge a les esmentades famílies o persones.
g) Informar sobre el servei que ofereix l'oficina de l'Ofideute de la Generalitat de Catalunya en matèria d'assessorament legal i mediació amb els bancs i caixes per trobar alternatives que no comportin la negació del dret a l'habitatge.
h) Estudiar les possibilitats legals per tal d'incloure amb caràcter de preferència els afectats per desnonaments en el Registre de Sol·licitants d'habitatge social.

Cinquè.- Sol·licitar als jutjats de Granollers que facin arribar mensualment a l'Oficina Municipal de l'habitatge, una relació estadística del nombre dels processos judicials que podrien finalitzar amb el llançament de les persones demandades.

Sisè.- Manifestar que considerem abusives les clàusules que en el contracte hipotecari fixin un límit a la variació a la baixa del tipus d'interès variable contractat.

Setè.- Convocar, a través de l'Oficina Municipal de l'Habitatge, els directors de bancs i caixes, els administradors de finques i els agents de la propietat immobiliària que operen en el municipi, per tal d'instar-los a fer totes les actuacions possibles per evitar les execucions hipotecàries així com dels contractes de lloguer. Proposar-los formar part de la Comissió de prevenció descrita en el punt 4t d'aquesta moció.

Vuitè.- Reforçar la difusió de les ajudes en matèria d'habitatge que actualment es poden tramitar a l'Oficina Municipal de l'habitatge, tant les ajudes de lloguer (de l'Estat espanyol i de la Generalitat de Catalunya), en què existeix una prestació específica per a situacions d'especial urgència per al pagament del lloguer o de les quotes d'amortització hipotecària en situacions especials, així com reforçar la borsa d'habitatge de lloguer per tal d'oferir uns preus de lloguer inferiors als del mercat.

Novè.- Demanar al Govern de l'Estat i al Govern de la Generalitat de Catalunya que prenguin totes les mesures i accions necessàries per tal de dotar els ajuntaments dels recursos econòmics i competències adients per fer front, amb garanties legals, al fenomen dels desnonaments que es donen a ciutats i pobles de Catalunya.

Desè.- Donar trasllat d'aquests acords a la Comissió d'Habitatge del Congrés dels Diputats i als diferents grups parlamentaris, a la Mesa del Parlament de Catalunya i als diferents grups parlamentaris, a la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca, a les associacions veïnals del municipi i a la Confederació d'Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC).


TORN DE PRECS, PREGUNTES I INTERPEL·LACIONS

Data de publicació:  25 d'octubre de 2011

7 de gener de 2014

Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat