Inici -> L'Ajuntament -> Ple municipal

Resum dels acords de Ple de 28 de maig de 2013



1).- Aprovació de l'acta de la sessió ordinària del dia 30 d'abril de 2013.

2).- Control i fiscalització pel Ple dels òrgans de govern de la corporació i, en concret, dels acords adoptats per la Junta de Govern Local en les sessions números 14 a 18, corresponents als dies 2, 9, 16, 23 i 30 d'abril ,respectivament, pel repartiment que de les actes d'aquestes sessions s'ha efectuat als portaveus dels partits polítics, en els termes de l'article 22.2a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, i els articles 104 i 113.1.b) del RD 2568/1986, de 28 de novembre.

3).- Control i fiscalització pel Ple dels òrgans de govern de la corporació i, en concret, de les resolucions de l'alcalde president i els seus delegats, mitjançant donació de compte, en els termes de l'article 22.2a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, i dels articles 42 i 104 el RD 2568/1986, de 28 de novembre.

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L'ÀREA DE GOVERN I ECONOMIA

4).- Dictamen relatiu a l'aprovació de l'expedient MC AJT 11/2013 de modificació del Pressupost de l'Ajuntament per transferència de crèdits.

El Ple aprova l'expedient MC AJT 11/2013 de modificació del Pressupost de l'Ajuntament per transferència de crèdits per un import de 49.978,31€

Votació: a favor PSC, Acció Granollers, ICV-EUiA. Abstenció: CiU/PP

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L'ÀREA DE TERRITORI I CIUTAT

5).- Dictamen relatiu a l'aprovació del Manual d'actuació per accidents greus en establiments amb substàncies perilloses.

El Ple aprova el Manual d'actuació per accidents greus en establiments amb substàncies perilloses.

El pla d'actuació municipal és d'aplicació en cas d'accident greu associat a aquelles instal·lacions a les quals s'associen productes perilloses. Aquestes instal·lacions ubicades a Granollers compleixen amb els següents trets:

· l'accident pot afectar al municipi

· l'accident pot requerir l'aplicació de mesures de protecció a la població

· es vegin involucrades en l'accident substàncies perilloses (presents a la planta o generades durant l'accident), com a conseqüència de l'emanació de gasos o fums tòxics, incendi, explosió o qualsevol altre efectes físic o químic derivat de l'accident.

El municipi de Granollers acull empreses afectades pel RD1254/1999: Brentagg Química SA, Reckitt Benckiser España SL i és afectat per altres situades en Canovelles - Chemetall Hispania SA i Montornès del Vallès - Repsol Butano.

Per acord de Ple de data 28 de febrer de 2006, es va aprovar el Pla d'Actuació Municipal per accidents greus en establiments amb substàncies perilloses, que va ser homologat per la Comissió de Protecció Civil de Catalunya, en data 5 de juliol de 2006.

D'acord amb l'article 24 de la Llei 4/1997, de 20 de maig, de protecció civil de Catalunya, els plans han d'ésser revisats cada quatre anys.

Des del Servei de Protecció Civil s'ha realitzat la revisió del Manual d'Actuació per a accident greus en establiments amb substàncies perilloses, per tal de preveure i prevenir qualsevol possible accident en un d'aquests establiments que pugui afectar a bona part de la població i el seu ritme diari, i per planificar la resposta en cas d'emergència.

Votació: a favor PSC, CiU, Acció Granollers, ICV-EUiA. Abstenció: PP

6).- Exp. U20/13 Dictamen relatiu a donar compliment a l'article 22.3 del Text refós de la Llei de Patrimoni de la Generalitat de Catalunya, en l'expedient d'alienació a favor de l'Ajuntament de Granollers de l'edifici de l'avinguda del Parc, 7.

Determinar que, d'acord amb el POUM aprovat definitivament per la Comissió Territorial d'Urbanisme Barcelona, en sessió de 31 d'octubre de 2012 i publicat al DOGC de 15 de març de 2013, l'edifici de l'avinguda del Parc núm. 7 que ha de cedir la Generalitat a l'Ajuntament de Granollers en virtut del Conveni signat el 9 de desembre de 2004, es destinarà a l'ús concret d'equipament públic, d'ús administratiu dins del sistema d'equipaments i les finalitat a que es destinarà serà la de seu de serveis municipals, en qualitat d'oficines, als efectes de donar compliment a l'article 22.3 del Text refós de la Llei de Patrimoni de la Generalitat de Catalunya, aprovat per Decret Legislatiu 1/2002 de 24 de desembre.

Aprovat per unanimitat

7).- Exp. RP131/10 Dictamen relatiu a l'aprovació de la revisió de preus del contracte de gestió de serveis públics del servei de neteja viaria i recollida de residus de la ciutat de Granollers amb efectes de l'1 d'octubre de 2012 a 30 de setembre de 2013 formalitzat amb l'empresa URBASER S.A.

L'empresa URBASER ha sol·licitat una revisió de preus. La fórmula per aplicar aquesta revisió s'adequarà al 85% de la variació de l'índex general nacional de preus al consum publicat per l'Institut Nacional d'Estadística. El percentatge resultant es de un 2,89% d'augment d'IPC.

El Ple aprova autoritzar la revisió de preus sol·licitada per l'empresa URBASER, SA amb efectes des de l'1 d'octubre de 2012, del contracte de gestió de servei públic dels serveis de neteja viària i recollida de residus de la ciutat de Granollers de 97.781,82 euros més 9.778,18 euros en concepte d'IVA (10%), fent un total de 107.560,00 euros.

D'acord amb els fets i fonaments de dret invocats i l'informe tècnic emès per el director del Servei de Manteniment de Ciutat i Seguretat i el Cap del Servei de Serveis Municipals i Manteniment. Aprovar la despesa màxima del contracte de gestió de servei públic dels serveis de neteja viària i recollida de residus de la ciutat de Granollers per el període de gener a setembre de 2013,subjecte a la realització efectiva dels serveis, incloent la revisió de preus corresponent al període octubre/desembre 2012, i la regularització del tipus impositiu, que restarà fixat en 2.800.696,92 euros, més 280.069,69 euros en concepte d'IVA (10%), fent un total de 3.080.766,61 euros.

Votació: a favor PSC. Abstenció: CiU/PP/ Acció Granollers/ ICV-EUiA

JUNTA DE PORTAVEUS

8).- Mocions.

1. Moció relativa a Moció dels Grups Municipals Socialista, PP, ICV-EUiA i Acció Granollers, en suport de la Iniciativa Ciutadana Europea "El dret humà a l'aigua i al sanejament", presentada per CCOO i UGT de Catalunya.

Aprovat per unanimitat

El 28 de juliol de 2010, l'Assemblea General de l'ONU va reconèixer, mitjançant la Resolució A/RES/64/292, que el dret humà a l'aigua potable i al sanejament eren un factor essencial per a la vIda. La resolució demana als països membres i a les organitzacions internacionals el subministrament de recursos, la creació de capacitats i la transferència de tecnologia amb la finalitat de garantir l'accés físic i econòmic de tots els ciutadans a una aigua potable segura i neta i a un sanejament adequat. S'obrien les expectatives per ampliar l'accés a l'aigua i al sanejament, especialment per a les persones que estan desproveïdes d'aquests serveis. Només a Europa hi ha un milió de persones sense aigua i vuit milions sense sanejament. No obstant això, aquesta expectativa no s'ha fet realitat: bona part dels governs han seguit amb la inèrcia i les pràctiques anteriors, que no només no han aconseguit resultats positius sinó que han agreujat problemes.

Donat l'actual context de crisi econòmica, molts governs locals, regionals nacionals poden estar temptats d'obtenir una millora provisional dels seus ingressos amb la privatització dels serveis de l'aigua, el que es tradueix en un important augment de les tarifes pels usuaris; una reducció del control de la gestió per part dels poders públics i l'orientació prioritària del servei cap a l'obtenció de beneficis empresarials.

A Catalunya tenim exemples d'aquests conflictes en relació al model de gestió hídric, com el procés de privatització d'Aigües Ter Llobregat o els canvis en els serveis del cicle integral de l'aigua a !'Àrea Metropolitana de Barcelona. Ambdós casos impliquen l'afectació a milions de persones.

Amb l'objectiu de garantir aquest servei a tots els ciutadans que resideixen a Europa i garantir el futur de les properes generacions, els sindicats europeus de serveis públics han llançat una Iniciativa Ciutadana Europea (ICE) amb el suport d'altres organitzacions socials. Es tracta de la primera ICE des de l'endegament del Tractat de Lisboa, i té els següents objectius:

1 La garantia d'uns .serveis d'aigua i sanejament per a tots els ciutadans i ciutadanes de la Unió Europea.

2 La defensa dels drets humans per sobre dels interessos comercials, amb el rebuig de la liberalització dels serveis d 'aigua.

3 L'accés universal a l'aigua i al seu sanejament.

Per tot l'anterior,

Es proposa a ple de la corporació

PRIMER. El Ple de l'Ajuntament s'adhereix a la Iniciativa Ciutadana Europea "El dret humà a l'aigua i al sanejament".

SEGON. Els canals de comunicació de l'Ajuntament informaran sobre l'adhesió a aquesta campanya i difondran la recollida de signatures mitjançant el web http://www.right2water.eu/es.

TERCER. Es donarà trasllat de l'adhesió a les organitzacions sindicals promotores d 'aquesta iniciativa a Catalunya.

2. Moció relativa a Moció que presenta el Grup Municipal Socialista per demanar la continuïtat del finançament de la Llei de Promoció de l'Autonomia Personal i Atenció a les persones en situació de dependència

Votació: a favor: PSC, CiU, AG, ICV-EUiA. En contra: PP

El 4 de desembre de 2006, el Congrés aprovava la Ley 39/2006, de 4 de diciembre, de promoción de la autonomía personal y atención a las personas en situación de dependencia (LAPAD). Aquest instrument legal reconeixia un nou dret subjectiu i universal de cura a les persones que bé per motius d'edat, bé per motius de discapacitat (física, psíquica, mental o sensorial) es trobava en situació de dependència. L'aprovació tant de la LAPAD com, a Catalunya, de la Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials, va suposar la creació del Sistema Català d'Autonomia i Atenció a la Dependència (SCAAD) que, ha atès a més de 161.000 persones (156.000 abans de 2010).

Des de l'arribada del PP al Govern, l'atenció a les persones amb dependència ha estat objecte de retallades importants. La decisió de paralitzar la Llei de Dependència per als dependents moderats es va prendre en el primer Consell de Ministres del Govern de Rajoy, el 30 de desembre de 2011 i va ser aprovada al Congrés amb el suport de CiU. Posteriorment, utilitzant els PGE per al 2012, el Govern va retardar encara més el seu accés al sistema i, finalment, al RD Llei 20/2012 del passat mes de juliol ,el Govern del PP va aprovar una nova retallada de l'atenció a la Dependència. Aquest Reial Decret

modificà 16 disposicions de la Llei de Promoció de l'Autonomia Personal i Atenció a les persones en situació de dependència. Ara, en data 26 d'abril de 2013, el Govern ha presentat el Programa Nacional de Reformas 2013 (PNR) i podem conèixer quin és l'abast d'aquelles modificacions. Aquest programa pretén, suposadament, racionalitzar la despesa pública i aconseguir un suposat estalvi econòmic. En realitat, el Govern torna a utilitzar la crisi com excusa per a justificar la retallada de serveis públics i de drets a la ciutadania , i desmantellar el sector públic en benefici del privat . La proposta de l'actual Govern de l'Estat, pel Sistema de Promoció de l'Autonomia Personal i Atenció a les Persones en situació de Dependència, és retallar 1.108 milions d'euros (quantia superior a la pressupostada per aquest àmbit al 2013, que és de 1087 milions d'euros). Per aconseguir aquest objectiu el Govern de l'Estat està demorant, des de 2012, la incorporació al sistema de les persones beneficiàries amb grau de dependència moderat, està revisant el procés de valoració de situacions de dependència, ha suspès l'obligació de l'AGE de cotitzar a la Seguretat Social pels cuidadors no professionals, ha reduït les intensitats dels serveis i prestacions, ha eliminat la retroactivitat, ha incrementat el copagament dels usuaris, etc.

Així doncs, la retallada que el Govern del PP pretén fer a la Llei de Dependència, suposa un greu risc de desatenció per a les persones depenents i les seves famílies, i, en definitiva, el desmantellament del sistema. Però aquesta reducció pressupostària no significa únicament la vulneració de drets assolits a l'any 2006. Des de l'entrada en vigor de la llei fins a l'any 2011, en un context de greu crisi econòmica com l'actual, el sector d'atenció a les persones depenents va crear més 185.000 llocs de treball directes i 63.000 indirectes; i com reconeixen diferents informes, inclosos els de la UE, aquest sector és un dels que té més potencialitat a l'hora de generar ocupació de qualitat i no deslocalitzable .

El Govern del PP enlloc d'apostar pel sector, aplica retallades que suposaran el tancament de moltes empreses, i per tant la pèrdua de llocs de treball (el propi sector parla de 25.000 llocs de treball menys); el que, si més no, resulta inversemblant, quan el país té una taxa d'atur superior al 26%. Així mateix, el Col·legi de Treball Social de Catalunya ha demanat al Govern de la Generalitat i a la resta de forces polítiques un pacte que garantitzi la cobertura de les persones depenents. Per això, ha instat a la Generalitat a impulsar una atenció compensatòria amb caràcter d'urgència per a què les entitats socials i les administracions locals puguin garantir l'atenció a tots els col·lectius. Aquesta petició està d'acord amb l'article 166 de Estatut de Catalunya dictamina que correspon a la Generalitat de Catalunya la competència exclusiva en matèria de Serveis Socials .

El Grup Municipal del PSC proposa l'adopció dels següents acords:

Es proposa a ple de la corporació

Primer.- Rebutjar les retallades anunciades al Programa Nacional de Reformes 2013, en especial aquelles que impacten en la qualitat de vida de les persones, i en aquest cas, específicament, de les persones depenents.

Segon.- Exigir al Govern central que mantingui, i si s'escau incrementi, l'aportació pressupostària d'atenció a les persones en situació de dependència, ja que aquest no només és i ha de seguir sent un servei bàsic, subjectiu i universal de la cartera dels serveis socials municipals, sinó que a més s'ha demostrat que és un sector que genera ocupació de qualitat i no deslocalitzable.

Tercer.- Demanar al Govern de la Generalitat que executi les bestretes compromeses en el contracte programa vigent, relacionades amb l'atenció a les persones depenents.

Quart.- Sol·licitar al Govern de la Generalitat que impulsi accions compensatòries amb caràcter

d'urgència per a què entitats socials i administracions locals puguin garantir l'atenció de les persones depenents.

Cinquè.- Demanar a la Generalitat de Catalunya que elabori un complert desenvolupament del Sistema Català d'Autonomia i Atenció a la Dependència (SCAAD), incorporant el desplegament del serveis de promoció de l'autonomia personal, prevenció de la dependència, i impulsant una atenció integral que incorpori l'atenció sociosanitària .

Sisè.- Reclamar al Govern estatal i a la Generalitat que compleixin amb els terminis de pagament acordats legalment amb les entitats i els governs locals .

Setè.- Comunicar aquests acords al Govern de l'Estat espanyol, al Govern de la Generalitat de Catalunya, als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya, als grups parlamentaris del Congrés de Diputats, a la FMC, a l'Acme i als ajuntaments de les comarques de Barcelona.

3. Moció relativa a Moció que presenta Grup Municipal ICV-EUiA per declarar Granollers "Ciutat lliure de Circs amb animals salvatges"

Votació: a favor: PSC, CiU, AG, ICV-EUiA. Abstenció: PP

Atesos els nombrosos estudis científics que demostren que els animals són éssers dotats de sensibilitat, no només física sinó també psíquica.

Atès que tots els animals, siguin de l'espècie que siguin, tenen dret a ser respectats, no han de ser víctimes de maltractament, esforços desmesurats o espectacles violents ni han de ser subjectes a actes cruels que els impliquin patiment físic o psicològic o causar -los estats d'ansietat o de por.

Atès que els animals han de rebre el tracte que, atenent a les seves necessitats psicoetològiques i cognitives, procuri el seu benestar, i que en els circs aquests solen viure en condicions de captivitat allotjats i transportats a llargues distàncies en remolcs de camions on sovint no queda garantit poder gaudir d'un enriquiment espaial, estructural, alimentari ni social de qualitat.

Atès que entre els animals que s'exhibeixen als circs hi figuren animals salvatges que, encara que hagin nascut en captivitat mantenen els seus instints naturals i el procés d'aprenentatge de comportaments antinaturals per a la seva espècie es fa a través de la violència.

Atès que el manteniment d'animals salvatges en circs no contribueix ni aporta un benefici per a la conservació de les espècies.

Atès que les administracions locals també han d'afavorir i potenciar les conductes cíviques i de respecte de la ciutadania cap al nostre entorn natural.

Atès que el respecte al medi ambient i a la natura també comporta el respecte a aquells éssers amb els que compartim el planeta Terra.

Atès que els circs amb animals salvatges no ofereixen una educació mediambiental apropiada i promouen una visió tergiversada i falsa dels animals, resultant fins i tot antieducatiu per als infants, que és el públic majoritari d'aquests espectacles.

Atès que diversos ajuntaments de tot l'Estat i un creixent nombre de països de tot el món han prohibit l'actuació d'espectacles amb animals als seus territoris .

Per tot l'exposat, proposem al Ple municipal de Granollers l'adopció dels següents:

Es proposa a ple de la corporació

PRIMER.- Manifestar el compromís de l'Ajuntament de Granollers amb els principis ètics, socials i mediambientals, i amb el respecte a no causar patiment als animals, ja siguin domèstics, de companyia o salvatges.

SEGON.- Declarar que aquest Ajuntament de Granollers és contrari a l'exhibició d'animals salvatges en circs que es trobin de manera permanent o temporal al nostre municipi, amb independència del lloc de residència de les persones propietàries o posseïdores d'aquests animals .

TERCER.- No permetre la instal·lació a Granollers de circs amb animals que participin en l'espectacle,així com la seva exhibició.

QUART.- Notificar aquest acord a l'organització AnimaNaturalis, a la Federació i a l'Associació

catalanes de Municipis, als diferents Grups Parlamentaris i al Govern de la Generalitat .

4. Moció relativa a Moció que presenta Grup Municipal ICV-EUiA en suport dels presoners polítics i en defensa dels Drets Humans al Sàhara Occidental.

Aprovat per unanimitat

El 8 de novembre de 2010 el Campament de Gdeim Izik, als afores d'Al-Aaiun, organitzat per milers de persones sahrauís per protestar per les seves deplorables condicions de vida, va ser dissolt violentament per les forces d'ocupació marroquines causant víctimes i desapareguts.

Aquest campament de més de 20.000 persones pretenia denunciar la situació en què viuen els i les sahrauís al Territori No Autònom del Sàhara Occidental, últim territori d'Àfrica pendent de descolonització sota tutela del Consell de Seguretat de les Nacions Unides. Una situació de contínues violacions de drets humans, espoli dels seus recursos naturals, detencions arbitràries, desaparicions i tortures.

Pel que s'ha vingut a reconèixer com l'inici de la Primavera Àrab, amb aquesta dissolució violenta per part de la força ocupant marroquina, el règim del Marroc va procedir a detenir i a obtenir declaració sota tortura a 24 sahrauís per responsabilitzar-los de la mort d'agents marroquins en els esdeveniments del desmantellament violent de Gdeim Izik.

Posteriorment, i tot i no tenir jurisdicció sobre el Territori No Autònom del Sàhara Occidental, el règim marroquí va procedir a jutjar-los en un tribunal militar que, segons el parer de nombrosos observadors internacionals, no va comptar amb les degudes garanties per falta de proves. Les armes amb què suposadament van ser assassinats els agents no tenien empremtes dactilars dels acusats. A més, només es va practicar una prova forense i no es va realitzar cap test d'ADN.

Després de nou dies de judici i set hores de deliberació el tribunal militar marroquí va condemnar a nou activistes a cadena perpètua, a quatre a 30 anys de presó, a altres deu a penes d'entre 20 i 25 anys i als dos últims a dos anys de presó . Aquestes penes duríssimes suposen un nou atemptat contra el poble sahrauí, contra el seu dret d'autodeterminació i la seva existència, ja que es tracta d'un poble sotmès permanentment a violacions per part de la força ocupant marroquina.

Diferents institucions europees, parlaments nacionals i el propi Parlament Europeu han vingut sistemàticament denunciant aquestes violacions i exigint que la Missió de les Nacions Unides desplegada a la zona (MINURSO, Missió de Nacions Unides per al referèndum al Sàhara Occidental), monitoritzi el respecte a els drets humans del poble sahrauí. El passat 7 de febrer, l'última sessió del Parlament Europeu, va aprovar el seu mandat per a la XXII sessió del Consell de Drets Humans de Nacions Unides a celebrar a Ginebra del 25 de febrer al 22 de març on se sol·licita, a més d'una solució justa i duradora al conflicte mitjançant l'exercici d'un referèndum d'autodeterminació, la llibertat de tots els presos polítics sahrauís.

Resolució del Parlament Europeu, de 7 de febrer de 2013, sobre el 22 º període de sessions del Consell de Drets Humans de les Nacions Unides (2013/2533 (RSP))

21. Manifesta la seva preocupació pel fet que segueixin violant els drets humans al Sàhara Occidental, demana que es protegeixin els drets fonamentals del poble del Sàhara Occidental, inclosos la llibertat d'associació, la llibertat d'expressió i el dret de manifestació, exigeix ​​l'alliberament de tots els presos polítics sahrauís, saluda el nomenament d'un enviat especial per al Sahel i destaca la necessitat d'un seguiment internacional de la situació dels drets humans al Sàhara Occidental; dóna suport a una solució justa i duradora del conflicte basada en el dret a l'autodeterminació del poble sahrauí, de conformitat amb les resolucions de les Nacions Unides;

Per tot l'exposat anteriorment exposat, el Grup Municipal d'ICV-EUiA proposa al Ple Municipal l'adopció dels següents.

Primer.- Subscriure el mandat del Parlament Europeu a la XXIIª sessió del Consell de Drets Humans de Nacions Unides i exigir al regne del Marroc la llibertat de tots els presos polítics sahrauís, inclòs el Grup de 24 presos de Gdeim Izik, recentment condemnats per un tribunal militar marroquí, així com demanar la protecció dels drets fonamentals del poble sahrauí, destacar la necessitat d'un mecanisme internacional de seguiment dels drets humans al Sàhara Occidental i donar suport a una solució del conflicte basada en l'exercici del dret a l'autodeterminació del poble sahrauí, com estableixen nombroses resolucions de les Nacions Unides.

Segon.- Enviar el present acord al ministre d'Afers Exteriors, Ambaixador del Marroc a Madrid, al Cònsol del Marroc a Barcelona, al President del Congrés de Diputats, al President del Senat, a la Presidenta del Parlament de Catalunya, President del Parlament Europeu i l'alta representant de la Unió Europea per a Afers Exteriors i Política de Seguretat.

5. Moció relativa a Moció que presenta el Grup Municipal ICV-EUiA exigint la retirada de la LOMCE

Votació: a favor: PSC, CiU, AG, ICV-EUiA. En contra: PP

En els darrers dies s'ha aprovat, al Consell de Ministres, i de forma definitiva, la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE), més coneguda com a Llei Wert. Aquesta llei, que es una burla a l'educació pública i al model d'immersió lingüística de Catalunya, ha estat aprovada sense cap mena de diàleg ni consens amb la comunitat educativa, ni amb els agents socials, ni amb els governs autonòmics.

La LOMCE ataca directament els fonaments de l'educació catalana. El model d'immersió lingüística que durant dècades hem construït de forma unànime, amb governs de tots els colors i amb el suport dels professionals i la ciutadania, representa l'èxit integrador de la societat catalana. El bilingüisme real, no excloent ni segregador, la revitalització del català com a llengua social i de carrer, o la integració dels nouvinguts, són èxits del nostre model educatiu, que ha estat sempre un referent en el que s'han emmirallat altres països plurilingües.

Però aquesta "Llei Wert" no només dinamita el model català, sinó que també ataca obertament el model d'educació laica, que també és garant de la integració, fent que per primera vegada des del franquisme, l'assignatura de Religió sigui puntuable per a la mitja del curs .

Finalment, la LOMCE posa fonaments ferms per a seguir avançant en la privatització de l'ensenyament, permetent la participació d'empreses privades en el finançament dels centres i el disseny curricular, i provoca també la separació injusta d'aquells "que serveixen" dels que no, creant un model educatiu de dues o tres velocitats que ni garanteix l'equitat, ni assegura el futur dels nostres joves. Això sí, si tira endavant la llei, Wert i els seus amics, tindran ma d'obra barata i poc cultivada durant molt de temps.

Per tot això, el Grup Municipal d'ICV-EUIA proposa al Ple els següents acords:

Es proposa a ple de la corporació

Primer.- Demanar al Govern de l'Estat la retirada de la LOMCE, per significar un retrocés en la qualitat de l'educació i atemptar contra la cohesió social.

Segon.- Exigir el cessament del Ministre d'Educació, sr. Jose Ignacio Wert.

Tercer.- Instar al Govern de la Generalitat i animar a tota la comunitat educativa de Catalunya a mantenir el sistema d'immersió lingüística i d'educació plural del nostre país, desobeint de forma cívica i pacífica davant de qualsevol llei que pretengui eliminar -lo.

Quart.- Traslladar aquests acords a la Presidència del Govern de l'Estat, al Departament

d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, als grups parlamentaris de les Corts Espanyoles, als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya, al Consell d'Educació de Granollers, als centres educatius de Granollers i a les organitzacions de pares i mares de la ciutat.

Data de publicació:  28 de maig de 2013

15 de novembre de 2013

Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat