Inici -> L'Ajuntament -> Ple municipal

Resum dels acords de Ple de 30 de juliol de 2013



1).- Aprovació de l'acta de la sessió del dia 25 de juny de 2013.

2).- Control i fiscalització pel Ple dels òrgans de govern de la corporació i, en concret, dels acords adoptats per la Junta de Govern Local en les sessions números 23 a 26, corresponents als dies 4, 11, 18 i 25 de juny, respectivament, pel repartiment que de les actes d'aquestes sessions s'ha efectuat als portaveus dels partits polítics, en els termes de l'article 22.2a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, i els articles 104 i 113.1.b) del RD 2568/1986, de 28 de novembre.

3).- Control i fiscalització pel Ple dels òrgans de govern de la corporació i, en concret, de les resolucions de l'alcalde president i els seus delegats, mitjançant donació de compte, en els termes de l'article 22.2a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, i dels articles 42 i 104 el RD 2568/1986, de 28 de novembre.

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L'ÀREA DE GOVERN I ECONOMIA

4).- Dictamen relatiu a aprovar les modificacions relatives a la plantilla i relació de llocs de treball i ratificar diverses resolucions

El Ple aprova les modificacions de la plantilla i relació de llocs de treball de diferents àrees de l'Ajuntament de Granollers, responen a la necessitat de reorganització dels recursos humans amb l'objectiu d'aconseguir una prestació de serveis més eficaç, utilitzant els mateixos recursos econòmics i dimensionant i assignant adequadament les plantilles.

Vist que la Llei 17/2012, de 27 de desembre restringeix les noves contractacions i l'oferta pública, ha calgut reorganitzar els recursos humans amb els mateixos efectius i re assignar recursos en funció de les necessitats de prestació de serveis a la ciutadania.

Votació: A favor: PSC. Abstenció: CiU, PP, ICV-EuiA, Acció Granollers

5).- Dictamen relatiu a ratificar l'acord pres per la Mesa de Negociació del personal funcionari i laboral en relació al període d'ultra activitat de l'acord de condicions i el conveni laboral i aprovar l'adhesió de l'Ajuntament de Granollers a l'Acord per al suport i acompanyament als processos de negociació col·lectiva en ultra activitat.

El Ple ratifica l'Acord signat en data 5 de juliol de 2013, per la Mesa de Negociació del personal funcionari i laboral, en relació al període d'ultra activitat de l'acord de condicions i el conveni laboral pel qual es manté la vigència de l'Acord regulador de condicions del personal funcionari i del conveni col·lectiu del personal laboral de l'Ajuntament de Granollers mentre finalitzen les negociacions de la Mesa negociadora i no s'aprovi un nou Acord/conveni i establir un període màxim per a la negociació que finalitzarà el proper dia 30 de setembre 2013. I s'aprova l'adhesió de l'Ajuntament de Granollers a l'Acord per al suport i acompanyament als processos de negociació col·lectiva en ultra activitat formalitzat en el si del Consell de Relacions Laborals el 18 de juny i ratificat el 25 de juny de 2013 pel conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig i els presidents de les patronals Foment del Treball i PIMEC, i els secretaris generals de CCOO i UGT a Catalunya; respectivament: Joaquim Gay de Montellà, Josep González, Joan Carles Gallego i Josep Maria Álvarez.

Votació: aprovat per unanimitat

COMISSIÓ INFORMATIVA DE L'ÀREA DE TERRITORI I CIUTAT

6).- Dictamen relatiu a liquidar el contracte de gestió de servei públic, modalitat concessió, del servei de transport urbà de viatgers amb autobús a la conurbació de Granollers adjudicat a l'empresa AUTOBUSES DE GRANOLLERS, S.L.

El Ple aprova liquidar el contracte de gestió de servei públic, modalitat concessió, del servei de transport urbà de viatgers amb autobús a la conurbació de Granollers per un import de 89.543,91 euros,a favor de l'empresa AUTOBUSES DE GRANOLLERS S.L.

La Corporació, en sessió ordinària que va tenir lloc el 29 d'octubre de 2002, va deixar sense efecte la pròrroga anterior del contracte de gestió de servei públic del transport urbà amb l'empresa Autobusos de Granollers, SL aprovada per la Comissió de Govern de data 17 de juliol de 2001 i va aprovar el plec de condicions tècniques reguladores de la nova pròrroga amb les modificacions de les condicions del contracte pactades amb l'empresa concessionària, aprovant una pròrroga, per mutu acord, del contracte per un termini de 10 anys improrrogables, a partir del dia 1 de gener de 2003. En data 2 de gener de 2013, es va formalitzar l'acta de recepció del contracte de gestió de servei públic, modalitat concessió, del servei de transport urbà de viatgers amb autobús a la conurbació de Granollers, declarant realitzat el servei amb total conformitat d'acord amb les ordres municipals.

Votació: A favor: PSC, ICV-EUiA, AG. Abstenció: CiU, PP

7).- Dictamen relatiu a adjudicar el contracte mixte per a la prestació del servei de conservació i manteniment de l'enllumenat públic de l'Ajuntament, mitjançant procediment obert subjecte a regulació harmonitzada i tramitació ordinària.

El Ple aprova adjudicar a l'empresa SECE (SOCIEDAD ESPAÑOLA DE CONSTRUCCIONES ELÉCTRICAS ) S.A del contracte mixt per la prestació del servei de conservació i manteniment de l'enllumenat públic de l'Ajuntament de Granollers, mitjançant procediment obert subjecte a regulació harmonitzada i tramitació ordinària, per un termini de 48 mesos i per un import màxim de 2.845.868,04 euros més 597.632,29 euros en concepte d'IVA, el que fa un total de 3.443.500,33 euros.

Votació: A favor: PSC, ICV-EUiA, AG. Abstenció: CiU, PP

8).- Dictamen relatiu a aprovar inicialment el Reglament de règim d'ús dels horts de titularitat municipal i per l'atorgament d'autoritzacions d'ús privatiu de domini públic.

El Ple aprovar inicialment el Reglament de règim d'ús dels horts de titularitat municipal i per a l'atorgament d'autoritzacions d'ús privatiu de Granollers, en substitució de l'anterior Reglament aprovat per la Comissió de Govern el 27 de juliol de 1999.

L'Ajuntament de Granollers és l'administració propietària dels terrenys destinats a horts, situats entre el carrer Guglielmo Marconi i el Passeig Fluvial del marge dret del riu Congost, i delimitats entre el camí de Can Ninou i els Pescadors. Aquesta zona d'horts municipals disposa d'un espai de 35.000 m2, distribuït en 99 parcel·les i que inclou el següent conjunt d'elements: un pou, una bassa per a la distribució de l'aigua de reg, una xarxa de reg subdividida en sectors, una caseta d'ubicació de bombes i quadres de comandament, un conjunt d'armaris-magatzem agrupats en 4 porxos, diverses zones de descans comunes, una xarxa de camins per a la circulació interna i una font. L'ús al qual es destinaran les parcel·les serà exclusivament per al conreu de plantes hortícoles amb destinació a l'autoconsum, admetent-se, com a única excepció el cultiu de plantes de jardineria, soles o bé com a complement del conreu hortícola, però en cap cas serà admesa la cria de qualsevol espècie de bestiar.

Les persones usuàries dels horts s'organitzaran en una associació per tal de disposar d'un ens que vetlli per la conservació i millora de les instal·lacions i arbitri en primera instància aquelles controvèrsies que es generin entre els usuaris, per la qual cosa podrà establir procediments de règim intern. Totes les persones físiques i jurídiques a qui l'Ajuntament atorga una autorització d'ús privatiu d'una parcel·la d'horts seran automàticament membres de l'associació.

Votació: A favor: PSC, CiU, PP, AG. Abstenció: ICV-EUiA

9).- Dictamen relatiu a aprovar l'esborrany de Conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Granollers i el Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental , per a el desplegament parcial de l'atribució de l'exercici de la competència de l'Ajuntament de gestió de la fracció de voluminosos d'origen domèstic dels residus municipals i assimilables i la cessió d'un bé moble al Consorci.

El Ple aprova l'esborrany d'un conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Granollers i el Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental per a el desplegament parcial de l'atribució de l'exercici de la competència de l'Ajuntament de gestió de la fracció de voluminosos d'origen domèstic dels residus municipals i assimilables i la cessió d'un bé moble al Consorci.

Votació: A favor: PSC, CiU, ICV-EUiA, AG. Abstenció: PP

JUNTA DE PORTAVEUS

10).- Mocions

10.01.-Moció relativa a Moció que presenta els Grups Municipals CiU, AG i ICV-EUiA d'adhesió al Pacte Nacional pel Dret a Decidir

APROVAT: Vots a favor: CIU, ICV-EUiA-E, AG. Vots en contra: PP. Abstenció: PSC

El poble de Catalunya, al llarg de la seva història, ha manifestat democràticament la voluntat d'autogovernar-se, amb l'objectiu de millorar el progrés, el benestar i la igualtat d'oportunitats de tota la ciutadania, i per reforçar la cultura pròpia i la seva identitat col·lectiva.

Les polítiques de recentralització del govern espanyol han demostrat la seva nul·la voluntat de satisfer les aspiracions de la major part del nostre poble. Com a conseqüència, el poble de Catalunya i les seves institucions han expressat la voluntat de decidir el futur polític de Catalunya i s'ha manifestat a favor del dret a decidir en les mobilitzacions del 10 de juliol de 2010 sota el lema «Som una Nació, nosaltres decidim» i la de l'11 de setembre de 2012 sota el lema «Catalunya nou Estat d'Europa», la resolució del Parlament de Catalunya, de data 27 de setembre de 2012, la qual constatava la necessitat que el poble de Catalunya pogués determinar lliurament i democràticament el seu futur col·lectiu mitjançant una consulta, la Declaració de sobirania i el dret a decidir del poble de Catalunya adoptada pel Parlament el passat 23 de gener de 2013.

Vivim moments d'incertesa, en un context de crisi i sempre, però ara de manera especial, el municipalisme ha demostrat al llarg dels més de 30 anys de recuperació democràtica ser la institució que des de la proximitat dóna resposta a les necessitats de la seva ciutadania, més enllà del seu marc competencial i; amb la seva activitat quotidiana ser referent i indispensable en la construcció nacional.

El dia 26 de juny de 2013, es va constituir, al Parlament de Catalunya, el Pacte Nacional pel Dret a Decidir, una cimera que vol facilitar la participació de la societat civil en el procés cap a la celebració d'una consulta sobre el futur polític de Catalunya. A aquesta reunió constituent, presidida pel President de la Generalitat, hi van ser presents una quarantena de persones en representació de partits polítics, associacions municipalistes i entitats culturals, cíviques, ciutadanes, empresarials i sindicals.

El dret a decidir és un objectiu de país i, com a tal, ha de buscar el compromís i la corresponsabilitat de tots els agents per tal que se'l facin seu i impulsin l'expressió democràtica de tots els catalans i catalanes el dia que es celebri la consulta. Aquest suport majoritari és el que donarà legitimitat al procés i té la seva base en la llibertat d'expressió de qualsevol poble recollida en tots els tractats internacionals.

El dret a decidir ha de garantir un procés democràtic, transparent i basat en el respecte al debat plural de totes les posicions de la societat catalana, cercant una majoria social àmplia a favor d'exercir el dret a decidir.

El pronunciament del poble de Catalunya ha de ser, única i exclusivament, l'expressió majoritària de la voluntat dels seus ciutadans i ciutadanes. Per tot això, els grups municipals de CIU, AG i ICV-EUiA, proposen al Ple municipal de l'Ajuntament de Granollers, l'adopció dels acords següents:

Primer.- Adherir-se al Pacte Nacional pel Dret a Decidir a través de la Plataforma www.dretadecidir.cat

Segon.- Promoure al municipi que entitats, associacions i agents econòmics es sumin també a aquest procés democràtic de l'exercici al dret a decidir i a la celebració d'una consulta sobre el futur polític de Catalunya.

Tercer.- Enviar aquesta moció a la Generalitat de Catalunya, al Parlament de Catalunya, a l'Associació de Municipis per la Independència, a la Federació de Municipis de Catalunya i a l'Associació Catalana de Municipis, al Consell de Governs Locals.

10.02.-Moció relativa a Moció que presenta el Grup Municipal Acció Granollers i del Grup Municipal Socialista de suport als clubs i entitats esportives catalanes davant l'acció de Inspecció de Treball

APROVAT: Vots a favor: PSC, CIU, ICV-EUiA-E, AG. Abstenció: PP

Les actuacions de la Inspecció de Treball i de la Seguretat Social a diferents federacions i clubs esportius catalans al llarg dels darrers mesos han despertat una gran preocupació i inquietud en el conjunt d'aquest sector, ja que moltes d'elles s'han tancat amb sancions, que en certs casos, han estat molt elevades fruit d'interpretacions estrictes de la llei.

En aquest marc, el dia 28 de maig de 2013, el Secretari General de l'Esport, juntament amb el president de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya, varen fer arribar una circular a tots els clubs i entitats esportives catalanes informant de l'acord a què s'ha arribat amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social d'obertura d'un període de regularització voluntària fins al 30 de setembre per als clubs i les entitats esportives.

Aquest acord ha generat una extraordinària alarma en el món associatiu esportiu, i suposa l'acceptació per part del Govern de la Generalitat i de la UFEC de les actuacions inspectores practicades fins ara, que deixen les entitats actualment en procés sense cap suport institucional, i l'acceptació de la interpretació rigorosíssima, per part de la Inspecció de treball de la Generalitat de Catalunya, de l'existència de relació laboral ordinària en la pràctica totalitat de les relacions entre les entitats i els seus col·laboradors.

En la gran majoria dels casos, les entitats esportives no tenen capacitat per si soles, sense suport i acompanyament, per complir les obligacions laborals, fiscals, mediambientals, de prevenció de riscos laborals, protecció de dades, etc. Les lleis estan pensades per a empreses mercantils i no tenen en compte la manca de mitjans de les entitats sense ànim de lucre.

En cap cas es vol instar a vulnerar la llei ni que el sector de l'esport pugui ser considerat com un col·lectiu que rep tracte de favor. La nostra voluntat és que el marc normatiu s'adapti a la realitat del teixit esportiu del nostre país, ja que si es dóna compliment estricte a la normativa en matèria de seguretat social serà la fi de l'esport català, perquè l'estructura esportiva a casa nostra es sustenta gràcies a moltes persones que, de manera altruista fan que es pugui tirar endavant l'activitat diària de l'esport en el nostre país.

El futur de l'esport català precisa un abordatge en profunditat de la situació jurídica de les entitats esportives. Cal facilitar i adequar les obligacions que han de complir per garantir la supervivència del teixit associatiu, com a motor d'un sistema viable de foment de la pràctica esportiva des de les seves vessants educatives, de promoció d'hàbits saludables i de cohesió social.

Per tot això, des dels Ajuntaments ens posicionem al costat de les nostres entitats esportives en defensa del nostre sistema esportiu i exigim al Govern de la Generalitat l'adopció de mesures urgents per afrontar la greu situació en la que estan immerses.

PRIMER. Instar el Govern de l'Estat a adoptar les mesures administratives i interpretatives necessàries a fi que, d'acord amb les previsions de l'art. 1.3.d de l'Estatut dels Treballadors, l'article 98.a de la Llei de la Seguretat Social i al Llei 6/1996 de 15 de gener de Voluntariat, es delimitin amb claredat les exclusions als règims d'afiliació a la seguretat social de les persones que presten serveis en entitats sense ànim de lucre que persegueixen objectius d'interès general i són membres de les mateixes, per entendre's de caràcter benèvol o de voluntariat, i, en especial les dedicades a l'esport amateur i el voluntariat esportiu.

SEGON. Instar a la Conselleria d'Empresa i Treball la suspensió temporal de les actuacions inspectores a les entitats esportives per regularitzar i definir el marc jurídic de les relacions de treball, col·laboracions i voluntariat als clubs i entitats esportives, amb caràcter retroactiu per a les entitats ja incorporades al procés d'inspecció.

TERCER. Instar a la Conselleria d'Empresa i treball la creació d'una taula de treball amb la representació de la Secretaria de l'Esport, les entitats municipalistes (FMC i AMC), la UCEC (Unió de Consells Esportius de Catalunya, i la UFEC (Unió de Federacions Esportives de Catalunya), per cercar formules per regular el voluntariat esportiu.

QUART. Donar trasllat al President del Govern d'Espanya, als Ministerios de Empleo y Seguridad Social, y, de Educación, Cultura y Deporte, al President de la Generalitat de Catalunya, al Conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, a les entitats municipalistes (ACM i FMC) , a la UCEC i UFEC, als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya i del Congrés dels Diputats, a la Secretaria general de l'Esport de la Generalitat de Catalunya dels acords.

10.03.-Moció relativa a Moció que presenta el Grup Municipal Socialista sobre la situació actual dels joves a Catalunya

APROVAT PER UNANIMITAT

Les dades sobre la situació laboral de les persones joves a Catalunya posa de manifest la precària situació que pateix la joventut, convertint-los en un dels col·lectius més vulnerables enfront la dramàtica situació que ha generat la crisi econòmica.

La taxa d'atur entre els i les joves de 16 a 24 anys actualment a Catalunya és d'un 52,7%, arribant a un nou màxim històric.L'atur entre la població de 16 a 19 anys arriba fins al 77,3%. A Catalunya hi ha 264.200 joves d'entre 16 i 29 anys a l'atur. L'atur de llarga durada pels joves de 16 a 29 anys és del 18,8%, el que representa només una mica menys de la meitat del total joves aturats (39,9%). L'atur de llarga durada afecta més als joves (18,8%) que als adults (12,7%), deixant de ser un fenòmen exclusiu dels majors de 45 anys.

Però l'anàlisis de la realitat va més enllà de les dades periòdiques de l'Enquesta de la Població Activa (EPA) i és que darrere d'aquestes dades hi ha joves en risc d'exclusió laboral desencadenant en exclusió social, veient minvades les seves possibilitats d'emancipació. Segurament la generació millor preparada de la història és, avui en dia, una generació hipotecada de per vida.

Davant d'aquesta situació d'emergència nacional, el Parlament de Catalunya ha acordat la cel·lebració d'un ple monogràfic sobre la situació de la joventut a Catalunya. Aquesta petició va ser refermada, també, a través d'una resolució aprovada per unanimitat el passat 2 de març a l'Assemblea General Ordinària del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya, la plataforma que aplega a 95 entitats juvenils d'àmbit nacional i consells locals de joventut d'arreu del país.

La situació requereix que les administracions adoptin mesures urgents per a la reforma del mercat laboral, especialment la situació laboral entre els i les joves, la taxa d'atur i la taxa d'ocupació. Les persones joves que s'amaguen darrere les dades no poden ser oblidades pels governs. Cal concentrar els esforços de tot un país en la lluita contra l'atur juvenil. No invertir en la joventut implica no invertir en el país, esdevenint un problema col·lectiu que necessita solucions reals si no volem que Catalunya deixi de ser un país per a joves.

Per tot això, es proposa al Ple de l'Ajuntament de Granollers l'adopció dels següents acords:

1.-Impulsar des de l'Ajuntament mesures contra l'atur juvenil que de manera transversal impliquin totes les àrees de l'ajuntament, prioritzant les polítiques de promoció econòmica i creació d'ocupació adreçades especialment als i les joves.

2.-Reclamar al Govern de la Generalitat de Catalunya a que posi en marxa un pla de xoc contra l'atur juvenil amb polítiques específiques respecte la creació de nova ocupació i les condicions de treball dels joves, amb indicadors i eines que permetin avaluar el seu compliment.

3.-Demanar al Govern de la Generalitat de Catalunya que convoqui una taula de diàleg amb sindicats, associacions empresarials, sectors socials, forces polítiques i entitats municipalistes per pactar mesures per a la dinamització de l'economia i la reducció de l'atur juvenil.

4.-Instar al Govern de la Generalitat de Catalunya a garantir la suficiència de recursos econòmics i humans per fer front a totes les necessitats de formació, orientació i intermediació laboral dels aturats/des, donant continuïtat laboral als orientadors i les orientadores del SOC.

5.-Comunicar aquests acords al Govern de la Generalitat de Catalunya i als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya.

10.04.-Moció relativa a Moció que presenta el Grup Municipal Socialista per donar recolçament a la Comissió d'Estudi sobre el Dret a Decidir creada al Parlament de Catalunya

APROVAT: Vots a favor: PSC, CIU, ICV-EUiA-E, AG. Vots en contra: PP

Atès que el passat 8 de maig el Parlament de Catalunya va aprovar la creació d'una comissió especifica sobre el dret a decidir per a estudiar i impulsar les iniciatives polítiques i legislatives a adoptar per Parlament de Catalunya i per analitzar totes les alternatives per poder fer efectiu el dret a decidir, amb el suport dels grups de CiU, ERC, PSC, ICV-EUA i Grup Mixt.

Atès que el passat 4 de juliol es va constituir al Parlament de Catalunya la Comissió d'Estudi del Dret a Decidir i es va acordar que aquesta comissió estigui presidida per la Presidenta del Parlament, màxima autoritat de la nostra institució representativa i dipositària de la sobirania del poble de Catalunya, que en els seu discurs va declarar que:

- "avui per al Parlament de Catalunya, però sobretot per als que representem el poble de Catalunya, crec que es un dia important perquè hem constituït la Comissió d'Estudi sobre el dret a decidir".

- "en aquest moment el Parlament de Catalunya ha de treballar per fer possible una consulta, per fer possible el referèndum perquè el poble de Catalunya pugui decidir el seu futur però ho faci des del punt de vista més democràtic i tenint en compte la legalitat vigent".

- "es convenient fer passes fermes, ben dirigides, per anar fent etapes en un procés que ha d'acabar bé, i bé vol dir que el poble de Catalunya pugui expressar-se lliurement, sense servituds, sense limitacions, sense amenaces. No es prejutja ni es determina cap resultat, i hem de sentir al llarg de les nostres reunions i dels nostres treballs la comoditat de veure's acomboiat i esperonat per una societat civil que s'ha mobilitzat i que continua mobilitzada".

Es per tot això que el Grup Municipal Socialista proposa s'acordi:

1) Donar ple recolzament a la Comissió d'estudi sobre el dret a decidir creada al si del Parlament de Catalunya.

2) Demanar la màxima celeritat en els treballs encarregats a dita comissió per tal de conèixer les diferents opcions possibles per fer efectiu el dret a decidir del poble de Catalunya sobre el seu futur.

3) Demanar que es facilitin totes les eines necessàries perquè el conjunt de la població catalana tingui tota la informació i el coneixement precís per a l'exercici del dret a decidir i es promogui la seva participació en el procés.

10.05.-Moció relativa a Moció que presenta el Grup Municipal de CiU relativa a la commemoració del 75è aniversari de l'afusellament de Manuel Carrasco i Formiguera

APROVAT: Vots a favor: PSC, CIU, ICV-EUiA-E, AG. Abstencions: PP

Aquest any es commemora el 75è aniversari de l'afusellament de Manuel Carrasco i Formiguera, advocat de formació, home de família, ciutadà compromès i polític d'ideals i conviccions.

Carrasco i Formiguera va dedicar la vida al recobrament dels drets nacionals de Catalunya i a la salvaguarda dels valors cristians, de la justícia social i del sistema democràtic.De jove milità a la Joventut Nacionalista de la Lliga Regionalista i l'any 1920 és escollit regidor per aquest partit a l'ajuntament de Barcelona. El 1922 participà en la fundació d'Acció Catalana, i aquest mateix any crea "L'Estevet", setmanari nacionalista on es publiquen unes caricatures crítiques amb la dictadura de Primo de Rivera que el porten a la presó. L'any 1930 participà en el Pacte de Sant Sebastià representant Acció Catalana, i l'any 1931 en proclamar-se la República és nomenat Conseller de Sanitat i Beneficència del govern de Catalunya 1931-1932 sota la presidència de Francesc Macià. Mesos després és escollit diputat a les Corts Espanyoles en les eleccions generals per la circumscripció de Girona, cessant l'octubre de 1933, i on destacà per la seva defensa de la integritat de l'Estatut de Núria i la llibertat religiosa. L'any 1932 fou expulsat d'Acció Catalana juntament amb d'altres membres del sector catòlic i ingressà a Unió Democràtica de Catalunya, partit creat el 7 de novembre de 1931 i que des dels seus inicis s'ha caracteritzat per la seva oposició a qualsevol actuació contrària a la llibertat defensant el personalisme comunitari, l'humanisme social-cristià i la defensa de la nació catalana.

La lluita pels grans ideals de pàtria, llibertat i fe li va causar tres consells de guerra, dues denúncies militars, una sanció governativa i una sentència a mort als 48 anys d'edat quan, fugint de les amenaces anarquistes durant la Guerra Civil per defensar la ideologia democristiana, va , ser detingut per l'exèrcit franquista i executat per catalanista i republicà el 9 d'abril de 1938 al penal de Burgos.

No va ser fins el 25 de setembre de 2005 que es va anul·lar el consell de guerra al qual va ser sotmès Carrasco i Formiguera l'any 1937, per acord del Congrés de Diputats, a proposta del grup parlamentari de Convergència i Unió. Va estar enterrat al cementiri de l'Església de Sant Genís dels Agudells, Barcelona, fins a l'any 2001, en què les seves despulles es van traslladar al cementiri de Montjuïc.

Setanta-cinc anys després del seu assassinat, dos dels seus grans ideals: pàtria i llibertat, prenen més sentit que mai.

Per tot això; el Grup municipal de Convergència i Unió proposa al Ple de la corporació l'adopció dels següents acords:

Primer.- Promoure la. memòria històrica del nostre país, a través de la figura de Manuel Carrasco i Formiguera que, com molts altres personatges -històrics, van dedicar la seva vida a la defensa i recuperació dels drets nacionals de Catalunya.

Segon.- Estudiar la presència al municipi de l'exposició "Manuel Carrasco i Formiguera, una vida per la llibertat" , i si s'escau, reconèixer la seva figura, dedicant un carrer de Granollers amb el seu nom, i aquests efectes es traslladarà la petició a la Comissió del Nomenclator.

Tercer.- Comunicar l'aprovació d'aquesta moció al Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya, a la família Carrasco i Formiguera i fer-ne difusió als centres educatius i les entitats cíviques i culturals del municipi i a Unió Democràtica de Catalunya, partit membre de la Federació de Convergència i Unió, on va militar fins a la seva mort.

10.06.-Moció relativa a Moció que presenta el Grup Municial de CiU en suport a la presentada per la Joventut Nacionalista de Catalunya relativa al Manifest pel Dret a Decidir.

APROVAT: Vots a favor: PSC, CIU, ICV-EUiA-E, AG. Vots en contra: PP

Durant els últims anys moltes coses han canviat a Catalunya i, en especial, entre el jovent.

Els diversos intents de millorar les cotes d'autogovern de la Generalitat, encarnades pel procés de reforma de l'Estatut d'Autonomia i la millora del finançament, no han assolit els objectius pels quals van ser proposats. Ans al contrari, el procés va ser traumàtic, especialment pel rebuig en forma de sentència del Tribunal Constitucional, que va esvair les possibilitats de dur a terme plenament allò que democràticament el Parlament de Catalunya havia decidit i que el poble català havia refrendat. Aquestes reaccions han tingut com a resposta multitudinàries manifestacions, com la del deu de juliol de 2010 i l'onze de setembre de 2012. En aquest context, és necessari que Catalunya pugui exercir el dret a decidir el seu futur democràticament.

De la mateixa manera, durant els darrers anys ha anat creixent la desafecció entre el jovent amb les institucions polítiques, fruit de debats allunyats de la realitat del jovent; de certa opacitat i sensació d'impunitat amb la qual molts polítics han actuat; i per l'esgotament d'un model polític basat exclusivament en votar un cop cada quatre anys per tal de poder fer escoltar la nostra veu.

En contraposició, les diferents entitats juvenils que conformem el moviment associatiu juvenil fem un pas endavant per tal d'incentivar un procés d'aprofundiment democràtic que, des d'una vocació transformadora, ha de permetre superar el marc que enfosqueix la nostra capacitat d'incidir en política.

Per tots aquests motius, les entitats sotasignants ens comprometem a:

PRIMER. Impulsar i defensar la convocatòria d'un referèndum per tal que Catalunya pugui exercir el dret a decidir el seu futur democràticament i de forma vinculant.

SEGON. Defensar el dret democràtic dels catalans i les catalanes a poder escollir, mitjançant una pregunta clara, una resposta clara i una majoria clara el futur polític del seu país.

TERCER. Promoure la participació del moviment associatiu juvenil en el procés de presa de decisions col·lectiva com a moviment clau per assegurar un futur polític i social al nostre país.

10.07.-Moció relativa a Moció que presenta el Grup Municial d' Acció Granollers en suport a la presentada per les JERC de Granollers relativa al Manifest pel Dret a Decidir.

APROVAT : Vots a favor: PSC, CIU, ICV-EUiA-E, AG. Vots en contra:PP

Durant els últims anys moltes coses han canviat a Catalunya i, en especial, entre el jovent.

Els diversos intents de millorar les cotes d'autogovern de la Generalitat, encarnades pel procés de reforma de l'Estatut d'Autonomia i la millora del finançament, no han assolit els objectius pels quals van ser proposats. Ans al contrari, el procés va ser traumàtic, especialment pel rebuig en forma de sentència del Tribunal Constitucional, que va esvair les possibilitats de dur a terme plenament allò que democràticament el Parlament de Catalunya havia decidit i que el poble català havia refrendat. Aquestes reaccions han tingut com a resposta multitudinàries manifestacions, com la del deu de juliol de 2010 i l'onze de setembre de 2012. En aquest context, és necessari que Catalunya pugui exercir el dret a decidir el seu futur democràticament.

De la mateixa manera, durant els darrers anys ha anat creixent la desafecció entre el jovent amb les institucions polítiques, fruit de debats allunyats de la realitat del jovent; de certa opacitat i sensació d'impunitat amb la qual molts polítics han actuat; i per l'esgotament d'un model polític basat exclusivament en votar un cop cada quatre anys per tal de poder fer escoltar la nostra veu.

En contraposició, les diferents entitats juvenils que conformem el moviment associatiu juvenil fem un pas endavant per tal d'incentivar un procés d'aprofundiment democràtic que, des d'una vocació transformadora, ha de permetre superar el marc que enfosqueix la nostra capacitat d'incidir en política.

Per tots aquests motius, les entitats sotasignants ens comprometem a:

PRIMER. Impulsar i defensar la convocatòria d'un referèndum per tal que Catalunya pugui exercir el dret a decidir el seu futur democràticament i de forma vinculant.

SEGON. Defensar el dret democràtic dels catalans i les catalanes a poder escollir, mitjançant una pregunta clara, una resposta clara i una majoria clara el futur polític del seu país.

TERCER. Promoure la participació del moviment associatiu juvenil en el procés de presa de decisions col·lectiva com a moviment clau per assegurar un futur polític i social al nostre país.

10.08.-Moció relativa a Moció que presenta el Grup Municial Socialista en suport a la presentada per la Joventut Socialista de Catalunya relativa al Manifest pel Dret a Decidir.

APROVAT: Vots a favor: PSC, CIU, ICV-EUiA-E, AG. Vots en contra:PP

Durant els últims anys moltes coses han canviat a Catalunya i, en especial, entre el jovent.

Els diversos intents de millorar les cotes d'autogovern de la Generalitat, encarnades pel procés de reforma de l'Estatut d'Autonomia i la millora del finançament, no han assolit els objectius pels quals van ser proposats. Ans al contrari, el procés va ser traumàtic, especialment pel rebuig en forma de sentència del Tribunal Constitucional, que va esvair les possibilitats de dur a terme plenament allò que democràticament el Parlament de Catalunya havia decidit i que el poble català havia refrendat. Aquestes reaccions han tingut com a resposta multitudinàries manifestacions, com la del deu de juliol de 2010 i l'onze de setembre de 2012. En aquest context, és necessari que Catalunya pugui exercir el dret a decidir el seu futur democràticament.

De la mateixa manera, durant els darrers anys ha anat creixent la desafecció entre el jovent amb les institucions polítiques, fruit de debats allunyats de la realitat del jovent; de certa opacitat i sensació d'impunitat amb la qual molts polítics han actuat; i per l'esgotament d'un model polític basat exclusivament en votar un cop cada quatre anys per tal de poder fer escoltar la nostra veu.

En contraposició, les diferents entitats juvenils que conformem el moviment associatiu juvenil fem un pas endavant per tal d'incentivar un procés d'aprofundiment democràtic que, des d'una vocació transformadora, ha de permetre superar el marc que enfosqueix la nostra capacitat d'incidir en política.

Per tots aquests motius, les entitats sotasignants ens comprometem a:

PRIMER. Impulsar i defensar la convocatòria d'un referèndum per tal que Catalunya pugui exercir el dret a decidir el seu futur democràticament i de forma vinculant.

SEGON. Defensar el dret democràtic dels catalans i les catalanes a poder escollir, mitjançant una pregunta clara, una resposta clara i una majoria clara el futur polític del seu país.

TERCER. Promoure la participació del moviment associatiu juvenil en el procés de presa de decisions col·lectiva com a moviment clau per assegurar un futur polític i social al nostre país.

10.09.-Moció relativa a Moció que presenta el Grup Municial ICV-EUiA en suport a la presentada per Joves d'Esquerra Verda Granollers, relativa al Manifest pel Dret a Decidir.

APROVAT: Vots a favor: PSC, CIU, ICV-EUiA-E, AG. Vots en contra: PP

Durant els últims anys moltes coses han canviat a Catalunya i, en especial, entre el jovent.

Els diversos intents de millorar les cotes d'autogovern de la Generalitat, encarnades pel procés de reforma de l'Estatut d'Autonomia i la millora del finançament, no han assolit els objectius pels quals van ser proposats. Ans al contrari, el procés va ser traumàtic, especialment pel rebuig en forma de sentència del Tribunal Constitucional, que va esvair les possibilitats de dur a terme plenament allò que democràticament el Parlament de Catalunya havia decidit i que el poble català havia refrendat. Aquestes reaccions han tingut com a resposta multitudinàries manifestacions, com la del deu de juliol de 2010 i l'onze de setembre de 2012. En aquest context, és necessari que Catalunya pugui exercir el dret a decidir el seu futur democràticament.

De la mateixa manera, durant els darrers anys ha anat creixent la desafecció entre el jovent amb les institucions polítiques, fruit de debats allunyats de la realitat del jovent; de certa opacitat i sensació d'impunitat amb la qual molts polítics han actuat; i per l'esgotament d'un model polític basat exclusivament en votar un cop cada quatre anys per tal de poder fer escoltar la nostra veu.

En contraposició, les diferents entitats juvenils que conformem el moviment associatiu juvenil fem un pas endavant per tal d'incentivar un procés d'aprofundiment democràtic que, des d'una vocació transformadora, ha de permetre superar el marc que enfosqueix la nostra capacitat d'incidir en política.

Per tots aquests motius, les entitats sotasignants ens comprometem a:

PRIMER. Impulsar i defensar la convocatòria d'un referèndum per tal que Catalunya pugui exercir el dret a decidir el seu futur democràticament i de forma vinculant.

SEGON. Defensar el dret democràtic dels catalans i les catalanes a poder escollir, mitjançant una pregunta clara, una resposta clara i una majoria clara el futur polític del seu país.

TERCER. Promoure la participació del moviment associatiu juvenil en el procés de presa de decisions col·lectiva com a moviment clau per assegurar un futur polític i social al nostre país.

10.10.-Moció relativa a Moció que presenten els Grups Municipals Socialista, de CiU, d'Acció Granollers i de ICV-EUiA per donar suport al manifest presentat per l'Associació de Professionals de la Comunicació del Vallès Oriental "Sense informació plural no hi ha democràcia"

APROVAT: Vots a favor: PSC, CIU, ICV-EUiA-E, AG. Vots en contra: PP

Que el dia 26 de juliol l'Associació de Professionals de la Comunicació del Vallès Oriental va adreçar a aquest Ajuntament un manifest amb el títol: "Sense informació plural no hi ha democràcia", en el qual es defensen els mitjans de comunicació.

El Manifest diu el següent:

Sense informació plural no hi ha democràcia

L'Associació de Professionals de la Comunicació del Vallès Oriental (APC-VO) manifesta la seva extrema preocupació per la desaparició en els darrers mesos de diversos mitjans de comunicació de la comarca, alguns amb un nivell d'implantació inqüestionable, com és el cas de la històrica capçalera Revista . del Vallès, mitjà degà de la ciutat de Granollers. Un final . tràgic precedit per un degoteig agònic d'acomiadaments i rebaixes salarials.

A escala nacional i estatal, tant mitjans públics com privats estan aplicant severes retallades de plantilla però és a nivell local on el corró de la crisi passa amb efectes demolidors, ja que les estructures de. les empreses periodístiques són més febles.

El periodisme es troba en un moment de transició cap a un nou model. Apareixen nous formats que de moment no asseguren la pervivència econòmica i professional del periodisme com a principal garantia d'una informació plural i de qualitat. Davant d'aquesta situació, apel·lem a l'autoestima dels periodistes i a la responsabilitat de les administracions públiques i els empresaris dels mitjans de comunicació.

Les conseqüències de les retallades són tan sagnants en àmbits sensibles com la sanitat i l'educació que a pocs els estranya que el sector de la comunicació, amb una afectació menys directa sobre la vida dels ciutadans, necessiti respiració assistida. Aquest raonament té efectes letals en tant que sembla legitimar la contundència de les retallades en els mitjans, i deixa en un segon pla del debat si són injustes o arbitràries.

Cada vegada que la nostra societat perd un mitjà de comunicació perd un espai de reflexió i llibertat.

La Junta de Portaveus proposa l'adopció del següents acords:

1. Donar suport al Manifest.

2. Comunicar aquest acord a l' Associació de Professionals de la Comunicació del Vallès Oriental (APC-VO)

Data de publicació:  30 de juliol de 2013

18 de novembre de 2013

Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat