Inici -> L'Ajuntament -> Ple municipal

Resum dels acords de Ple de 29 de maig de 2012




1).- Aprovació de l'acta de Ple de la sessió ordinària del dia 24 d'abril de 2012.

2).- Control i fiscalització pel Ple dels òrgans de govern de la corporació i, en concret, dels acords adoptats per la Junta de Govern Local en les sessions números 14 a 17, corresponents als dies 3, 10, 17 i 24 d'abril de 2012, respectivament, pel repartiment que de les actes d'aquestes sessions s'ha efectuat als portaveus dels partits polítics, en els termes de l'article 22.2a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, i els articles 104 i 113.1.b) del RD 2568/1986, de 28 de novembre.

3).- Control i fiscalització pel Ple dels òrgans de govern de la corporació i, en concret, de les resolucions de l'alcalde president i els seus delegats, mitjançant donació de compte, en els termes de l'article 22.2a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, i dels articles 42 i 104 el RD 2568/1986, de 28 de novembre.

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L'ÀREA DE GOVERN I ECONOMIA

4).- Dictamen relatiu a l'aprovació de l'expedient MC AJT 12/2012 de modificació del Pressupost de l'Ajuntament per crèdit extraordinari.

El Ple aprova la modificació del pressupost municipal per crèdit extraordinari per un import de 427.000 €, que es destinaran a treballs d'adequació del Palau d'Esports (405.000 €) i a Granollers Escena (22.000 €).

Votació
A favor: PSC
Abstenció: CiU, PP, ICV-EUiA i Acció Granollers

5).- Dictamen relatiu a l'aprovació de l'expedient MC MUS 1/2012 de modificació del Pressupost del Patronat Municipal del Museu de Granollers per suplement de crèdits.

El Ple aprova modificar el pressupost de Patronat Municipal del Museu de Granollers per suplementar crèdits per un import de 3.000 €.

Votació
A favor: PSC
Abstenció: CiU, PP, ICV-EUiA i Acció Granollers

6).- Dictamen relatiu a l'adscripció a Granollers Mercat del Centre de Serveis Avançats a les Empreses de Can Muntanyola.

El Ple aprova 'adscripció de l'equipament de Can Muntanyola, destinat a Centre de Serveis Avançats a les Empreses, situat al carrer del Mig núm. 22 de Granollers, a l'entitat pública empresarial Granollers Mercat, per al compliment de les seves finalitats i de les que li encomani l'Ajuntament, a partir del dia 1 de juny de 2012.

Can Muntanyola és un equipament nou ubicat al polígon de Palou Nord on es desplegaran diferents tipus de programes i de serveis adreçats a les empreses del territori.

El desenvolupament de serveis de promoció econòmica i de cooperació amb les empreses és un encàrrec de l'Ajuntament a l'entitat pública empresarial Granollers Mercat, acordat en sessió plenària (24 de desembre de 2004). Per millorar l'eficàcia en l'assoliment dels objectius de Can Muntanyola, s'encarrega a Granollers Mercat que l'administri, de manera que el nou equipament s'adscriu a aquesta entitat pública empresarial.

El desplegament d'actuacions i serveis municipals de promoció econòmica de Can Muntanyola preveu l'opció de comercialitzar les aules, les sales i les instal·lacions de
l'equipament, i també la concertació d'acords de col·laboració amb organitzacions públiques i privades per a l'execució conjunta d'actuacions adreçades al compliment dels objectius de l'equipament.

En aquesta línia, Can Muntanyola acollirà la seu oficial principal de la delegació al Vallès Oriental de la Cambra de Comerç de Barcelona, en virtut de l'acord del Ple de l'Ajuntament (28 de setembre de 2010, modificat per l'acord del Ple de 28 de febrer de 2012) d'aprovació del conveni-marc de col·laboració amb la Cambra, que preveu l'arrendament d'una part de la planta baixa de l'equipament a aquest organisme.

Votació
A favor: PSC, CiU, ICV-EUiA i Acció Granollers
Abstenció: PP

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L'ÀREA DE TERRITORI I CIUTAT

7).- Dictamen relatiu a sotmetre a informació pública els documents que integren el Text refós del Pla d'Ordenació Urbana Municipal de Granollers




El ple aprova sotmetre a informació pública, per espai de 45 dies a partir del dia següent a la publicació al Butlletí Oficial de la Província, els documents que integren el Text refós del Pla d'Ordenació Urbana Municipal, aprovat inicialment per acord de Ple de data 11 de gener de 2005, en la versió impugnada, que incorpora una reserva viària per a la construcció d'una nova carretera de connexió de la via interpolar C-35 de Granollers amb la variant de Cardedeu, i l'autovia del marge esquerra del riu Besos, la memòria social i l'informe d'avaluació de la mobilitat generada. Inclou, té, dues modificacions puntuals aprovades definitivament per la Comissió Territorial d'Urbanisme:
- En data 2 d'abril de 2009 (DOGC 5382 de 19 de maig de 2009), la creació dels sistema d'habitatges dotacionals.
¿ En data 15 de desembre de 2011 (DOGC 6119 de 2 de maig de 2012), la modificació dels articles 175, 178 i 179 de les Normes Urbanístiques.

Votació
A favor: PSC, CiU, ICV-EUiA i Acció Granollers
Abstenció: PP

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L'ÀREA DE SERVEIS A LA PERSONA

8).- Dictamen relatiu a iniciar l'expedient i aprovar la contractació i els plecs de clàusules administratives i prescripcions tècniques particulars per al contracte administratiu especial per a la gestió de la casa de colònies de Roques Blanques, propietat de l'Ajuntament de Granollers, mitjançant procediment obert amb diversos criteris d'adjudicació i tramitació ordinària, i declarar-ne la plurianualitat.

L'Ajuntament de Granollers disposa en propietat de la casa de colònies de Roques Blanques, situada a Ribes de Freser i que actualment es troba desocupada.

La casa necessita ser utilitzada i conservada per garantir-ne el bon estat i perquè alhora tingui un rendiment, que fomenti l'oci participatiu entre entitats, grups no formals i ciutadans/es amb una oferta d'allotjament, i activitats pedagògiques i de lleure a preus econòmics.

La concessió serà a risc i ventura del contractista i tindrà una durada de 10 anys, entre octubre de 2012 i 30 de setembre de 2022, amb possibilitat de pròrroga per a 10 anys més.

El pressupost total de la contractació en concepte de gestió i explotació de la casa de colònies es fixa en 90.150,00 euros (IVA exclòs), amb un cànon anual de sortida de 9.015 euros a l'any (IVA exclòs). L'adjudicatari podrà percebre de forma directa l'import dels usos i activitats que facin els usuaris, d'acord amb les tarifes aprovades per l'Ajuntament.

La mateixa empresa haurà d'invertir en obres, mobiliari i equipament bàsic i complementari a la casa, inversions que restaran a la casa de colònies i que seran propietat de l'Ajuntament a la finalització del contracte .

El valor estimat de la totalitat del contracte, tenint en compte les possibles pròrrogues, es de 180.300,00 euros (IVA exclòs).

Aprovat per unanimitat

JUNTA DE PORTAVEUS

9).- Mocions

9.1.-Moció de suport a la iniciativa legislativa popular per la regulació de la dació en pagament, la paralització dels desnonaments i el lloguer social.

Acords:

1. Manifestar el seu suport a la Iniciativa Legislativa Popular per a la regulació de la dació en pagament, la paralització dels desnonaments i el lloguer social.

2. Instar el Govern de l'Estat que en el termini de tres mesos presenti a les Corts Generals un projecte de llei que incorpori la dació en pagament a l'ordenament jurídic, en els casos que afecti la residència habitual.

3. Instar el Govern de l'Estat a dur a terme les reformes legislatives que impedeixin el sobreendeutament de famílies i persones i que, a la vegada, els garanteixi el dret constitucional i estatutari d'accés a l'habitatge.

4. Instar el Govern de l'Estat a establir un marc estatal de mesures necessàries, de comú acord amb les comunitats autònomes, per tal que les persones desnonades o amb risc de desnonament comptin amb els ajuts necessaris per accedir a un habitatge de lloguer, i/o tinguin dret a optar, si s'escau amb la mediació de l'administració pública, davant les entitats financeres tal que puguin romandre a l'habitatge hipotecat en règim de lloguer o d'usdefruit durant un període determinat fins a l'obtenció d'un nou habitatge.

5. Instar el Govern de la Generalitat, mitjançant l'Agència Catalana de l'Habitatge, a establir de forma urgent un programa de mesures, coordinades amb el món local, de seguiment a les persones i/o famílies en situació de desnonament, garantint el reallotjament en nous habitatges en règim de lloguer assequible, així com de suport i assistència jurídica i financera a les famílies i/o persones que estan en situació de risc de perdre el seu habitatge per deute hipotecari, ampliant els recursos del Servei Públic d'Atenció a les Persones que pateixen aquesta situació (OFIDEUTE).

6. Instar el Govern de la Generalitat a establir un marc estable de coordinació amb les administracions locals que en aquests moments estan assumint l'impacte socioeconòmic dels processos de desnonament de famílies a les nostres ciutats.

7. Instar el Govern de la Generalitat a fer les modificacions legals necessàries per tal que, en els casos de l'habitatge habitual, quedi suspesa l'execució hipotecària a aquelles persones i/o famílies sense ingressos i que es troben en una situació de risc d'exclusió acreditada pels serveis públics d'atenció social, per un període no inferior a dos anys , que permeti, a la vegada, dur a terme les mesures d'atenció a aquestes persones i famílies a fi i efecte del seu reallotjament segur i assequible.

8. Fer arribar aquest acord al President de la Generalitat de Catalunya, a la Mesa del Parlament de Catalunya, al Ministeri de Foment, a les Meses del Congrés de Diputats i del Senat, etc.

9.2. - Moció del Grup Municipal socialista sobre la renda mínima d'inserció.

Acords

1. a) Redefinir la Renda Mínima d'Inserció per adequar el programa a les necessitats derivades del context socioeconòmic actual, tal com es preveu al Document de propostes per a la lluita contra la pobresa i per a la inclusió social a Catalunya.

b) Reivindicar, amb contundència i claredat, la necessària coordinació i l'establiment de canals d'informació i comunicació permanent entre el Govern de la Generalitat i les administracions locals, com a única alternativa per garantir un aplicatiu de la reforma de la RMI eficaç i eficient, i evitar la generació de situacions de caos i alarma social.

c) Davant la manca d'informació als sol·licitants i donat el col·lapse que pateixen els expedients de la Renda Mínima d'Inserció, comunicar als sol·licitants, a més de la resolució del seu expedient, la causa de l'endarreriment del mateix en el termini de tres mesos, compensar els ajuntaments pels recursos extraordinaris que estan destinant a donar resposta a les situacions d'emergència social, com ajuts per deutes de lloguer, ajuts de pagament de subministraments bàsics com llum i aigua, ajuts per evitar desnonaments, ajuts per alimentació, entre altres, produïdes als municipis, com a conseqüència dels canvis legislatius, de les irregularitats i deficiències dels últims canvis de model de cobrament i de control dels PIRMIS i del col·lapse dels expedients des del maig de 2011.

d) Reforçar les plantilles de professionals dels serveis socials bàsics.

e) Demanar als Departaments d'Empresa i Ocupació la presentació i desenvolupament immediat de projectes i accions de reinserció sociolaboral alternatives, adreçades al conjunt de persones que s'han quedat excloses en el seu accés a la RMI per l'aplicació del nou decret, tenint en compte que els ajuntaments no poden assumir les noves demandes socials provocades per aquest fet.

f) En relació amb les persones preceptores de la renda mínima amb especials dificultats d'inserció al mercat de treball i les persones aturades de llarga durada, que davant les restriccions d'accés a la Renda Mínima d'Inserció, n'han estat exclosos, presentar un programa de plans extraordinaris d'ocupació local i per entitats sense afany de lucre que garanteixi com a mínim els mateixos contractes atorgats l'any 2010 i a incentivar la contractació d'aquestes persones a les empreses d'inserció.

2.Informar a tots els sol·licitants de la prestació del dret que tenen d'interposar un recurs d'alçada si es produeix la desestimació de la sol·licitud per silenci negatiu així com de la forma i terminis per fer-ho.

3. Notificar l'acord d'aquest Ple al Departament d'Empresa i Ocupació, al Departament de Benestar Social i Família, a la Mesa del Parlament i el grups presents al Parlament de Catalunya i a les entitats municipalistes.

9.3. - Moció contra les retallades en educació, presentada pel Grup Municipal socialista.

1. Rebutjar aquestes mesures perquè van en detriment de l'educació i formació dels nostres joves, tornant a nivells de funcionament i organització del sistema educatiu d'abans de la LOGSE.

2. Rebutjar la invasió competencial que atempta una vegada més contra l'estat de les autonomies i fonamentalment contra l'Estatut d'Autonomia de Catalunya.

3. Proposar al govern de la Generalitat que rebutgi aquestes mesures en tant que envaeixen competències de la Generalitat de Catalunya, i així mantenir la qualitat de l'educació necessària amb criteris d'equitat i justícia social.

4. Traslladar aquest acord als centres educatius de Granollers, a la Coordinadora d'AMPA de Granollers, al Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i al Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

9.4. - Moció presentada pel Grup Municipal d'ICV-EUiA i d'Acció Granollers a l'Ajuntament de Granollers pel manteniment de l'activitat productiva i els llocs de treball de l'empresa Derbi-Piaggio.

1.- Instar al Govern de la Generalitat a seguir mediant amb la multinacional Piaggio perquè reconsideri la decisió de tancar la planta de Martorelles, amb l'objectiu de garantir la continuïtat de l'activitat productiva i el manteniment dels llocs de treball.

2.- Demanar al Govern de la Generalitat que porti a terme totes les actuacions necessàries, com la recerca de nous inversors, si escau, per a garantir la continuïtat de la marca Derbi al Vallès Oriental i com una de les marques de referència de la indústria de la motocicleta a Catalunya.

3.- Reclamar al Govern de la Generalitat que continuï prenent totes les mesures necessàries en defensa del sector de la indústria de la motocicleta a partir d'una estratègia compartida amb el govern de l'Estat per desenvolupar el pla de suport al sector i donar suport a la recerca i la innovació, així com impulsar les mesures establertes en l'Acord estratègic 2008-2011.

4.-Instar el govern municipal a enviar un escrit a la direcció del Grup Piaggio expressant la disconformitat amb la decisió de donar per acabada a partir del 31 de juliol de 2012 la producció de la seva planta de Martorelles.

5.-Instar el govern municipal a actuar de forma anàloga al punt 4 davant de qualsevol empresa que estigui preparant un procés de deslocalització industrial que no es justifiqui pels resultats de productivitat de les seves plantes a Catalunya.

6.- Traslladar aquests acords al Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, al Grup Piaggio, a la direcció de l'empresa DERBI a la planta de Martorelles, al comitè d'empresa de la planta de DERBI a Martorelles, al Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, al conjunt de grups parlamentaris del Parlament de Catalunya i al Consell Comarcal del Vallès Oriental.

9.5.-Moció del Grup Municipal d'ICV-EUiA de l'Ajuntament de Granollers en defensa de la salut pública i universal.

Acords:

1.-Instar al Govern espanyol a retirar el Reial decret - llei 16/2012 "de mesures urgents per garantir la sostenibilitat en el Sistema Nacional de Salut i millorar la qualitat i seguretat de les seves prestacions".

2.- Traslladar al Govern espanyol, al Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, al Departament de Salut del Govern de la Generalitat i el conjunt de grups parlamentaris del Congrés dels Diputats i del Parlament de Catalunya.

9.6. - Moció en contra de les retallades a les escoles bressol municipals, presentada pel Grup Municipal socialista i el Grup Municipal d'Acció Granollers.

1. Demanar al Govern de la Generalitat de Catalunya els recursos necessaris, suficients i correctes, d'acord amb la Llei d'Educació de Catalunya, per a mantenir les actuals escoles bressol municipals creades per acord parlamentari i, així, fer front a les necessitats educatives de les nostres ciutats i pobles en benefici de les famílies i del benestar social de la ciutadania.

2. Instar el Govern de la Generalitat que doti fins a 1.600 € la bestreta de 1.300 € anunciada per la conselleria d'Ensenyament per al curs 2011-12, i a mantenir l'esmentat import per als cursos següents.

3. Instar el Govern a convocar l'ordre d'ajuts als ajuntaments titulars de llars d'infants per a l'escolarització de nens de zero a tres anys en situacions socioeconòmiques desafavorides per a aquest curs i mantenir com a mínim l'import per alumne en 735,00 euros del curs passat.

4. Instar el Govern de la Generalitat a vetllar per tal que la dotació de la partida del Fons estatal per a la Integració, Acollida i Reforç Educatiu dels Immigrants del 2012 compti, almenys, amb els mateixos recursos que els destinats el 2011.

5. Instar el Govern a comunicar per escrit de manera immediata els canvis per al curs 2012-2013 del sistema de gestió i del sistema de beques i de bonificacions a les llars d'infants titularitat del Departament d'Ensenyament i a garantir els recursos suficients per al manteniment del suport a les famílies amb necessitats econòmiques, de les instal·lacions i de la qualitat educativa.

6. Traslladar al Govern de la Generalitat la voluntat de les entitats municipalistes de fer sostenible la provisió pública de serveis educatius d'infància mentre s'estableixi un marc estable de col·laboració i corresponsabilitat entre les administracions educatives.

7. Instar el Departament d'Ensenyament a trobar mesures necessàries que permetin la sostenibilitat i l'optimització del model d'Escoles Bressol.

8. Reclamar al Govern de l'Estat la dotació dels fons necessaris destinats a la sostenibilitat dels serveis de la primera infància.

9. Traslladar aquest acord al Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, a la FMC, a l'ACM i al Ministeri d'Educació, Cultura i Esports.

9.7.-Moció relativa al tractat sobre comerç d'armes, presentat per Amnistia Internacional, grup Granollers, amb el suport del Grup Municipal d'Acció Granollers.

1.- Demanar al Ministre/a d'Afers Exteriors del govern d'Espanya que s'asseguri que el Tractat sobre el Comerç d'Armes (TCA) inclou:

I. Una "Regla d'Or" del Dret Internacional dels Drets Humans i el Dret Internacional Humanitari que prohibeixi que s'autoritzi una transferència d'armes quan existeixi un risc substancial que les armes objecte de la transferència s'utilitzaran per cometre, o facilitar que es cometin, violacions greus del Dret Internacional dels Drets Humans i el Dret Internacional Humanitari.

II. Una cobertura exhaustiva que inclogui controls sobre totes les armes, municions, armament i materials connexos, i sobre totes les transferències.

III. Regulacions sòlides en els sistemes de concessió de Ilicències, transparència i presentació d'informes.

2.- Fer una crida al govern espanyol perquè utilitzi tots els mitjans diplomàtics a la seva disposició per contactar amb tots els governs i s'asseguri que les qüestions esmentades en el punt anterior s'inclouen en el TCA.

3.- Fer una crida especial a la Xina , Rússia, Estats Units d'Amèrica, Regne Unit, França, Turquia, Austràlia, Índia, Indonèsia, Sud-Àfrica, Mèxic, la Unió Europea, Brasil, Nigèria i Egipte perquè utilitzin la seva influència per garantir que el TCA inclou els elements esmentats en el punt 1.

4.- Comunicar aquests acords al Ministeri d'Afers Exteriors, als governs que figuren en la lIista del punt 3 a través de les ambaixades a Espanya i a Amnistia Internacional Catalunya.

Torn de precs, preguntes i interpel·lacions

Data de publicació:  29 de maig de 2012

16 de desembre de 2013

Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat