Inici -> Oficina virtual -> Carpeta del proveïdor -> Fer una factura electrònica i presentar-la

Fer una factura electrònica i presentar-la

La facturació electrònica consisteix en la tramitació de les factures o documents entre emissor i receptor per mitjans electrònics i telemàtics, signats digitalment amb certificats reconeguts, que tenen la mateixa validesa legal que les factures emeses en paper.

La llei 25/2013, de 27 de desembre, d'Impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic regula l'ús de la factura electrònica en el sector públic, i determina que l'entrada en vigor de l'obligació de presentació de factura electrònica per a aquestes entitats i factures que preveu la llei es farà efectiva el 15 de gener de 2015. La llei 25/2013 permet determinades exempcions, que l'Ajuntament de Granollers ha regulat a l'article 34 i disposició transitòria onzena de l'Ordenança reguladora de l'administració electrònica.


Com fer una factura electrònica?

Per a generar factures amb format facturae es disposa de diversos mecanismes:
  • www.pimefactura.net
  • www.facturae.es
  • www.b2brouter.net
  • www.hazteunafacturae.com

  • Mitjançant MS Word 2007. Descàrrega gratuïta a http://factoffice.codeplex.com
  • Mitjançant MS Word o Excel 2010 Descàrrega gratuïta http://offinvoice.codeplex.com
  • Hi ha altres plataformes privades de serveis de facturació electrònica de pagament que permeten generar factures electròniques en format facturae. D'altra banda, el servei e.FACT també accepta factures electròniques amb format INVOIC d'UN/EDIFACT transmeses a través de xarxes EDI amb connectivitat al servei. Per a més informació consultar la Guia de suport a l'intercanvi de factures en format EDIFACT.

    Per comprovar si una factura electrònica s'ha generat correctament fer clic aquí

Qui ha de presentar factures electròniques?

Els proveïdors de l'Ajuntament de Granollers només poden presentar factures electròniques amb la única excepció de factures d'import de fins a 5.000 euros de persones físiques i persones jurídiques no indicades en l'article 4.1 de la Llei 25/2013

Els proveïdors no obligats poden utilitzar igualment la factura electrònica i la bústia eFact com a punt d'entrada. En cas que no puguin utilitzar aquesta via, han de presentar les factures presencialment al registre de factures a l'Ajuntament de Granollers


Punt d'entrada de factures de l'Ajuntament de Granollers i entitats associades


Consorci Montserrat Montero

Codis DIR3

  • El codi DIR 3 de l'Ajuntament de Granollers és L01080961
  • El codi DIR 3 del Patronat del Museu és LA0006735

Descàrrega d'arxius

Descargar archivo

Manual de presentació de factures electròniques a l'Ajuntament de Granollers mitjançant eFact
Tipus d'arxiu: PDF   Idioma: Català

Enllaços

8 de setembre de 2021

Ajuntament de Granollers
Pl. de la Porxada 6. 08401 Granollers (Barcelona)
93 842 66 10 - 010
oac@granollers.cat